handdator

Visa fullständig version : Marklyft, Vad kan jag förbättra?


dropsetkingN
2015-06-16, 21:29
https://www.youtube.com/watch?v=g-cusydq4Ek&feature=youtu.be

Utifrån videon ovanstående, vad kan jag möjligen förbättra?

Samiul Alam
2015-06-16, 21:44
Du gör som jag och börjar med rumpan rätt högt upp. Då genomför du nästan hela lyftet till större del med ryggen.

Tipset jag brukar få är att sänka rumpan lite grann och försöka komma närmare stången med höften. Då går det att trycka mer med benen i början av lyftet för att sedan låsa ut genom att skjuta fram höften och spänna glutes ordentligt. Ta in mer ben helt enkelt.

Prova det och känn efter!

PureWhey
2015-06-16, 22:12
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=181876&page=138&highlight=feedback

Finns en sökfunktion

MackeJuve
2015-06-16, 22:38
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=181876&page=138&highlight=feedback

Finns en sökfunktion

Som funkar skitdåligt. Bättre att googla. Tycker det är orättvist att säga till folk i tid och sänder att använda sökfunktionen då t.o.m. jag som inbiten kolo-nörd ibland inte hittar det jag vill när jag söker. Må hända att just denna var lätt att hitta, har inte kollat. Men sökfunktionen måste bli bättre.

PureWhey
2015-06-16, 22:38
Som funkar skitdåligt. Bättre att googla. Tycker det är orättvist att säga till folk i tid och sänder att använda sökfunktionen då t.o.m. jag som inbiten kolo-nörd ibland inte hittar det jag vill när jag söker. Må hända att just denna var lätt att hitta, har inte kollat. Men sökfunktionen måste bli bättre.


Sökte i denna forumdel med sökordet "feedback" fick upp den tråden som förstaträff, avancerade grejer...

Googlade nu: feedback lyft site:kolozzeum.com/forum
Gissa vad förstaträffen blev?

GaindalfTheWhey
2015-06-16, 22:47
https://www.youtube.com/watch?v=g-cusydq4Ek&feature=youtu.be

Utifrån videon ovanstående, vad kan jag möjligen förbättra?

Y1IGeJEXpF4

AHiSvajoans

WaNb5HDniYE

MackeJuve
2015-06-16, 22:49
Sökte i denna forumdel med sökordet "feedback" fick upp den tråden som förstaträff, avancerade grejer...

Googlade nu: feedback lyft site:kolozzeum.com/forum

Gissa vad förstaträffen blev?

Hahaha men du visste ju vad tråden hette. En helt ny kanske inte orkar prova massa olika sökord för att till sist hitta vad denne söker. Testar man "feedback" direkt så blir det bra men kör man på "marklyft tips", "marklyft hjälp", "marklyft utförande" etc så tar det ett tag att hitta rätt.

Du får gärna förespråka sökfunktionen men jag har flera gånger varit om att jag sökt på exakt rätt ord och tråden jag söker hamnar på sida 2 eller 3. Fler som haft problem med den också, finns en tråd om det. Att man kunde googla insåg jag först efter några år, men så är jag lite sen med det mesta också i och för sig :)

GaindalfTheWhey
2015-06-16, 23:01
Hahaha men du visste ju vad tråden hette. En helt ny kanske inte orkar prova massa olika sökord för att till sist hitta vad denne söker. Testar man "feedback" direkt så blir det bra men kör man på "marklyft tips", "marklyft hjälp", "marklyft utförande" etc så tar det ett tag att hitta rätt.

Du får gärna förespråka sökfunktionen men jag har flera gånger varit om att jag sökt på exakt rätt ord och tråden jag söker hamnar på sida 2 eller 3. Fler som haft problem med den också, finns en tråd om det. Att man kunde googla insåg jag först efter några år, men så är jag lite sen med det mesta också i och för sig :)

Ja, sökfunktionen i vBulletin är ett skämt. Det är ju även tämligen patetiskt att man måste vänta 15 sekunder mellan sökningar; 15 sekunder mellan sökningar hade varit ok, ifall resultaten man får tillbaka är någorlunda relevanta.

carloskar
2015-06-17, 01:49
Sträck ut armarna och lås in triceps för att undvika drag med biceps. Risken finns att den går av.

z_bumbi
2015-06-17, 06:41
Spänn bålen innan du går ner till stången.
Håll sedan spänningen under hela lyftet och tänk att du ska få fram höften/upp med överkroppen.
Släpp inte stången på så lätta vikter utan sänk stången med kontroll så får du ännu mer träning av form av bål.
Fixa det och återkom med en ny check om typ en månad.