handdator

Visa fullständig version : Träningsprogram för TRX


Mippe
2015-06-09, 08:58
Tjena kolo! Har införskaffat mig ett jungle gym xt över sommaren eftersom tillgången, arbetstiderna etc. skapar dåliga förutsättningar för gymträning.

Fick hur som helst hem detta "hemmagym" samt en kabel med 52 kg (maxmotstånd) från casall igår.

Är van vid traditionell styrketräning sedan innan och jag skulle vilja ha tips på hur jag kan köra dagligen för att hålla uppe muskelmassan över sommaren.
TRX-banden verkar, efter en googlesökning, vara mest anpassad för en lite äldre publik således passar inte dessa program eller övningar mig något vidare faktiskt. De jag hittade är alldeles för lätta övningar för mig som ung, frisk och van stryketränad.

Det jag är ute efter är en rutin som kan komma att ge mig något under sommaren, alla tips är välkomna. Om det är någon som har erfarenhet av kroppsviktsövningar och har en komplett rutin skulle jag bli hemskt glad.

Mvh

Peter.B
2015-06-09, 13:50
Där jag har lattjat runt med ringar har jag mestadels kört typ:

Pistols, hållande i handtagen eller utan
Dips i handtagen
Chins med olika bredd och grepp
Handstående armhävningar
Inverterad rodd, gärna en arm i taget
Lite magövningar
Tricepsextensioner när jag ligger över handtagen som i en planka, typ
"Inverterad bicepscurl"
Eventuellt lite flyes och omvända flyes

Alltihopa typ en tre set, reps varierar efter övning, men klarar jag mer än 12-15 med bra form funderar jag på hur jag kan göra övningen tyngre eller byta ut den.

Brukar bränna bra, har aldrig kört tillräckligt länge eller kontinuerligt för att verkligen utvärdera om det gett någon nämnvärd styrka eller massa, men har varit i okej form i samband med att jag gjort detta i alla fall.