handdator

Visa fullständig version : Resmåltips


Raschmus
2015-06-08, 10:26
Tråden där vi utbyter erfarenheter om diverse resmål (kanske redan finns, sökte bara resor).

Jag skall själv till Barcelona. Tips från er som varit där tidigare?

MasterChief
2015-06-08, 11:01
Googla och leta upp bra restauranger innan ni reser dit...finns många turistfällor med rätt usel mat även om de ser fina ut. Jag har varit i väldigt många europeiska städer men jag blev verkligen paff hur usel mat det var på vissa restauranger. i Barcelona; typ sämst av alla jag varit i. Nu var jag där med jobbet så jag bara "hakade på" men hade jag åkt ditt privat så skulle jag titta upp restauranger innan, för det lär ju finnas bra ställen.

PureWhey
2015-06-08, 11:03
CB-klubbar om det är av intresse...

mij82
2015-06-08, 11:57
En vecka med sambon i mitten/slutet på augusti. Söker fina stränder/vatten och vettig mat, inte ute efter nåt festställe eller storstad. Nån grekisk ö, Kroatien eller liknande har vi tankarna på, det optimala hade väl varit nån europeisk version av typ Seychellerna (fast billigare:)). Någon som har nåt tips? :)

Dreas
2015-06-08, 12:12
En vecka med sambon i mitten/slutet på augusti. Söker fina stränder/vatten och vettig mat, inte ute efter nåt festställe eller storstad. Nån grekisk ö, Kroatien eller liknande har vi tankarna på, det optimala hade väl varit nån europeisk version av typ Seychellerna (fast billigare:)). Någon som har nåt tips? :)Kanske blir tjatig. Var i Trogir för lite mer än en vecka sedan. Bra mat, klart vatten. Stränderna i Kroatien är väl lite väl steniga och bada gör man bäst med badskor som jag förstått det.

Trogir var litet och mysigt. Hyr en vespa och kör runt ön, mycket trevligt!

Kabuto
2015-06-08, 12:30
Tråden där vi utbyter erfarenheter om diverse resmål (kanske redan finns, sökte bara resor).

Jag skall själv till Barcelona. Tips från er som varit där tidigare?

TripAdvisor appen tycker jag är riktigt bra för att läsa om restauranger.

G_lund
2015-06-08, 12:45
Har det inte funnits en "Vi som reser eller funderar på att.."-tråd?
Hittar den inte nu när jag söker.

PureWhey
2015-06-08, 12:52
Har det inte funnits en "Vi som reser eller funderar på att.."-tråd?
Hittar den inte nu när jag söker.

Har jag också för mig

Gober
2015-06-08, 13:02
Sparar pengarna till höst då det förmodligen blir NYC. Tänkte dock ta en sistaminuten i sommar. Lutar väl åt Grekland då vi alltid varit nöjda med det. Finns många mysiga små öar med mindre turister, fint snorkelvatten och maten är alltid bra, även för tjejen som är vegetarian.

ducedo
2015-06-08, 13:22
Har det inte funnits en "Vi som reser eller funderar på att.."-tråd?
Hittar den inte nu när jag söker.

Du tänker kanske på Vi som har rest eller tänker göra det (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=151280)

The_RobRoy
2015-06-08, 13:34
Får man fortfarande bra priser på sista minuten? Det kändes ju som ett prisvärt sätt att resa för 10 år sedan och 10 år innan det åkte man ut till flygplatsen och köpte en sista sekunden biljett. Nu för tiden får man väl bäst deals om man köper på någon rea 6-9 mån innan avresa?

4623
2015-06-08, 13:35
Får man fortfarande bra priser på sista minuten? Det kändes ju som ett prisvärt sätt att resa för 10 år sedan och 10 år innan det åkte man ut till flygplatsen och köpte en sista sekunden biljett. Nu för tiden får man väl bäst deals om man köper på någon rea 6-9 mån innan avresa?

När det gäller flyg så är det så. Men charter går det fortfarande att hitta bra deals i sista minuten.

Gober
2015-06-08, 13:44
Vi tar aldrig den typen av sista minuten där vi väntar in i det sista och tar ospecificerat hotell (vi vill veta exakt var vi hamnar och vilken typ av hotellrum vi får). Men några veckor innan semestern letar vi igenom olika charter och hittar då alltid helt okej deals som iaf är mycket billigare än vanlig bokning.