handdator

Visa fullständig version : Så här delar jag in kroppen, era synpunkter


erik993
2015-06-14, 13:39
Hej

Jag har ett schema nu som jag tycker funkar kanon, har inga problem med att orka med det och jag tycker det är riktigt bra upplagt, varje pass är svettigt, runt 50 minuter och jag gillar denna indelning.

Nu är frågan dock bara "hur bra" den är. Och om jag korstränar muskler över passen, vilket jag gör, och om de går bra att köra alla 3 efter varandra, då jag vill träna 6 dagar i veckan, (3x2 pass + 1 vilodag)

Indelning:
1. Hela ryggen + axlar + nacke
2. Ben + mage
3. Armar + bröst

Te.x. jag gör marklyft på dag 1, det tar den del på låren, och jag kör ju det dagen efter. Funkar det för kroppen?
För mig funkar de, men man vet ju inte vad som är bäst för kroppen, även om jag känner att jag enkelt orkar det, så kanske kroppen inte tränas optimalt utan slits i det långa loppet?

Även magen jag tränar på dag 2, den ansträngs ju rejält på dag 3 då jag tränar biceps och triceps, bröst och annat

Så vad tycker ni om indelning och kan jag träna såhär`?
För jag vill gärna träna varje muskler 2 ggr i veckan, och gymma nästan varje dag, frågan är hur bra detta blir

Så en summering:

Måndag: Rygg
Tisdag ben + mage
Onsdag bröst armar
Torsdag Rygg
Fredag ben + mage
Lördag Bröst + armar
Söndag Vilodag

passen är ca 45-55 minuter långa

oscarovegren
2015-06-14, 16:19
Hur tränar du magen vid armar och bröst?
Om du ska rulla flera dagar efter varandra så kör PPL istället. Axlar och bröst samt ländrygg och ben samarbetar i många rörelser och det är inte optimalt att köra dem dagarna efter varandra. Flytta biceps till ryggdagen, axlar till bröst samt marklyft till ben. Då ser det bra ut