handdator

Visa fullständig version : Ett "lätt" proteintillskott som ger minimal mättnadskänsla


jb13
2015-06-20, 13:04
Tjena!

Jobbar just nu på att gå upp i vikt och bygga så mycket muskelmassa jag bara kan. Har alltid haft dålig aptit och varit lång och spinkig, så att äta tillräckligt stora mängder mat är något jag får kämpa rätt hårt med. För att se till att jag får i mig tillräckligt med protein över dagen hade jag tänkt komplettera med ett tillskott, har tidigare kört eaa i samband med träning när de va superhypeat och på senare tid ätit lite kasein på kvällskvisten. Eaa var dock rätt dyrt sett till mängden protein och kasein ger en rätt ordentlig mättnadskänsla, vilket gör att jag orkar käka mindre..

Nu letar jag efter ett tillskott som kan hjälpa mig med dagsintaget av protein utan att ge nån speciell mättnadskänsla så att jag orkar käka mer. Helst något som man dricker men känns mer som saft än en milkshake (typ eaa). Har ni koll på om det finns något sådant eller bör jag punga upp för eaa?
Om tillskottet även innehåller lite extra kalorier är det såklart även en bonus! :)
Tacksam för alla tips!!

vicarious
2015-06-20, 13:52
Vassle (whey).

jb13
2015-06-22, 17:06
Whey har ofta blivit ganska tjockt när jag druckit det, har dock blandat med mjölk så blir kanske bättre med vatten? Någon som har tips på ett whey som blir riktigt gott med vatten?

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

vicarious
2015-06-22, 17:38
Whey har ofta blivit ganska tjockt när jag druckit det, har dock blandat med mjölk så blir kanske bättre med vatten? Någon som har tips på ett whey som blir riktigt gott med vatten?

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Ta mer vätska om det blir tjockt. Kolozzeum Whey, Body Science Whey. Kommer dock alltid smaka bättre med mjölk men :)

Beemel
2015-06-23, 05:30
Whey har ofta blivit ganska tjockt när jag druckit det, har dock blandat med mjölk så blir kanske bättre med vatten? Någon som har tips på ett whey som blir riktigt gott med vatten?

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Det är oftast poänglöst att tipsa om en sak som smak. Det den ena tycker är
Jättegott tycker någon annna smakar skit. Prova dig fram, det är enda sättet att hitta något som passar dig.

jb13
2015-06-23, 22:19
Smak är subjektivt, det håller jag med om, men vet du något whey med typ citrussmak? De va gott som eaa så tror de skulle bli bra med vatten även här! :)

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Beemel
2015-06-24, 05:24
S.N. Har en smak som heter Lemon Yoghurt. Skulle dock ibte säga att den smakar direkt mycket citrus, men en ton av det finns det iallafall. Det är det närmaste jag kan komma på.

Shqypnia
2015-06-24, 09:22
Ett råd är att köpa flera olika smaker och byta varannan dag. Du kan tycka x är världens godaste protein men du kommer spy av endast tanken när det blir för mycket utav det.

EnergiÖverskott
2015-06-24, 09:27
Smak är subjektivt, det håller jag med om, men vet du något whey med typ citrussmak? De va gott som eaa så tror de skulle bli bra med vatten även här! :)

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Body Science Vasslehydrolysat smakar väl åt det hållet. Det är ju (no shit) hydrolyserat så för mig mättar det inte bättre än vatten. Vilket vore rätt opti i ditt fall med.