handdator

Visa fullständig version : Få bort dubbelhaka, hur?


WelcomeToJamrock
2015-06-14, 22:51
Hej alla vänner! Jag är vältränad och har inte mycket fett på kroppen alls (synliga magrutor och blodådror osv) men har länge stört mig på att jag har en ganska synlig dubbelhaka, framförallt i profil. Så min fråga är hur ska jag få bort den? Funkar övningar och liknande? Nån som har haft samma problem och hittat lösningen? Fettsugning och ingrepp är inget alternativ. Tacksam för alla svar

Shqypnia
2015-06-14, 22:55
Troll?

WelcomeToJamrock
2015-06-14, 23:28
Troll?

Nej?

Rahf
2015-06-15, 00:32
Plastikkirurgi eller viktförlust.

Tricklew
2015-06-15, 00:45
Genetik tyvärr, bli på gränsen till undernärd eller gör en operation.

Alternativt sluta fokusera på det, går att leva ett hyggligt liv ändå.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Rahf
2015-06-15, 00:48
Få människor "märker" fel man nojar sig över.

LoveMachine
2015-06-15, 07:28
Skaffa helskägg? Då syns inte dubbelhakan om den inte är enorm.

Ado2000
2015-06-15, 08:47
Få människor "märker" fel man nojar sig över.

säker på detta då folk brukar oftast vara väldigt snabba med att påpeka ens brister

Rahf
2015-06-15, 09:47
Jag har då aldrig umgåtts med folk som öppet påpekat fysiska "brister".

Akerhage
2015-06-15, 09:52
Det är väl mer ett problem om man själv stör sig på något än om andra skulle göra det?

Så "det är bara du som tänker på det"är ju skitsamma här.

PureWhey
2015-06-15, 10:11
Jag har då aldrig umgåtts med folk som öppet påpekat fysiska "brister".


Samma, låter otrevligt. Såvida det inte är med bra polare och man jävlas med varandra på skoj.

jenni
2015-06-15, 12:21
Tyvärr kommer inte hälsosam viktnedgång eller övningar hjälpa dig. Om du endå vill ha bort problemområdet men inte vill göra en traditionell fettsugning så finns det ju mycket enklare ingrepp som är väldigt effektiva vad jag sett, en bekant gjorde nyligen Laserlipolys på dubbelhakan och den har reducerats till önskad storlek, du får inget ärr förutom ett en minimalt ingångsstick som inte säkert ens lämnar ärr, kort återhämtning, och nästan omedelbar effekt. Så om du stör dig på dubbelhakan så är det defenitivt värt att göra behandlingen :)

http://www.formavita.se/forma/forma-kropp/laserlipolys-26135482

WelcomeToJamrock
2015-06-15, 15:02
Tack för alla svar! Det är inget stort problem för mig, men något jag gärna skulle "förbättra" om det skulle gå. Verkar dock som att ingrepp och behandlingar tyvärr är det ända som hjälper...

TomasB
2015-06-15, 16:33
säker på detta då folk brukar oftast vara väldigt snabba med att påpeka ens brister

Umgås du med folk som kläcker ur sig kommentarer i stil med: "din dubbelhaka är verkligen osmaklig"? :d

jenni
2015-06-15, 17:12
Tack för alla svar! Det är inget stort problem för mig, men något jag gärna skulle "förbättra" om det skulle gå. Verkar dock som att ingrepp och behandlingar tyvärr är det ända som hjälper...

Mitt förslag är ju ett väldigt enkelt ingrepp, görs i lokalbedövning och du kan gå till jobbet dagen efter :)

filmjölk
2015-06-15, 17:25
Umgås du med folk som kläcker ur sig kommentarer i stil med: "din dubbelhaka är verkligen osmaklig"? :d

En "flick"vän jag hade när jag var 18 sa att jag hade vart snygg om man bytte ut mitt huvud:) Jag kunde kontrat med att hon var en fet, ful gammal kärring som kunde vara jämnårig med min mamma men jag tog det istället som en komplimang. Så det finns verkligen människor som kan kläcka ur sig sådant.

cero
2015-06-15, 19:48
Lägg upp en bild så får du lite perspektiv av oss. Annars är det nog bara viktförlust som hjälper, förutsatt att du inte har någon sjukdom som gjort att det samlats vätska i ansiktet eller liknande.

R Scarpa27
2015-06-15, 19:55
bild innan jag ens kan uttala mig.

jenni
2015-06-15, 20:15
Lägg upp en bild så får du lite perspektiv av oss. Annars är det nog bara viktförlust som hjälper, förutsatt att du inte har någon sjukdom som gjort att det samlats vätska i ansiktet eller liknande.

Tror faktiskt viktförlust är mindre effektiv lösning, du kan vara smal som en sticka men ha dubbelhaka

Skrollovicz
2015-06-15, 20:43
Får jag fråga varför det inte är ett alternativ med plastikkirurgi? Det är ju den effektivaste metoden mot såna här problem.

timoat
2015-06-16, 08:40
hur gammal är du? efter en viss ålder, säg 40 så är det svårt att bli av med den. brorsan är emql men har kalkonhaka.

TomasB
2015-06-16, 10:01
En "flick"vän jag hade när jag var 18 sa att jag hade vart snygg om man bytte ut mitt huvud:) Jag kunde kontrat med att hon var en fet, ful gammal kärring som kunde vara jämnårig med min mamma men jag tog det istället som en komplimang. Så det finns verkligen människor som kan kläcka ur sig sådant.

HAHAHAHAHA du skojjar? Men varför var du tillsammans med en fet, ful gammal kärring? Vi är förvisso off topic nu men det är ju helt sjukt. :d:laugh:

cero
2015-06-16, 16:59
Tror faktiskt viktförlust är mindre effektiv lösning, du kan vara smal som en sticka men ha dubbelhaka

Inte så vanligt nej. Det är om man är smalfet i så fall, men att ha lågt kroppsfett men trots det massa fett i ansiktet har jag aldrig sett någon med.