handdator

Visa fullständig version : Styrke och konditionsträning samtidigt, öka i muskler


JamesHarden
2015-06-09, 13:07
Tjena!


Jag har tränat gym i några år nu men har mest tränat periodvis. Jag har väldigt lätt för att gå ner i vikt/fett men svårt att gå upp. Jag är runt 1.78 och väger 69-70 kilo, har testat att både bulka och deffa(vägde som mest 80 kilo). När jag bulkade gick jag verkligen upp i vikt men jag la på mig mycket fett också, Både i ansiktet och på magen.

Nu är det såhär att jag nästan bara vill gå upp i vikt fast mest i muskler. Hur ska jag äta?
Är det bra att träna styrke/kondition samtidigt när man vill gå upp i vikt? Jag gillar nämligen att springa nu på sommaren.
Sen gillar jag även att träna på morgonen, problemet är att jag alltid blir så hungrig i slutet på passet så jag pallar inte mkt i slutet. Käkar jag en stor frukost innan så blir jag mätt/trött, tips?
Någon som har tips på ett bra proteinpulver? Käkat whey-80 och 100 men blir dålig i magen av båda. :)

Linjedomarn
2015-06-09, 15:38
Nu är det såhär att jag nästan bara vill gå upp i vikt fast mest i muskler. Hur ska jag äta?

-Ligg på ett litet kaloriöverskott.

Är det bra att träna styrke/kondition samtidigt när man vill gå upp i vikt?

-Det är bra för hälsan, kanske inte optimalt för att bygga muskler, försök att separera konditionspassen med styrkepassen så mycket som möjligt.

Sen gillar jag även att träna på morgonen, problemet är att jag alltid blir så hungrig i slutet på passet så jag pallar inte mkt i slutet. Käkar jag en stor frukost innan så blir jag mätt/trött, tips?

-Käka en liten frukost då?

Någon som har tips på ett bra proteinpulver? Käkat whey-80 och 100 men blir dålig i magen av båda. :)

-Skippa proteinpulver, du kommer ändå få i dig nog med protein om du äter en normal balanserad kost, speciellt när du vill gå upp i vikt.

JamesHarden
2015-06-09, 16:50
Sen gillar jag även att träna på morgonen, problemet är att jag alltid blir så hungrig i slutet på passet så jag pallar inte mkt i slutet. Käkar jag en stor frukost innan så blir jag mätt/trött, tips?

-Käka en liten frukost då?

Det gör jag redan, blir så jävla hungrig i slutet av passet. Jag käkar 2-3 ägg och någon macka.

Jamerson
2015-06-09, 17:18
Sen gillar jag även att träna på morgonen, problemet är att jag alltid blir så hungrig i slutet på passet så jag pallar inte mkt i slutet. Käkar jag en stor frukost innan så blir jag mätt/trött, tips?

-Käka en liten frukost då?

Det gör jag redan, blir så jävla hungrig i slutet av passet. Jag käkar 2-3 ägg och någon macka.

Men bit ihop för h-vete. Hungrig? Ta med en banan och drick vatten? Att du blir trött har inget att göra med att du blir hungrig. Om du ligger på ett överskott och inte sprang 1 mil kvällen innan har du fulla glycogendepåer när du ska träna på morgonen.

crizzan
2015-06-09, 17:28
Sen gillar jag även att träna på morgonen, problemet är att jag alltid blir så hungrig i slutet på passet så jag pallar inte mkt i slutet. Käkar jag en stor frukost innan så blir jag mätt/trött, tips?

-Käka en liten frukost då?

Det gör jag redan, blir så jävla hungrig i slutet av passet. Jag käkar 2-3 ägg och någon macka.

Det går bra att äta en liten frukost, du kan ju ha med dig ex lite godis eller 2 bananer att käka under passet :)