handdator

Visa fullständig version : Frukost under deff


GymWolf
2015-06-22, 21:33
Jag har läst runt lite vad som är bra att äta som huvudmål under deff, som oftast brukar vara ris, kyckling och potatis. Men vad är optimalt att äta som frukost? Ska man äta det vanliga, dvs ägg eller mackor, och räkna kalorierna som intas eller ska man fokusera på något speciellt?

Och när det gäller maträtter som huvudmål under deff. Vad tycker ni om köttfärs eller lax? Är dessa bra att äta?

Tacksam för svar!

Pretorian
2015-06-22, 21:42
Du kan äta det mesta även under deff. Oftast handlar det om att minska mängden. Kanske ta bort helt det mest kaloririka.
Fokusera på att få i dig tillräckligt med protein, undeskott och träning träning träning.

GymWolf
2015-06-22, 22:13
Du kan äta det mesta även under deff. Oftast handlar det om att minska mängden. Kanske ta bort helt det mest kaloririka.
Fokusera på att få i dig tillräckligt med protein, undeskott och träning träning träning.

Om man ska köpa bröd, vad är det då man ska kolla efter mest noggrant, vad är det viktigaste?

Cooks
2015-06-22, 22:43
Om man ska köpa bröd, vad är det då man ska kolla efter mest noggrant, vad är det viktigaste?

Knäckebröd :)

GymWolf
2015-06-22, 22:50
Knäckebröd :)

Är det så? Tack som fan. Jag var inne mellan alla dessa svart, rågbröd, vitbröd, nyckelhål och etc. Men någon speciell sorts knäckebröd som rekommenderas?

Beemel
2015-06-23, 05:32
Är det så? Tack som fan. Jag var inne mellan alla dessa svart, rågbröd, vitbröd, nyckelhål och etc. Men någon speciell sorts knäckebröd som rekommenderas?

Förslagsvis det du tycker är godast.

Pretorian
2015-06-23, 08:59
Om man ska köpa bröd, vad är det då man ska kolla efter mest noggrant, vad är det viktigaste?

Jag äter bara sånt bröd jag tycker är gott. Gillar inte råg och fullkorn och sånt där. Äter oftast Hönökaka eller vanligt rostbröd.
Du behöver inte fastna i "fullkorn, ris, smaklös kyckling och kvarg"-träsket.

Shqypnia
2015-06-23, 09:20
Försök inte göra dieten till det som representerar dig. Låt det vara en del av ditt liv, men i skuggan. Ät det du brukar äta (förutsatt att du äter relativt bra) men mindre och höj proteinet vid behov.

Stonemountain
2015-06-23, 09:24
Under min diet till Alströmerpokalen för 1,5 vecka sedan år jag följande frukost fram till 3 dagar innan tävling.

Havregrynsgröt på 2,5 dl havregryn
125 gram Frysta hallon
1,5 skopa Vaniljvassle i mitt fall Scitec
2 msk kokosfett Kung Markatta
Sedan Kanel över hela gröten.

Gott och mättar bra.

Cooks
2015-06-23, 16:28
Är det så? Tack som fan. Jag var inne mellan alla dessa svart, rågbröd, vitbröd, nyckelhål och etc. Men någon speciell sorts knäckebröd som rekommenderas?

Brukar ta de triangel-formade själv när jag verkligen är sugen på bröd. Äter dock kvarg till frukost just nu :)

Edith: http://puu.sh/izNdl/bde9eadf7d.jpg :eating:

GymWolf
2015-06-24, 13:30
Brukar ta de triangel-formade själv när jag verkligen är sugen på bröd. Äter dock kvarg till frukost just nu :)

Edith: http://puu.sh/izNdl/bde9eadf7d.jpg :eating:

Har aldrig köpt eller smakat kvarg. Är det något bra att äta under deff? Och äter man enbart kvarg, eller ska man kombinera det med något annat?

King Grub
2015-06-24, 13:38
Helt upp till dig.

Pretorian
2015-06-24, 15:44
Har aldrig köpt eller smakat kvarg. Är det något bra att äta under deff? Och äter man enbart kvarg, eller ska man kombinera det med något annat?

Jag har ätit kvarg under en period. Men jag gör det inte längre. Smakar illa. Jag tar hellre en shake om jag endast vill få i mig protein eller så äter jag mer lagad mat. Sen kan du göra en hel del saker med kvar så det smakar bättre och flera tycker det smakar gott.