handdator

Visa fullständig version : Hur O opti är detta upplägg


steelrich
2015-06-29, 09:14
Halloj har en fråga.

Bor på ett hotell där man får frukost och middag. Om jag äter en vanlig svensson frukost, mackor med pålägg och boostar eventuellt med lite korv, sedan kör jag träning direkt efter detta och nästa gång jag kan äta blir 19.00
Träningen skulle ske 10.00

Har aminosyror jag kan ta efter passet, men det är ungefär det. Vore det mycket bättre att lägga passet innan middagen? Kommer vara väldigt seg på kvällen så skulle helst vilja träna på morgonen.

Kommentarer som "njut av din semester och strunta i träningen" undanbedes :)

MVH

arthax
2015-06-29, 09:18
Halloj har en fråga.

Bor på ett hotell där man får frukost och middag. Om jag äter en vanlig svensson frukost, mackor med pålägg och boostar eventuellt med lite korv, sedan kör jag träning direkt efter detta och nästa gång jag kan äta blir 19.00
Träningen skulle ske 10.00

Har aminosyror jag kan ta efter passet, men det är ungefär det. Vore det mycket bättre att lägga passet innan middagen? Kommer vara väldigt seg på kvällen så skulle helst vilja träna på morgonen.

Kommentarer som "njut av din semester och strunta i träningen" undanbedes :)

MVH

Varför äter du inte utanför hotellets väggar? Är du inlåst eller 13år?

Oavsett, träna innan du äter. Vare sig frukost eller middag.

steelrich
2015-06-29, 09:20
Varför äter du inte utanför hotellets väggar? Är du inlåst eller 13år?

Oavsett, träna innan du äter. Vare sig frukost eller middag.

Har inte pengar till det tyvärr.

Ja, innan kommer jag att äta, frågan e hur bra det är att gå runt 8 timmar med totalt trasiga muskler. (tränar hårt)

arthax
2015-06-29, 09:24
Har inte pengar till det tyvärr.

Ja, innan kommer jag att äta, frågan e hur bra det är att gå runt 8 timmar med totalt trasiga muskler. (tränar hårt)

Utifrån de förutsättningar du beskriver så låter det bäst att träna innan frukost eller innan middag. Skit i allt opti-tänk. Ät ordentligt när du äter och träna hårt när du tränar och må bra däremellan :)

J.V
2015-06-29, 09:26
Har du inte möjlighet att sno med lite skinka och kokta ägg från frukosten du gömmer i några servetter? Lämna det på rummet, träna, ät.

steelrich
2015-06-29, 09:31
Har du inte möjlighet att sno med lite skinka och kokta ägg från frukosten du gömmer i några servetter? Lämna det på rummet, träna, ät.

hahah gillar ditt tänk! Ska försöka! Men om inte, kan man inte sippra på 10g aminosyror varannan timme?

steelrich
2015-06-29, 09:39
Glömde nämna det kanske viktigaste har tillgång till vassle protte. Hur stora portioner bör jag ta och hur ofta för o vara mest opti? Äter så lite som möjligt utav det då jag inte har tillgång till varken kyl eller mjölk så får dricka med vatten, och får kväljningar utav varje klunk haha ..

Old Nick
2015-06-29, 11:36
Halloj har en fråga.

Bor på ett hotell där man får frukost och middag. Om jag äter en vanlig svensson frukost, mackor med pålägg och boostar eventuellt med lite korv, sedan kör jag träning direkt efter detta och nästa gång jag kan äta blir 19.00
Träningen skulle ske 10.00

Har aminosyror jag kan ta efter passet, men det är ungefär det. Vore det mycket bättre att lägga passet innan middagen? Kommer vara väldigt seg på kvällen så skulle helst vilja träna på morgonen.

Kommentarer som "njut av din semester och strunta i träningen" undanbedes :)

MVH

Ät frukost, träna och ät middag när middagen serveras. Gör vad du vill med aminosyrorna och drick vasslen om du känner för det. Det spelar ingen roll. Måltidstiming, proteinpulser, aminosyror och allt runtomkring är en sådan liten del av allt att det KANSKE gör skillnad på lång sikt. Under en eller ett par semesterveckor spelar det noll roll.

Så länge du tränar rätt och får i dig tillräckligt med mat är allt bra.

Pretorian
2015-06-29, 12:07
Träna när du tycker det passar bäst och ät sen när du kan. Kommer bli super.