handdator

Visa fullständig version : Bannade medlemmar, vad gäller egentligen?


jenni
2015-06-24, 18:59
Jag har lite frågor ang ban!
Nu har ju en gammal medlem blivit bannad igen för tidigare ban, som han dessutom fick av egen vilja/dumhet då han bad en mod att banna honom, alltså fick han ban utan att han hade varningar osv.
Han ångrade sig givetvis och försökte få ban hävd utan framgång, sedan så skapade han ny användare och det höll ett tag men sp blev han bannad idag igen pga tidigare ban!
Detta tycker jag är ganska märkligt då det är fullständigt orättvist.
Flera gamla medlemmar som blivit bannade finns idag på kolo och är aktiva i trådar dagligen! Även bannade medlemmar som fått ban hävd!!
Vad är så skillnaden? Vad går modsen på när de avgör vem som får vara kvar och inte? Känns väldigt tråkigt då denna medlem inte hade en enda varning eller gjort något som strider mot reglerna .

Red Apple
2015-06-24, 19:08
Ta det i pm med mod. Inte för att det finns nån poäng med det heller, men då slipper iaf alla andra läsa den här menlösa diskussionen.

jenni
2015-06-24, 19:10
Ta det i pm med mod. Inte för att det finns nån poäng med det heller, men då slipper iaf alla andra läsa den här menlösa diskussionen.

Varför är det meningslöst? Tror det finns flera som undrar hur det står till?!
Varför blir du så negativt ställd till frågan ? För att du har haft flertal konton själv?

Magnus N
2015-06-24, 19:12
Har folk blivit bannade har dem blivit bannade av en anledning, vad finns det för mening med att en utomstående ska få reda på varför?

jenni
2015-06-24, 19:15
Har folk blivit bannade har dem blivit bannade av en anledning, vad finns det för mening med att en utomstående ska få reda på varför?

Just för att medlemmen blev bannad utan varning och kan nu inte ta kontakt med mods, samt att det faktiskt är särbehandling, så jag tar gärna upp frågan då bannad medlem inte kan

Derbel McDillet
2015-06-24, 19:18
Just för att medlemmen blev bannad utan varning och kan nu inte ta kontakt med mods, samt att det faktiskt är särbehandling, så jag tar gärna upp frågan då bannad medlem inte kan

Hoppas exmedlemmen lär sig en läxa då. Korkat att be om ban från första början. Klart det sker både godtycke och särbehandling, inge fel me de.

jenni
2015-06-24, 19:20
Hoppas exmedlemmen lär sig en läxa då. Korkat att be om ban från första början. Klart det sker både godtycke och särbehandling, inge fel me de.

Det gjorde han :) han ångrar sig ju men får inte kontakt med modsen,
Frågan är varför andra får sina bans hävda trots att det blivit bannade av anledningar som strider mot regler?

rooz
2015-06-24, 19:24
Det gjorde han :) han ångrar sig ju men får inte kontakt med modsen,
Frågan är varför andra får sina bans hävda trots att det blivit bannade av anledningar som strider mot regler?

Bara skriva ut vilka & vilken bevis dessa har att deras påstående stämmer.

jenni
2015-06-24, 19:31
Bara skriva ut vilka & vilken bevis dessa har att deras påstående stämmer.

Den bannade är Kebne tidigare Whitefolks
De andra får nog om de nu har mod nog själva speak up då jag inte vill peka ut någon, men det finns ett par som vet med sig att de ingår i skaran, jag är inte av naturen att ange folk

King Grub
2015-06-24, 19:36
Att man ångrar sig i efterhand är helt irrelevant.

jenni
2015-06-24, 19:37
Att man ångrar sig i efterhand är helt irrelevant.

Ok, men hur går man till väga för att då ban hävt som några fått? :)

King Grub
2015-06-24, 19:40
Det gör man inte. Det är vi som gör i sådana fall.

jenni
2015-06-24, 19:43
Det gör man inte. Det är vi som gör i sådana fall.

Vad är det som avgör om ni gör? Kan Kebne på något sätt kontakta er? Hur bestämmer ni vem som får / får inte komma tillbaka?

Exdiaq
2015-06-24, 19:45
Just för att medlemmen blev bannad utan varning och kan nu inte ta kontakt med mods, samt att det faktiskt är särbehandling, så jag tar gärna upp frågan då bannad medlem inte kan

Jag tog kontakt med mods via email när jag blev felaktigt bannad. Gick utmärkt!

anvihl
2015-06-24, 19:47
Att man ångrar sig i efterhand är helt irrelevant.

Varför det? Han ville ju uppenbarligen få en bann så han inte spenderade så mycket tid på kolo, han har inte gjort några regelbrott, han ångrade sig och nu blir han konstant bannad för att han är dubbelanvändare till ett bannat konto, det måste ju t.o.m du höra är fullkomligt retarderat regelverk för bannade konton?

jenni
2015-06-24, 19:49
Jag tog kontakt med mods via email när jag blev felaktigt bannad. Gick utmärkt!

Finns det email? :)

Cooks
2015-06-24, 19:49
Finns det email? :)

info@kolozzeum.com

King Grub
2015-06-24, 19:50
Felaktigt bannad, då är det klart man skall få komma tillbaka. Har man brutit mot medlemsreglerna och blivit bannad pga det får man som regel inte komma tillbaka. Särskilt om det är någon vi inte vill ha tillbaka.

Red Apple
2015-06-24, 19:51
Varför är det meningslöst? Tror det finns flera som undrar hur det står till?!
Varför blir du så negativt ställd till frågan ? För att du har haft flertal konton själv?

För att det inte leder någonstans. Det är inte direkt första gången du lyfter saken på ett väldigt öppet sätt och du får samma svar varje gång: det är inte uppe för diskussion. Den stora frågan är när du ska förstå det.

jenni
2015-06-24, 19:51
Varför det? Han ville ju uppenbarligen få en bann så han inte spenderade så mycket tid på kolo, han har inte gjort några regelbrott, han ångrade sig och nu blir han konstant bannad för att han är dubbelanvändare till ett bannat konto, det måste ju t.o.m du höra är fullkomligt retarderat regelverk för bannade konton?

Det är lite det han undrar, att han utan regelbrott inte får en chans att komma tillbaka när bannade med varningar pga regelbrott får :(

Cooks
2015-06-24, 19:52
Det är lite det han undrar, att han utan regelbrott inte får en chans att komma tillbaka när bannade med varningar pga regelbrott får :(

Varför skapar inte hen ett nytt konto bara...?

jenni
2015-06-24, 19:54
info@kolozzeum.com
Tack :)
Felaktigt bannad, då är det klart man skall få komma tillbaka. Har man brutit mot medlemsreglerna och blivit bannad pga det får man som regel inte komma tillbaka. Särskilt om det är någon vi inte vill ha tillbaka.
Om man bannas för att man bett om det, hur klassas det? Är det ett regelbrott eller kan det hävas?

För att det inte leder någonstans. Det är inte direkt första gången du lyfter saken på ett väldigt öppet sätt och du får samma svar varje gång: det är inte uppe för diskussion. Den stora frågan är när du ska förstå det.

För att jag anser medlemmen blir orättvist bannad, du har ju fått vara kvar trots tidigare ban! Och du hade varning ellerhur! Det hade inte han

Red Apple
2015-06-24, 19:55
Asså...

jenni
2015-06-24, 19:55
Varför skapar inte hen ett nytt konto bara...?

Han blev påkommen och bannad av den anledningen, att hans tidigare konto blev bannat (pga att han bad om det, inte pga regelbrott :()

G.W
2015-06-24, 19:55
Så pass störiga och luriga användare borde bannas på livstid.

King Grub
2015-06-24, 19:55
Har man bett om att få bli bannad utan att ha brutit mot några regler får man komma tillbaka, om man ångrar sig.

jenni
2015-06-24, 19:55
Ok ^^

Det var allt du kunde komma med? Är det inte befogat att undra då?

Red Apple
2015-06-24, 19:56
Det var allt du kunde komma med? Är det inte befogat att undra då?

Jo, men jag förstår inte vrf du inte kan ta det i pm. Vrf ta upp det i allmänt för hundrade gången?

jenni
2015-06-24, 19:57
Har man bett om att få bli bannad utan att ha brutit mot några regler får man komma tillbaka, om man ångrar sig.

Tack, vad bra, tror han blir jätteglad, han är ju så gammal medlem :)
Hur gör han, kan han kontakta dig king grub ?

jenni
2015-06-24, 20:00
Jo, men jag förstår inte vrf du inte kan ta det i pm. Vrf ta upp det i allmänt för hundrade gången?

Jag kontaktade mod när Whitefolks blev bannad och fick svar att de inte kunde göra något, nu berättade Kebne att det hänt igen och att han inte förstår särbehandlingen, jag reste frågan öppet för att kanske någon med erfarenhet kunde ge tips och det har ju kommit många nyttiga kommentarer som både jag och förmodligen Kebne är tacksamma för

jenni
2015-06-24, 20:06
Tack allihopa*hug*
Jag har meddelat Kebne om att han ska kontakta kolo via mail så får vi se om det blir en bra lösning :)
Tack igen alla som svarat

King Grub
2015-06-24, 20:08
Tack, vad bra, tror han blir jätteglad, han är ju så gammal medlem :)
Hur gör han, kan han kontakta dig king grub ?

Vem pratar vi om?

jenni
2015-06-24, 20:11
Vem pratar vi om?

Kebne tidigare Whitefolks :)

King Grub
2015-06-24, 20:13
Han har omreggat sig ett flertal gånger utan tillåtelse och har försuttit alla chanser att få komma tillbaka.

Cooks
2015-06-24, 20:14
Damn, går inte att PMa dig jenni, men det verkar ha löst sig ändå! King Grub levererar :)

Edith: Eller inte...

jenni
2015-06-24, 20:17
Han har omreggat sig ett flertal gånger utan tillåtelse och har försuttit alla chanser att få komma tillbaka.
Han försökte skapa ett nytt konto för att kunna kontakta mod
Damn, går inte att PMa dig jenni, men det verkar ha löst sig ändå! King Grub levererar :)

Edith: Eller inte...

Hoppas fortfarande :)

King Grub
2015-06-24, 20:21
Han försökte skapa ett nytt konto för att kunna kontakta mod

Ett flertal gånger under lång tid. Vadå försökte? "Kebne" hade väl varit reggad länge?

jenni
2015-06-24, 20:25
Ett flertal gånger under lång tid. Vadå försökte? "Kebne" hade väl varit reggad länge?

Visst om Kebne efter WF, inte fler vad jag kan komma ihåg :em:
Har inte Kebne pm:t modsen med frågan ?

King Grub
2015-06-24, 20:30
Han fick komma tillbaka med 4/5 varningpoäng, och i dag drog han på sig en varning som förde honom till 5/5.

Nu kommer han aldrig tillbaka. Slut på diskussionen.