handdator

Visa fullständig version : Hjälp med att bygga en bättre kropp!


Cruceuz
2015-06-13, 06:41
Hej!
Är 15 år, ca 60 kg,176 lång. Ser för tillfället ut såhär.

Skulle vilja se ut mer såhär. Alltså en del muskler,men ändå inte gigantisk. Äter 2500 kalorier/dag, 85% nyttigt. Kör phat som är Upper/lower strength och sen 3 dagar back/shoulders,legs,chest/arms där man då tränar för att bygga. Programmet jag följer är Layne Norton's.

http://www.directlyfitness.com/store/p-h-a-t-training-layne-nortons-workout-system/

Översta bilden är jag,de andra två är ungefär hur jag vill se ut :)

Hur lång tid tror ni att det kommer ta? ca 1-1.5 år? Är spänd på bilden, vad skulle ni uppskatta att bf% är? typ 8-9%?

Testarozza
2015-06-13, 10:16
Det kommer ta mycket längre tid än 1 år. Du är lätt, käka på som fan så du kommer upp till en 80-85kg (utan att stressa dock), sedan utgå därifrån. Det tar lång tid att bli grov men att bara ha målet som "mål" är fel tänk imo, resan dit är minst lika rolig och viktig.

missL
2015-06-13, 12:42
Precis som ovanstående användare skrev, ligg på ett svagt överskott 1 år eller mer. Börja med 1 år iaf och se om du vill köra längre.

whuddafuks
2015-06-15, 10:46
Om du är 15 år och ser ut sådär så har du ett jäkla bra utgångsläge. Du ser ju t.o.m. nästan ut som han till vänster enligt mig! Tror inte ens du behöver äta upp sig så rejält som ovanstående påstår. Tycker du ska fortsätta som du gör, alternativt höja lite på kaloriintaget ifall du står helt stilla.