handdator

Visa fullständig version : Hjälp en yrkeschaufför med Kost/Träningschema?


JustmeWest
2015-06-15, 02:10
Hej, kan börja med att mod får gärna flytta tråden om den inte passar här då den inkluderar det mesta..

Ja skulle behöva hjälp med ett träningschema och även ett kostschema, inget jätte avancerat utan mest ett på ett ungefär.

Lite om mig: Började träna vid 12års ålder på ett källargym fram tills det att jag blev 18, körde iprincip aldrig cardio utan blev mest allt utom det, mycket bänk, knäböj och mark kördes.
Tränade med ett gäng tyngdlyftare som alla tävlat i flera år inom strongman, så fick tips och råd hela tiden och blev väldigt stark och stor.

PB när jag var 18 Bänk 145kg, knäböj 210kg och marklyft 225 men skadade knät vid en bilolycka senare och då blev det som ingen mera träning förutom rehaben..

Har idag svårt att ta mig ner i ett knäböj både pga knät men även så jävla stel i kroppen då man inte strechade efter det där, men har kört några pass nu senaste månaderna och känns väldigt kul att börja igen fast man är svagare än någonsin ;P

Jobbar som anställd på ett åkeri och kör 1700 - 0600 5 dagar i veckan och har eget åkeri med 2 anställda på 2 bilar där jag kör lite grann bara, blir mest verkstads jobb och kontorsjobb för mig och kan bli olika timmar där hela tiden, finns alltid tillgänglig för mina anställda och måste nåt lagas på lastbilarna som tar hela dagen men som vi kan göra själva så gör vi det för att spara pengar självklart.

Så vad finns med mer att säga? kommer inte på nåt som hör hit ännu mern bara att fråga på så ska jag svara så gott jag kan!

Blir alltid nån sorts kött om dagarna, kyckling, fläskfile eller nåt sånt och ris/pasta till det, ska helst kunna ätas kallt också..

Nån som känner att dom har lust att ta sig an och hjälpa mig? :D

Kör hårt! :)

J.V
2015-06-15, 03:19
Vill du gå upp/ner/ligga stilla i vikt? Hur tränar du nu? Hur ofta? Vad är målen?

Det enda jag egentligen kan nämna direkt är att se till att stretcha höftböjare ordentligt. Jag körde i taxi i bara 2 år och slarvade med det, fick sämre hållning och ont i ryggen ganska omgående, speciellt vid marklyft och knäböj. Att sitta så mycket som man gör är inte bra. Då körde jag ändå mycket färdtjänst så jag var tvungen att kliva ut ur bilen i princip var 15e minut för att hjälpa kunden in i bilen, kör du lastbil antar jag att du är stillasittande mycket längre sträckor.

JustmeWest
2015-06-15, 15:51
Vill du gå upp/ner/ligga stilla i vikt? Hur tränar du nu? Hur ofta? Vad är målen?

Det enda jag egentligen kan nämna direkt är att se till att stretcha höftböjare ordentligt. Jag körde i taxi i bara 2 år och slarvade med det, fick sämre hållning och ont i ryggen ganska omgående, speciellt vid marklyft och knäböj. Att sitta så mycket som man gör är inte bra. Då körde jag ändå mycket färdtjänst så jag var tvungen att kliva ut ur bilen i princip var 15e minut för att hjälpa kunden in i bilen, kör du lastbil antar jag att du är stillasittande mycket längre sträckor.

Haha ja självklart så glömmer jag skriva vad jag vill uppnå också, skyller på att klockan var mitt i natten :Virro

Väger idag 100kg men skulle vilja ner mot 85-90 iaf, försöker träna 4 dagar i veckan, men beroende på hur man jobbar kan det bli mer eller mindre.
Förut körde jag på ett fast träningschema, men skulle idag vilja ha ett mera rullande och lite andra övningar än "old school" övningarna om ni förstår?

jo sitter still i ca 4 timmar innan jag får kliva ur och har då 45min dötid att röra på mig ute.
Bra strechövningar för höftböjare då?