handdator

Visa fullständig version : Framtidens facebook/social media


Griip
2015-06-18, 21:49
https://www.minds.com/

https://www.facebook.com/mindsdotcom

In och regga ert nick!

Gratis, open Source, krypterat. Ingen reklam, drivs inte av vinstintresse, utvecklat av folk för folk. Nyare och bättre plattform med större möjligheter, krypterade chatlogs osv osv. Möjligheter för bitcoin-wallets. O massa annat ball!




Finns det någon här på kolo som följer utvecklingen på github/minds? När kan man vänta sig en riktig launch tro?

Bärsärk
2015-06-18, 21:53
Vad är värst, att massa skumma typer på nätet har tillgång till mina uppgifter eller att en massa stora bolag har det?

Arf Pingvin
2015-06-18, 21:54
Vad var det för fel på Icq?

Griip
2015-06-18, 21:58
Vad är värst, att massa skumma typer på nätet har tillgång till mina uppgifter eller att en massa stora bolag har det?



Facebook = Du får en dålig tjänst gratis i betalning mot att du blir deras kund/produkt som dem tjänar tonvis av pengar på genom reklam

Minds = Du får en gratis tjänst(som är bättre än fb och allt annat) utan reklam. Där du dessutom kan tjäna pengar och "Points" genom bra posts osv

Facebook = Vilken hacker eller stat som helst kan få tillgång till allt du någonsin skrivit

Minds = Alla dina chatloggar kräver ett lösenord för att bli upplåsta(om du så önskar)

Och nej, "skumma typer på internet" har inte tillgång till det. Det är krypterat. Open Source. Folk granskar programmeringen bakom konstant och det drivs som ett öppet projekt som vem som helst kan joina eller tycka till om(och framförallt då - granska)

Bärsärk
2015-06-18, 22:02
Vad var det för fel på Icq?

Eller lunarstorm.

Arf Pingvin
2015-06-18, 22:03
Jag orkar inte kolla upp minds. Har inte Facebook heller. Men jag har alltid undrat varför det inte finns en standard för sociala medier. Som för webben, mail, video och allt annat. Sen väljer användaren leverantör av molntjänst men att allt kommunicerar med varann. Ska jag behöva ha Facebook för att se bilder som min kompis delar. Fuck that.

kebne
2015-06-18, 22:04
Du vet inte hur de implementerar det på mindes.com plattformen i sig kan vara open source och säker men inte nödvändigtvis implementationen av den.

Mental
2015-06-18, 22:22
"By submitting Content to Minds for inclusion on your Website, you grant Minds a world-wide, royalty-free, and non-exclusive license to reproduce, modify, adapt and publish the Content solely for the purpose of displaying, distributing and promoting your blog. This license allows Minds to make publicly-posted content available to third parties selected by Minds so that these third parties can analyze and distribute (but not publicly display) your content through their services."

Griip
2015-06-18, 22:33
"By submitting Content to Minds for inclusion on your Website, you grant Minds a world-wide, royalty-free, and non-exclusive license to reproduce, modify, adapt and publish the Content solely for the purpose of displaying, distributing and promoting your blog."


Ja, alltså: Postar du tex en bild så förbehåller dem sig rätten att re-posta den i syfte att visa, distribuera och marknadsföra din blogg. Och "Soleley for the purpose" betyder alltså att den rätten gäller endast i det syftet.



Bra skit :)

KlopFer
2015-06-18, 22:58
Eller lunarstorm.

Eller Snuttis!

loaded
2015-06-18, 23:21
Kan bli ett bra alternativ till countermail.

Staten ska ha noll kontroll.

Griip
2015-06-19, 01:14
Kan bli ett bra alternativ till countermail.

Staten ska ha noll kontroll.

Yes. "Withholding information is the essence of tyranny. Control of the flow of information is the tool of the dictatorship.” /Bruce Coville