handdator

Visa fullständig version : PWO utan kreatin och beta-alanin?


Antimatter
2015-06-30, 11:19
Hej!

Jag sitter och kollar på olika PWOs och hittade två produkter som inte innehåller det vanliga aktiva ämnena: Kreatin och Beta-alanin.
Produkterna heter RUSH och 1.M.R. Vortex och kommer från BPI Sports. Efter att ha läst innehållsförteckningen så ser jag massor med annorlunda "aktiva ämnen". T.ex. White leadwort, som ska öka aptiten och stimulera nervsystemet.

Mina frågor är; Har någon testat dessa, eller någon PWO utan kreatin och beta-alanin?

Mvh Antimatter.

Beemel
2015-06-30, 15:05
Pwo utan BA och kreatin... Hmm koffeintabletter med andra ord. För det är väl typ bara de tre ämena som är värda något i de flesta PWO'er

cero
2015-07-02, 10:02
Varför vill du inte ha kreatin? Det är ett av få tillskott som faktist har dokumenterad effekt.

PWO är skräp och bortkastade pengar. Kör med kreatin + koffein om du vill ha något som ger en skjuts i träningen.

Donkens
2015-07-03, 00:25
Varför det är svårt att hitta är för att ämnen som "verkligen" funkat fått saluförbud så man behöver grejs som beta alanin då det är grym marknadsföring. Dessutom använder man kreatin för att det är det billigaste och det bästa du kan få idag och generellt svårt att få i sig tillräckligt genom kosten.