handdator

Visa fullständig version : Hur dejtar ni?


SupremeScorpio
2015-06-15, 15:53
Nå?

PureWhey
2015-06-15, 16:05
Nutella

Tricce
2015-06-15, 16:08
Inte alls. Dvs Nutella antar jag? ;)

jenni
2015-06-15, 16:09
Har aldrig lärt mig dejta

mangemani
2015-06-15, 16:10
hur?
väntar tills någon tjej nappar, pratar ett bra tag över nätet för att få en bättre bild över hur hon tänker, resonerar, är. träffas och ser om det man fått veta genom nätet stämmer, om det klickar och om jag är intresserad utav det jag ser framför mig. gillar jag det inte, repeat.
simple.

jenni
2015-06-15, 16:12
Hur dejtar TS själv? :)

tlk
2015-06-15, 16:27
Jag är också på spåret att jag aldrig har lärt mig dejta. Är inte riktigt införstådd i vad konceptet betyder. Mycket möjligt att det faller tillbaka på min udda syn på förhållanden.

Har däremot träffat en hel del trevligt folk både via datingappar/sajter och genom mer "traditionella" sätt (festa, börja snacka med den man sitter bredvid på X2000, gymmet, se någon trevlig på stan och glida fram, råka dela hiss med någon, osv.). Ibland kanske det är någon väninna till sambon som man råkar träffa för hon är på besök eller nått.

Till skillnad från mangemani så gillar jag inte precis att "prata ett bra tag över nätet" först. Bättre med "tja, läget? ok. fika imorgon då?" (på ett ungefär).

Med det sagt så har jag faktiskt träffat min nuvarande förälskelse just via dejtapp (badoo för att vara specifik) och vi väntade säkert 4-5 dagar med att träffas och det var rätt så rejält med många mess som skickades under de dagarna så jag kanske motsäger mig själv.

J.V
2015-06-16, 02:55
wat

"Dejtar" man brukar man väl redan ha hittat någon av intresse och går på middagar och allt vad det är. Menar du kanske hur man letar dejtz?

Vivaldi
2015-06-16, 03:01
Jag slänger nervösa blickar på snygga tjejer som ler mot mig, låtsats göra något viktigt, och tänker sedan på det halva dagen.

Men tja, Nutella-alternativet ligger väl närmst

anvihl
2015-06-16, 03:46
Dejtar? Krogar och sexklubbar.

anvihl
2015-06-16, 04:49
Dejtar? Krogar och sexklubbar.

Alltså riktiga sexklubbar, inte bordeller/strippklubbar etc :P. Kom på att det kunde missuppfattas ordentligt.

shut teh face
2015-06-16, 05:31
Nutella + raggar på kolo

filmjölk
2015-06-16, 06:19
Alltså riktiga sexklubbar, inte bordeller/strippklubbar etc :P. Kom på att det kunde missuppfattas ordentligt.

Är du inte rädd för könssjukdomar i den miljön med det klientelet?

tlk
2015-06-16, 06:29
wat

"Dejtar" man brukar man väl redan ha hittat någon av intresse och går på middagar och allt vad det är. Menar du kanske hur man letar dejtz?

Det är kanske trådens frågeställning ändå. Hur det dejtas. Middagar är väl ok. Trevligare, i min mening, att hitta på något tillsammans. Gå ut och dansa lite, matlagningskurs, klättra lite berg..

Är du inte rädd för könssjukdomar i den miljön med det klientelet?

Det finns kondomer.

Fuark
2015-06-16, 07:28
Promenad är mest lämplig för vanliga mugglare men drömmen är att spela TV-spel på dejten (ja, jag är seriös). Att sitta på ett café eller restaurang det första man gör är mycket obehagligt, speciellt när man måste sitta och ha ögonkontakt hela tiden.
Har dejtat på papper 3-4 gånger och har planer på att göra det igen när jag flyttat.

De som dejtas/träffas kommer från universitetet eller är på något sätt länkad till min umgängeskrets, typ. Har inget konto på någon app/hemsida.

Yes
2015-06-16, 08:20
Antingen i mörka gränder med en trasa dränkt i kloroform, eller så pröjsar jag en hora så jag kan snorta koks från hennes tuttar.

Exdiaq
2015-06-16, 08:57
Flervalspoll?

Grotesk
2015-06-16, 15:41
Jag behöver inte dejta för jag har internetuppkoppling.

Drfg
2015-06-16, 16:02
Är sämst på att dejta, de vill bara bli min vän då :( Enda gången det går bra är när jag går hem med någon från krogen och ligger först och sen börjar träffas. Internet hade väl varit bra men jag tycker det är så jävla tråkigt att chatta i veckor innan en träff så blir alltid något trött "Tja, läget?" efter en matchning, 2 dagar senare svarar hon med "Bra, själv?" och så orkar jag inte svara igen.

Bärsärk
2015-06-16, 16:07
Swingersklubb, går under alias "Janne" brukar vara bra musik och skön stämning.

Olegh
2015-06-16, 16:27
Jag behöver inte dejta för jag har internetuppkoppling.

Heter din flickvän också .jpg?

Nordenator
2015-06-16, 17:19
Nutella. Ibland gör jag det fräschare och blandar med lite vaniljglass. Men annars mest Nutella.

Jockefoten
2015-06-16, 17:30
Jag brukar inleda med standardfrasen:
"Ao ynoma dīnilūks?"
Språket är High Valyrian (ifrån A Song of Ice and Fire serien)
Frågan är om hon vill gifta sig med mig.

Än så länge inget napp.

Tricklew
2015-06-16, 18:22
Slår dom i bakhuvudet sedan börjar jag snabbt släpa ut dom före vakterna inser något.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

tlk
2015-06-16, 19:15
Är sämst på att dejta, de vill bara bli min vän då :( Enda gången det går bra är när jag går hem med någon från krogen och ligger först och sen börjar träffas. Internet hade väl varit bra men jag tycker det är så jävla tråkigt att chatta i veckor innan en träff så blir alltid något trött "Tja, läget?" efter en matchning, 2 dagar senare svarar hon med "Bra, själv?" och så orkar jag inte svara igen.

Det är väl bra att vara vänner? Alla mina KKs och min sambo sen 10 år tillbaka är definitivt mina vänner.

Darth Yoda
2015-06-16, 19:24
Jag skickar in mitt CV via mail och hoppas på intervju. Måste dock tyvärr vara utsatt för nån sorts diskriminering då de aldrig återkommer.

<Mike>
2015-06-16, 19:40
Träffar i regel mycket intressantare tjejer på vardagliga platser (högskolan t.ex.) än på krogar etc. Majoriteten av tjejerna har jag träffat på det sättet. Plus att det sker på bättre villkor (enligt mig) eftersom krogar har en "raggningskänsla" över sig som jag inte gillar alltid.
Är även mer utmanande :) 10/10 can recommend.

Fuark
2015-06-16, 20:08
Krogen är mycket svårare än allmänna platser som uni etc enligt mig. Det krävs att man är lite mer offensivt brutal på krogen än i nyktert tillstånd. Jag är iallafall riktigt kass på det

mangemani
2015-06-16, 20:33
krogen är väl ett utav de ställen där man har som mest press på sig.
tex så lär ju tjejen vara där med sina tjej kompisar och de brukar ju ha ett stort inflytande på varandra samt att det blir svårare i vissa fall att våga gå fram när de sitter i en klunga.
sen så finns det ju även ett gäng till killar på krogen som säkerligen också är ute efter samma tjej, med mera.
nu var det en herrans massa år sedan jag själv var på krogen i raggnings syfte, så det kanske har ändrats sig, eller blivit värre?

Drfg
2015-06-16, 20:58
Det är väl bra att vara vänner? Alla mina KKs och min sambo sen 10 år tillbaka är definitivt mina vänner.

Inte om de säger vi vill vara bara vänner..

*Flash*
2015-06-17, 07:36
Med tanke på att jag senast var på dejt för typ 1 år sedan så är nog Nutella närmast utav svarsalternativen i pollen.

För övrigt angående "fikadejter" så är det också det värsta jag vet men jag såg två som verkade ha sin första fikadejt ihop en gång och det var så otroligt gulligt att råka se och höra dom två. :)

Grotesk
2015-06-17, 08:50
Heter din flickvän också .jpg?

Nej, men om jag skriver ut hemsidorna här så blir jag bannad. :d

Tricce
2015-06-17, 14:24
Nej, men om jag skriver ut hemsidorna här så blir jag bannad. :d

Tror vi dejtar samma :laugh:

Matsa
2015-06-17, 16:04
Går till snoppdoktorn med en blomma i röret...

Krogen och dejtingsidor är de bekvämaste och lättillgängligaste alternativen men egentligen tror jag det är bättre att ragga på andra ställen. Gör man sociala saker och bygger upp en större umgängeskrets så kanske man träffar intressanta personer, sådant kan dock vara jobbigt. Min nuvarande flickvän träffade jag visserligen på krogen och hon verkar vara en keeper så förhoppningsvis har jag dejtat färdigt.

Gober
2015-06-17, 16:11
Har aldrig dejtat i mitt plus 30-åriga liv. Skulle inte ens veta hur man gör.

rolf
2015-06-17, 18:40
Nu är det ju ett tag sen sist, men det brukar oftast vara vänners vänner man träffar på nån fest eller så. Blir introducerad via gemensamma bekanta. Tycker det är få gånger det varit en totalt random främling jag träffat.

tlk
2015-06-18, 05:46
Inte om de säger vi vill vara bara vänner..

Det låter ju helt optimalt? Du får en ny vän att ha sex med och du slipper djupare relation och har således inga krav på dig alls. *cupid*

J.V
2015-06-18, 05:57
Det låter ju helt optimalt? Du får en ny vän att ha sex med och du slipper djupare relation och har således inga krav på dig alls.Fast det låter ju som att de inte vill ha sex heller, utan de vill - precis som han skrev - BARA vara vänner.

mangemani
2015-06-18, 06:17
"ugh ugh, me man, you woman, you home me now*drar hem i håret*", är det så det går till om man inte dejtar:D?

loaded
2015-06-18, 06:25
Låter jävligt fjantigt, det finns inget koncept som heter dejta.

Man träffar personer en eller flera gånger och hur det går och vad man gör avgör vad resultatet blir och hur det utvecklas.

Dvs alla "dejtar".

tlk
2015-06-18, 06:40
Låter jävligt fjantigt, det finns inget koncept som heter dejta.

Man träffar personer en eller flera gånger och hur det går och vad man gör avgör vad resultatet blir och hur det utvecklas.

Dvs alla "dejtar".

Jag har aldrig helt blivit på det klara med exakt vad "dejta" egentligen betyder. Var går gränsen från vad som är dejtande och inte dejtande? Har en gammal barndomsvän som jag träffar ibland (gymmande, fikande, skitsnackande)... dejtar vi eller bara umgås vi? Har en nyar vän som jag fikar/restaurangar med nån gång i veckan och sen brukar jag väl hälsa på henne nån gång i veckan för mys i soffan och sängen... dejtar vi? Har en sambo som jag umgås med mest hela dagarna, ibland går vi ut och gör något... dejtar vi?

jenni
2015-06-30, 16:15
Vad tycker ni om blinddates? Min killkompis bara väntar på att få pimpa ut mig till diverse utvalda alternativ

Bärsärk
2015-06-30, 16:18
Är förvånad över att ingen postat den här än

http://cdn07.dayviews.com/4/_u3/_u1/_u9/_u3/u31935/84140_1161518038.jpg

*Flash*
2015-06-30, 16:19
Vad tycker ni om blinddates? Min killkompis bara väntar på att få pimpa ut mig till diverse utvalda alternativ
Jag hade lätt gått på blinddate, fatta vad awkward och roligt man skulle kunna ha på en sådan. :d

filmjölk
2015-06-30, 16:21
. Var går gränsen från vad som är dejtande och inte dejtande? Har en gammal barndomsvän som jag träffar ibland (gymmande, fikande, skitsnackande)... dejtar vi eller bara umgås vi? Har en nyar vän som jag fikar/restaurangar med nån gång i veckan och sen brukar jag väl hälsa på henne nån gång i veckan för mys i soffan och sängen... dejtar vi? Har en sambo som jag umgås med mest hela dagarna, ibland går vi ut och gör något... dejtar vi?

Barndomsvännen umgås du med, den nyare vännen dejtar du och din sambo och du är ett par.

jenni
2015-06-30, 16:22
Jag hade lätt gått på blinddate, fatta vad awkward och roligt man skulle kunna ha på en sådan. :d

Tänk om det är shrek då :d

*Flash*
2015-06-30, 16:32
Tänk om det är shrek då :d
Då har man en rolig blinddatestory att berätta för folk i framtiden.:d

jenni
2015-06-30, 16:34
Då har man en rolig blinddatestory att berätta för folk i framtiden.:d

Haha, sant, i rent underhållningssyfte då

timoat
2015-06-30, 18:15
Har inte gått på en enda date. 36 år gammal.

tlk
2015-06-30, 20:31
Barndomsvännen umgås du med, den nyare vännen dejtar du och din sambo och du är ett par.

När går man från att dejta till att vara ett par?

loaded
2015-06-30, 20:55
När går man från att dejta till att vara ett par?

Jag tror inte filmjölk har något svar på det, ingen annan heller då "dejta" är ett otrligt opraktiskt och diffust uttrtyck.

filmjölk
2015-06-30, 21:28
När går man från att dejta till att vara ett par?

Jag tror inte filmjölk har något svar på det, ingen annan heller då "dejta" är ett otrligt opraktiskt och diffust uttrtyck.

Jag har inget svar på det då det som sagt är opraktiskt och diffust, men jag kan försöka mig på att skriva ihop en slags formulering med nån slags gränssättning:)

Man är ett par när man mar legat och gosat flera nätter ihop och varvat att prata med att ligga för att sedan sjukskriva sig från jobbet och fortsätta med de två aktiviteterna utan att bry sig om omvärlden. Nästan glömt av att sova och äta och har en känsla av att den andre personen är den bästa och intressantaste personen i världen.

Ok nu spårade jag ur litegrann, men är man i den fasen, eller har genomgått den ihop (och fortfarande är ihop) då är man ett par. Man kan givetvis vara ett par ändå, men fan, det är den bästa definitionen jag kan komma på.

tlk
2015-07-01, 00:40
Jag har inget svar på det då det som sagt är opraktiskt och diffust, men jag kan försöka mig på att skriva ihop en slags formulering med nån slags gränssättning:)

Man är ett par när man mar legat och gosat flera nätter ihop och varvat att prata med att ligga för att sedan sjukskriva sig från jobbet och fortsätta med de två aktiviteterna utan att bry sig om omvärlden. Nästan glömt av att sova och äta och har en känsla av att den andre personen är den bästa och intressantaste personen i världen.

Ok nu spårade jag ur litegrann, men är man i den fasen, eller har genomgått den ihop (och fortfarande är ihop) då är man ett par. Man kan givetvis vara ett par ändå, men fan, det är den bästa definitionen jag kan komma på.

Alltså jag håller ju inte på att fråga för att verka dum eller driva någon tes, som jag så ofta annars gör :), utan det här är liksom begrepp (par, dejtande...) jag har lite svårt att förstå mig på vad de egentligen betyder. Definitivt saker som är svåra att dra gränser för ofc. Speciellt om man är jag.

Tack för input iaf! Jag frågade min sambo om det hela och hon är lite "det kommer du aldrig att förstå".

Nu ställde du dock till det för mig för just det du drar upp nu... extremgosande där varenda cm på kroppen ska vara pressad mot den andras cm och det ändå är för långt bort, varvat med djupa samtal, extremt odjupa samtal och liggande. Samt missa världsliga saker som "jaha skulle jag varit på kliniken idag? äh whatever. Ligger kvar här och myser istället <3." Och typ alla tid på dygnet är lite "åh hon är så fin. allt får mig att tänka på henne." + 50000000 sms / dag som mest består av gulligt trams, och hon är ju extremt intressant även om hon mest bara sitter och stickar och surfar flashback ... definitivt intressantaste personen i världen oavsett. Och vem behöver äta den tid man spenderar tillsammans? katabol++ men whatever.

Det är ungefär exakt så jag har haft det sen dag ett med kvinnan jag träffade i påskas. Har utgått från att vi mest bara är vänner som umgås och är lite blinded by luuuvz. Fast sen tänkte jag att vi ses ju bara typ 1-2 dagar och nätter i veckan så rimligtvis dejtar då. Turns out vi är ett par. fuuuuu- Det förklara förvisso varför, när jag blev ivägdragen på någon hemmafest häromveckan, att jag blev presenterad som "herpderps nya kille".

Tydligen vet jag inte hur man dejtar, för att återknyta till trådens ämne. Några gånger har vi varit ute och ätit (hon som betalt såklart). Det kanske är dejtandet. Fast sen gör vi par-biten parallellt.

jenni
2015-07-01, 18:05
jag har inget svar på det då det som sagt är opraktiskt och diffust, men jag kan försöka mig på att skriva ihop en slags formulering med nån slags gränssättning:)

man är ett par när man mar legat och gosat flera nätter ihop och varvat att prata med att ligga för att sedan sjukskriva sig från jobbet och fortsätta med de två aktiviteterna utan att bry sig om omvärlden. Nästan glömt av att sova och äta och har en känsla av att den andre personen är den bästa och intressantaste personen i världen.

Ok nu spårade jag ur litegrann, men är man i den fasen, eller har genomgått den ihop (och fortfarande är ihop) då är man ett par. Man kan givetvis vara ett par ändå, men fan, det är den bästa definitionen jag kan komma på.

:d