handdator

Visa fullständig version : Viktnedgång ute efter åsikter


Beazz
2015-06-11, 14:27
Hej lite kort om mig, alltid varit den stora killen och sluta med att vågen tippa över 130kg för ett par år sen varav ja börja skärpa till mig men kom aldrig under 120 strecket.
Började styrketräna lätt i september och slopa allt godis/läsk från dieten
gick sakta neråt men sen kom julen o härja så i mars tog ja tag i livet och börja räkna kalorier och träna ordentligt, Minst 5 pass/vecka
27år 190cm ska tilläggas med.

Har haft som mål att komma ner till 90kg och sen börja med lite lätt bulkande.
Är inte ute efter o bli rippad på stört utan mer vanlig snubbe,
Svårt o inte se sig själv som samma gamla tjockis efter alla år.
Tänkte höra lite om va ni kära folk tycker?

MvH Björn

jocke_
2015-06-12, 11:14
Ser bra ut. Fint steg att skippa godis och läsken, sockret är ju trots allt den vita drogen ;)
Gäller att vara ihärdig och inte ge upp, finns många frestelser när rutinen inte är inne.

Vet inte hur dina macros ser ut, hur mycket protein får du i dig per dag?

Beazz
2015-06-12, 19:08
Oja har fördel att vi har gymmet i mitt hus och två nära vänner som tränar med mig så ganska lätt att hålla igång motivationen.

Räknar kalorier med en app och där ligger det inne på 50% kolhydrater 20% protein 30%fett,
Men följer sällan detta då proteinet känns lågt, brukar ligga runt 150g protein om dagen.
Slarvar dock för mycket med de och ligger ofta under 100 på vilodagar,
Tips på bra mat med mycket protein/g vore uppskattat;)

arogen
2015-06-12, 20:41
Oja har fördel att vi har gymmet i mitt hus och två nära vänner som tränar med mig så ganska lätt att hålla igång motivationen.

Räknar kalorier med en app och där ligger det inne på 50% kolhydrater 20% protein 30%fett,
Men följer sällan detta då proteinet känns lågt, brukar ligga runt 150g protein om dagen.
Slarvar dock för mycket med de och ligger ofta under 100 på vilodagar,
Tips på bra mat med mycket protein/g vore uppskattat;)

Haha, hur sjutton lyckas du komma så lågt? :D Kyckling, fisk, kött, mm.

Beazz
2015-06-13, 13:30
haha tycker ja får jobba för o komma upp dit, ligger på kraftigt kalori underskott
därför det blir så lågt^^

robiiiinnnn
2015-06-16, 10:54
Bra jobbat, verkligen :)!