handdator

Visa fullständig version : Kommit igång igen, behöver hjälp med schema


Darth Yoda
2015-06-07, 15:34
Hallå. Jag ska köra yoga på tisdagar och lördagar samt löpning på onsdagar och långpromenad på söndagar. Jag vill dock också få visuella gains från gymmet också och kan träna mycket där, men har problem med att förstå vad som kan bli för mycket träning. Hur ska jag lägga gymträningen?

Physiques
2015-06-07, 15:36
Hallå. Jag ska köra yoga på tisdagar och lördagar samt löpning på onsdagar och långpromenad på söndagar. Jag vill dock också få visuella gains från gymmet också och vill träna mycket där, men har problem med att förstå vad som kan bli för mycket träning. Hur ska jag lägga gymträningen?

Prova Lyle Mcdonald Generic Bulking Routine, bra anpassat för nybörjare halvkropp 4 gånger i veckan.

Darth Yoda
2015-06-07, 15:44
Prova Lyle Mcdonald Generic Bulking Routine, bra anpassat för nybörjare halvkropp 4 gånger i veckan.

Jo fast jag tänker på yogan och löpningen också, förvisso kan man göra det först nämnda icke påfrestande för för främst benen men det är lite segt då man vill göra övningarna någorlunda ordentligt. Yoga tar på benen och även till viss del bröst, rygg och tricebs.
Jag är förresten ingen nybörjare då jag kan övningar sen back in the days, även om jag är i typ nybörjarform just nu efter att ha kört en del gym mm cirka 4ggr/vecka de senaste tre månaderna.

Physiques
2015-06-07, 19:17
Jo fast jag tänker på yogan och löpningen också, förvisso kan man göra det först nämnda icke påfrestande för för främst benen men det är lite segt då man vill göra övningarna någorlunda ordentligt. Yoga tar på benen och även till viss del bröst, rygg och tricebs.
Jag är förresten ingen nybörjare då jag kan övningar sen back in the days, även om jag är i typ nybörjarform just nu efter att ha kört en del gym mm cirka 4ggr/vecka de senaste tre månaderna.


Yoga lär inte bygga några muskler, kör helkropp 3ggr i veckan det lär du öka bra på :)

Darth Yoda
2015-06-07, 19:48
Yoga lär inte bygga några muskler, kör helkropp 3ggr i veckan det lär du öka bra på :)

Jo fast jag ska köra yoga, men inte för att bygga muskler. Det blir väl kanske så att jag kör det som aktiv vila dagen efter det måste väl bli ben resp. bröst. Men jag söker gärna mer råd.

oscarovegren
2015-06-07, 20:31
Även om yoga tar på benen som du säger så är det inte riktigt samma sak som att kötta igenom 8 set tunga knäböj.
Kör något i stil med följande.
Måndag: Underkropp
Tisdag: Yoga
Onsdag: Löpning
Torsdag: Överkropp
Fredag: Underkropp
Lördag: Yoga
Söndag: Långpromenad och överkropp