handdator

Visa fullständig version : Överföra pulsmätning till video


Fordon
2015-06-12, 18:15
Jag är ute efter en pulsmätare där jag kan spara datan till datorn och lägga över informationen på en video. Men jag hittar inte riktigt något. Vet någon var jag kan hitta en sådan pulsmätare?

ducedo
2015-06-12, 19:38
Hänger inte riktigt med på vad du menar men min Garmin visar följande diagram på deras sajt. När jag klickar på "play" så glider den svarta linjen i ganska högt tempo längst löprundan och medelpulsen för varje minut visas. Bör gå att spela in med valfri mjukvara för att sedan sänka tempot och infoga i nederkanten på en video. Med risk för att jag fullständigt missförstått frågan.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1363199/other/garmin-puls.jpg

Fordon
2015-06-12, 20:13
Jag är nog ganska otydlig.
Det jag skulle vilja ha är en liten ruta där det exempelvis står "heart rate: xxx" som jag sedan kan lägga ovanpå en inspelad video från exempelvis en GoPro-kamera. och som sedan ändras i takt med att videon rullar.

Det jag specifikt är ute efter är att se min puls medans jag kör roadracing :)

m0s
2015-06-12, 22:49
Sony Vegas
Adobe after effects
Adobe premiere

Du får klippa och klistra ihop 2 videos där ena (pulsen) ligger ovanpå din gopro video, synkningen får du sköta själv.

Fordon
2015-06-12, 23:24
Sony Vegas
Adobe after effects
Adobe premiere

Du får klippa och klistra ihop 2 videos där ena (pulsen) ligger ovanpå din gopro video, synkningen får du sköta själv.

Jag har sony vegas, men det jag behöver är ett pulsband där jag kan få en bra överblick på vilken puls jag har vid givna tillfällen. Frågan är alltså vilken produkt jag behöver för det ändamålet.

MasterChief
2015-06-13, 00:49
Jag kör med Polar Flow och den sparar pulsnivån varje sekund. Det är väl den grafiska presentationen som bökar till det antar jag eftersom du är ute efter en presentation som liknar en "digital klocka" men för pulsnivån. I Flow kan man exportera en CSV-fil till Excel där man får tiden och pulsen prydligt ordnat. Det är en enkel match att göra ett litet VBA-makro i Excel som visar pulsnivån/sekund. Sedan är det ju bara att att använda ett screencastprogram där du sätter en liten ram runt den cell som visar värdet i Excel. Därefter är det bara att lägga den över din roadracingvideo.

Det enda som behöver köpas är ett Polar pulsband för några hundralappar.

svenbanan
2015-06-13, 14:46
Om du inte vill böka med att editera din video i efterhand och lägga in grafik så tror jag det kan finnas en möjlighet att koppla en GoPro direkt till pulsklockan. Har för mig att jag sett "dcrainmaker" testa någon sådan funktion i någon av de nyare pulsklockorna. Så det kan ju hända att det krävs en snordyr klocka för att få detta att funka.

Kolla på dcrainmaker.com i någon av hans senare recensioner av värstingsmodellerna så kanske du kan hitta detta. Jag ska inte svära på att den klarade att göra exakt det du efterlyste, men jag har för mig det. Om jag minns det rätt så strömmades hans video (med diverse tillhörande pulsdata) ut på internet i realtid medans han körde sitt träningspass.

Fordon
2015-06-14, 23:10
Om du inte vill böka med att editera din video i efterhand och lägga in grafik så tror jag det kan finnas en möjlighet att koppla en GoPro direkt till pulsklockan. Har för mig att jag sett "dcrainmaker" testa någon sådan funktion i någon av de nyare pulsklockorna. Så det kan ju hända att det krävs en snordyr klocka för att få detta att funka.

Kolla på dcrainmaker.com i någon av hans senare recensioner av värstingsmodellerna så kanske du kan hitta detta. Jag ska inte svära på att den klarade att göra exakt det du efterlyste, men jag har för mig det. Om jag minns det rätt så strömmades hans video (med diverse tillhörande pulsdata) ut på internet i realtid medans han körde sitt träningspass.

Tack för tipset, det ska jag kolla upp!