handdator

Visa fullständig version : Vad har hänt med min kropp?


Barnes
2015-06-13, 06:48
Skulle köra en deff och låg en längre tid på 2300kcal och gick ned i vikt tills jag kom till 71,5 ungefär. Sen gick det inte mer. Gick ned till 2000 men gick inte ned i vikt.
Mådde skit efter varje gympass och kände mig inte kul alls.
Bestämde mig då att ge upp försöket att bli av med det sista fläsket runt midjan och gå upp och lägga mig på balans.
Planen var att öka 200kcal i veckan tills jag började öka och då dra av lite för att se om jag träffat rätt.
Saken är den att två första veckorna gick jag upp ca 1kg, sen var det stopp.
Nu är jag uppe på 3000 och ligger fortfarande still.
Jag mår dock mycket bättre och ökar på gymet nu.
Men jag har alltså lagt på 1000kcal och det har inte gjort nån skillnad.
Jag är 176 lång och bedömer min bf nu ligga runt 15%.
Jag käkar i princip bara bra mat som jag lagar själv. Väger allt och ligger runt 100 fett, 280 kolh och 180.
Hur kan en sådan stor skillnad inte ge resultat, det borde väl vara omöjligt?

kebne
2015-06-13, 07:31
Kroppen reglerar en del själv men även att man ofta rör sig mer och är mer aktiv med mer kalorier. Kanske har du varit ute mer nu när vädret är bättre? :)

z_bumbi
2015-06-13, 07:38
Det låter helt normalt. Du sänkte antagligen både din kropps förmåga till återhämtning och drog ner på hur mycket du rörde dig både på gymmet och utanför när du låg som lägst. Kroppen gör så för att spara energi.
När du nu äter mer så återhämtar sig kroppen bättre, du rör dig mer på gymmet (orkar träna mer/tyngre) och antagligen rör du dig också mer utanför gymmet.

Barnes
2015-06-13, 08:12
Spontant känns det som att jag slapoar mer nu.
Har dessutom gått från 4 till 3 pass i vecka nu.