handdator

Visa fullständig version : sjukt vattning!


normann
2015-06-20, 12:15
Igår kväll vart det lite extra god mat osv pga midsommarfirande, det bjöds exempelvis på ett tunt hembakat hårdbröd som va salt så in i h... men gott! Blev flera sånna

Idag när man vaknade så va man ju nästan fet kändes det som! Har deffat några månader och åker till Rhodos imorgon, det man har kämpat för är ju " förstört" känns det som: p Hur lång tid brukar det ta innan allt detta extra vatten släpper?

Vill ju ha tillbaka formen tills man är på Rhodos :)

normann
2015-06-20, 13:55
Kan man göra nått speciellt för att tappa denna vätska extra fort?

Shqypnia
2015-06-20, 13:58
Även om du går ner så lär du gå upp det igen väl i Rhodos, såvida du inte har tänkte att äta kvarg på din semester.
Ligg på underskott så tömmer kroppen sig igen på bland annat vätska.

Ricken13
2015-06-20, 14:03
Kör ett helkroppspass för riktig utmattning.
Jag brukar pissa ordentligt efter att ha tömt ur musklerna.
Ta bort kolhydrater också så binder du inte nytt vatten.

exevision
2015-06-20, 14:18
Kör ett helkroppspass för riktig utmattning.
Jag brukar pissa ordentligt efter att ha tömt ur musklerna.
Ta bort kolhydrater också så binder du inte nytt vatten.

Är musklerna tömda och man fyller inte på med nytt glykogen så fortsätter musklerna vara just tomma och inte alls så fylliga. Är ju inte det som man vill ha. Han bör nog istället återställa salt balansen kanske?

normann
2015-06-20, 14:24
Är musklerna tömda och man fyller inte på med nytt glykogen så fortsätter musklerna vara just tomma och inte alls så fylliga. Är ju inte det som man vill ha. Han bör nog istället återställa salt balansen kanske?

Precis det jag menade, typ återställa vätskebalansen som det extra saltet förstörde, har alltså rätt mycket vätska under huden som jag inte hade igår och som jag inte häller brukar få fast jag överäter 2-3000 kcal en dag.

Tolkia
2015-06-20, 19:43
Ät och drick som vanligt, rör på dig. Kroppen kommer att göra sig av med det eventuella överskottet av sig själv; bäst om du inte pillar och mixtrar så mycket utan behandlar den som den är van att du behandlar den. Varning för att börja experimentera med saltbalans etc.; det kan lätt sluta med att man ser värre ut än innan om man inte är van. Inte är det nyttigt heller.

normann
2015-06-22, 12:22
Ät och drick som vanligt, rör på dig. Kroppen kommer att göra sig av med det eventuella överskottet av sig själv; bäst om du inte pillar och mixtrar så mycket utan behandlar den som den är van att du behandlar den. Varning för att börja experimentera med saltbalans etc.; det kan lätt sluta med att man ser värre ut än innan om man inte är van. Inte är det nyttigt heller.

Okej tack för bra tips 👍 då fortsätter jag som vanligt vanligt: )

Donkens
2015-06-22, 12:46
Inte enkelt för en person som inte tål syrlighet. Men ät 1-2 citroner per dag eller varannan dag, salta inte. Gör så en vecka. Kommer kännas bra och aptitnivåerna regleras bra dessutom.