handdator

Visa fullständig version : Bulk=ser inte gains?


TWSS
2015-06-05, 22:14
Tjena,
Som står i rubriken. Har sen min senaste bulk gått upp ca 12kg(ca 8månader)
Ökat runt 15 i bänk å 25-30 i stångrodd, 10 i pushdowns, 10 i curls osv.

Har tillochmed fått lite bristningar på biceps å atmhålor :D

Har dock svårt att se ökningarna.. Vanlig biceppose ser jag skillnad jämfört med bilder dock inte mycket, men i "crab pose" ser jag inte mycket till skillnad på armarna.. Har dick brist på bra bilder(smått fuktskadad kamera)

Rikar ni ha svårt att se gains på bulk pga kroppsfett? Försöker gå upp långamt men lite fett har lagts på..

ceejay
2015-06-05, 22:21
Svårt att se skillnad öht. Man ser sig själv varje dag och vänjer sig vid hur det ser ut.

cero
2015-06-05, 22:54
Vad startade du med för stats i övningarna?

Fettet suddar ju ut linjer så man kan t om se mindre ut i spegeln och på bilder. Men det enda man behöver fokusera på egentligen är styrkeökningarna.

Action Fighter
2015-06-05, 23:40
Vad startade du med för stats i övningarna?

Fettet suddar ju ut linjer så man kan t om se mindre ut i spegeln och på bilder. Men det enda man behöver fokusera på egentligen är styrkeökningarna.

Ja, ett problem med att bli såpass fet dock är att det blir svårt att se symmetrifel. Vet inte hur många jag ser dagligen som går runt ovetandes med släpande muskelgrupper till tusen.

PureWhey
2015-06-05, 23:57
Svårt att se skillnad öht. Man ser sig själv varje dag och vänjer sig vid hur det ser ut.

Jopp, speciellt när man har en högre fett%.

TWSS
2015-06-06, 00:02
Jo precis, började för dryga året sen och då var jag smal och tanig men inte jättelångt bf%

Har inte blivit tillräckligt stor för att deffa ordentligt så har aldrig haft några bra definitioner nånsin.. Detta kombinerat med skitdåliga bilder gör att jag inte kan se skillnaden så bra.
Tränar alla muskler lika hårt.
Mvh

Agitator
2015-06-06, 00:14
Man ser ju fettet om inte annat, alltid något!

TWSS
2015-06-06, 00:18
Man ser ju fettet om inte annat, alltid något!

Buddabuilding ;)

tht716
2015-06-06, 00:19
Äh, så länge du blir starkare gör du ju rätt :)

Agitator
2015-06-06, 00:24
Buddabuilding ;)

Har en tisha med fint färgtryck med budda i väldigt tecknad stil. Med texten my body is my temple!

Borde leta upp den och ha som tränings tisha nästa pass. Hmm.

TWSS
2015-06-06, 00:27
Äh, så länge du blir starkare gör du ju rätt :)

Jo men man har alltid i bakhuvudet att det kan vara nervsystemet och inte muskler, men äter 200g protte om dagen och överskott så lär va högt bf, bara å knäppa upp byxorna och fantisera om beach 2020 elr nåtcofffee

TWSS
2015-06-06, 00:28
Har en tisha med fint färgtryck med budda i väldigt tecknad stil. Med texten my body is my temple!

Borde leta upp den och ha som tränings tisha nästa pass. Hmm.

Underbar kontrast till celciusmafian! :D

cero
2015-06-06, 01:18
Jo men man har alltid i bakhuvudet att det kan vara nervsystemet och inte muskler

Haha nej, ingen fara. Du ser dock inte ut att ha ökat mycket i bänken för en viktuppgång på 12 KG, men det beror helt på utgångsläget. Mer fett på kroppen ger stabilitet vilket i sin tur ger styrka, så det är inte säkert att du bibehåller allt om du skalar bort fettet sedan.

TWSS
2015-06-06, 10:11
Haha nej, ingen fara. Du ser dock inte ut att ha ökat mycket i bänken för en viktuppgång på 12 KG, men det beror helt på utgångsläget. Mer fett på kroppen ger stabilitet vilket i sin tur ger styrka, så det är inte säkert att du bibehåller allt om du skalar bort fettet sedan.

Nej bänken går segt, har nyligen börjat med bulgaren då vi får se. De jag skrev var i setvikt, 1rm har ökat med ca 20
Stångrodd låg efter nu har den gått om..

z_bumbi
2015-06-06, 11:50
Du skulle ha tagit mått innan du började gå upp så du hade haft något att jämföra med, precis som man bör notera ett antal testövningar för att följa styrkeutvecklingen.

TWSS
2015-06-07, 21:23
Du skulle ha tagit mått innan du började gå upp så du hade haft något att jämföra med, precis som man bör notera ett antal testövningar för att följa styrkeutvecklingen.

Det har jag men kommer ej ihåg hur hårt jag drog åt :/

Fått stora bristningar senaste halvåret nu, men i för fladdriga ärmar på T-shirten ser jag it som en förpubertal pojkvasker :|
Utvecklad bredd på rygg och släpande axlar gör inte heller underverk i tshirt :p