handdator

Visa fullständig version : Deff 15år


dero
2015-06-24, 16:15
Tjena!
Är en pojke på 15 år och skulle vilja deffa, har gymmat nu I ett halvår 2-3 ggr I veckan och börjat gymma 5 ggr per vecka nu. Är ungefär 168cm lång och väger kanske 55kg om det behövs kan jag ta exacta mått. Har läst lite om hur man deffar men jag äter skolmat och det som lagas hemma till middag. Så vet inte riktigt hur jag ska göra, äter alltid havregryns gröt till frukost som jag lagar I micron 1dl havregryn 2,5dl fettfri mjölk och 2 matskedar äppelsylt. Vad ska jag äta till frukost och hur ska jag göra för att tappa fett, skulle säga att jag är på ungefär 12% bf och skulle vilja ner till 8% är också ute med hunden varannan dag ca 20 min och jag brukar springa och gå oftast.

AquaRegia
2015-06-24, 16:36
Med tanke på din minst sagt blygsamma vikt så ska du verkligen inte deffa.

dero
2015-06-24, 20:01
http://imgur.com/HEJRoOl
bild.

arogen
2015-06-24, 20:16
Du är 15. Deffa inte, utan träna för att det är kul och lev livet. Resultat kommer du få som ett brev på posten om du gör detta. Att deffa och överanalysera redan nu kommer nog inte att sluta jättebra.

Gober
2015-06-24, 20:43
Du ska inte deffa, du har ingen muskelmassa och inte mycket fett på kroppen. En deff kommer resultera i att du ser ut som ett skelett. Du är ung och nybörjare på gymmet. Om du tränar hårt och äter mycket mat kommer du få kanonresultat.

HerrLuta
2015-06-24, 20:45
Lyssna på det tre tidigare talarna och deffa INTE. Som de säger är du ynka femton år och borde strunta i allt vad deff heter då din vikt verkligen inte är något "problem", utan mer en fråga om utseende. Öka istället vikterna på gymmet med bra progression så kommer du möjligen istället se mer definierad ut på så vis då du bygger lite muskler :)

Don H
2015-06-24, 21:28
Skit i att deffa.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=221596

Donkens
2015-06-25, 06:42
Du ska snarare gå upp i vikt långsamt.

Du har även gott om testo i den åldern också så det är bara att köra på hårt.

Tolkia
2015-06-25, 19:41
Att deffa när man redan är väldigt smal är ju inte att deffa; det är att svälta sig helt utan anledning.

cero
2015-06-25, 21:50
Om du styrketränar ordentligt kommer du förbättra din kroppskomposition, dvs mer muskler och mindre fett utan att tappa vikt. Att deffa (svälta) är för dig extremt olämpligt som sagt.

Samiul Alam
2015-06-25, 22:25
Precis som alla skrivit - bygg muskler! Du har jättebra förutsättningar för att se riktigt deffad ut utan att behöva deffa i framtiden. Se till att inte lägga på dig onödigt mycket fett så ska du se att din bf procent går ner i takt med att du går upp.

dero
2015-06-26, 17:17
Okej tack för hjälpen :) Men borde jag dricka proteindryck typ whey, läste någonstans att man kan få problem med finnar.

Också undrar jag om jordgubbar är bra för brukar kunna äta 1 liter om dagen på sommaren

Shqypnia
2015-06-26, 17:29
Läs på om kost och träning så är du halvvägs där.

Bryggare
2015-06-26, 19:21
Håller med om alla ovanstående råd. Du behöver inte deffa. Satsa hellre på att äta bra, som du verkar göra, och håll "gottat" på en lagom nivå. 5 pass i veckan låter mycket också i mina öron för en femtonåring men ok. Se dock till att du får ut något av dessa pass så de inte bara blir "fem pass i veckan". Öka låååångsamt vilket du säkerligen kan på färre pass än så. Kör hårt.

dero
2015-06-26, 21:13
tränar alltid så hart jag orkar och kör måndag ben tisdag rygg onsdag bröst torsdag axlar fredag armar

arogen
2015-06-26, 21:23
tränar alltid så hart jag orkar och kör måndag ben tisdag rygg onsdag bröst torsdag axlar fredag armar

Att köra Bröst och Axlar dagarna efter varandra skulle jag inte rekommendera.

cero
2015-06-27, 02:12
Okej tack för hjälpen :) Men borde jag dricka proteindryck typ whey, läste någonstans att man kan få problem med finnar.

Också undrar jag om jordgubbar är bra för brukar kunna äta 1 liter om dagen på sommaren

Vissa får finnar av mejeri ja. Du kan dricka proteindryck om du inte får i dig tillräckligt från maten.

tränar alltid så hart jag orkar och kör måndag ben tisdag rygg onsdag bröst torsdag axlar fredag armar

Följ ett riktigt program istället, t ex detta (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454).