handdator

Visa fullständig version : Jag luktar som när mamma färgar håret


steelrich
2015-06-23, 15:35
Halloj, varit inne och läst några trådar, men verkar som att alla säger olika så har därför inte kommit fram till något svar än..

Jag ligger på rätt stor kcal underskott och luktar "amoniak" tror jag det är. Luktar starkt som när man färgar håret.

Någon som kan bekräfta att det är mina muskler som förbränns vid denna lukt eller om det bara är nå myt som jag läst i andra trådar på flashback och här på kolo.

MVH

Ricken13
2015-06-23, 15:38
http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/ammonia-smell-during-exercise-on-ketogenic-diet-qa.html/

filmjölk
2015-06-23, 17:29
Ät lite mer kolhydrater.

Ponitus
2015-06-23, 17:49
Mycket protein!

DudX
2015-06-23, 19:44
Ketos!

steelrich
2015-06-23, 21:07
Många svar här! :)

Jag äter inte nå LCHF kost direkt, äter exakt 500g hallon VARJE dag , 5-800g kyckling med massa grönsaker och 2dl protte shake med 4dl mjölk, tycker ändå det borde vara tillräckligt? Finns väl massor av socker/fruktos i hallon??

King Grub
2015-06-23, 21:21
Inte ketos, men du äter för mycket protein i förhållande till kolhydrat.

steelrich
2015-06-23, 21:36
Och i detta fall betyder "för mycket" vadå?

Kommer jag att tappa alla mina muskler?
eller är jag bara inte opti?
eller äre bara fortsätta deffen? Har ca 2,5kg kvar att gå ner.

King Grub
2015-06-23, 21:39
Eftersom det inte finns kolhydrat att tillgå används proteinet du äter till energi i stället för till muskeluppbyggnad. Antingen går du till en helt ketogen diet eller så ökar du kolhydratintaget.

steelrich
2015-06-23, 21:44
Eftersom det inte finns kolhydrat att tillgå används proteinet du äter till energi i stället för till muskeluppbyggnad. Antingen går du till en helt ketogen diet eller så ökar du kolhydratintaget.

Tack för tipset! Tänkte bara fråga vad händer om jag inte gör det? protein som skulle användas till att bygga muskler, andvänds till att få min kropp att fungera?

King Grub
2015-06-23, 21:46
Som jag skrev, proteinet används till energi i stället för till muskeluppbyggnad.

steelrich
2015-06-23, 21:49
Som jag skrev, proteinet används till energi i stället för till muskeluppbyggnad.

men det är ändå bara en viss mängd som går till muskeluppbyggnad, så käkar jag 10kg protte per dag, så kan 1gå till muskler, resten till energi, spelar väl mig ingen roll? förutom att jag luktar konstigt haha

King Grub
2015-06-23, 21:52
Lösningen är inte att äta mer protein, utan mer kolhydrat. Redan nu så används inte proteinet du äter till muskeluppbyggnad. Att lägga till ännu mer protein gör bara att ännu mer protein används till energi. Mer kolhydrat så behöver inte proteinet användas som energi utan kan bilda muskelprotein i stället.

steelrich
2015-06-23, 21:59
Lösningen är inte att äta mer protein, utan mer kolhydrat. Redan nu så används inte proteinet du äter till muskeluppbyggnad. Att lägga till ännu mer protein gör bara att ännu mer protein används till energi. Mer kolhydrat så behöver inte proteinet användas som energi utan kan bilda muskelprotein i stället.

okok, då blir det så!

Tack för svaret gubbs och grubb ;)

An Iron Soul
2015-06-24, 16:41
Är det här en seriös tråd?
Låter i mina öron som ett uppenbart skadebeteende.
Jag menar "mammas hårfärg" vad fan? *screwy*


Har du läst det på flashback och Kolozzeum så måste det ju vara sant?!?! :laugh:

exevision
2015-06-24, 19:40
Är det här en seriös tråd?
Låter i mina öron som ett uppenbart skadebeteende.
Jag menar "mammas hårfärg" vad fan? *screwy*

Jag tycker det var en bra beskrivning.

steelrich
2015-06-25, 23:36
Är det här en seriös tråd?
Låter i mina öron som ett uppenbart skadebeteende.
Jag menar "mammas hårfärg" vad fan? *screwy*


Har du läst det på flashback och Kolozzeum så måste det ju vara sant?!?! :laugh:

Förstår inte riktigt varför ta upp en avslutad tråd..

Men yes, den är 100% seriös, och vad jag vet så har jag ingen störning. Eventuellt lite ADHD, men annars ska jag vara fullt frisk..

son of Zeus
2015-06-26, 02:39
kliv av trennet...