handdator

Visa fullständig version : Muskelbristning? Erfarna, hjälp! :)


JeffSeid
2015-06-04, 19:38
Hej jag råkade ut för en muskelbristning förra veckan efter jag kört mitt row pass (rygg). När jag började på min andra övning i bröst (lutande hantelpress) så knäckte det till lite i ryggen och fick äckligt ont i mitten av ryggen. Vid ryggraden typ men en av musklerna där uppe. Fick svårt att andas etc men smärtan har släppt nu efter 6 dagar. Känner inget under bröstpassen och lats passet men känner sjukt mycket när jag vaknar. Men det släpps så fort jag går upp och har varit uppe i ca 2-5 min.

Hur länge bör jag vänta innan jag kör row passen igen? Har hört något med 4 veckor när det gäller muskler.
Är det okej om jag kör lats passen om jag ändå inte känner av något i mitten av övre delen av ryggen? (självfallet tkr jag men måste checka *flex* )

Mvh Jeff :) *flex*

ceejay
2015-06-04, 19:40
Kör när det inte längre gör ont.

JeffSeid
2015-06-04, 20:01
Kör när det inte längre gör ont.

Tänkte köra på det men tänker om någon vet en vanlig tid som det tar för det att läkas :)

Isseman
2015-06-04, 20:06
Väldigt svårt att veta hur lång tid det tar för en specifik muskel att bli hel igen. Beror på typen av bristning, men vila tills det inte känns längre, börja därefter med lätta vikter, stretcha noggrant -> öka succesivt.

Köttis
2015-06-04, 20:08
Om du slutar skriva row när resten av texten är på svenska läker det snabbare.

ynnhoj
2015-06-04, 22:24
Om du slutar skriva row när resten av texten är på svenska läker det snabbare.

Källa på det?

JeffSeid
2015-06-04, 23:03
Väldigt svårt att veta hur lång tid det tar för en specifik muskel att bli hel igen. Beror på typen av bristning, men vila tills det inte känns längre, börja därefter med lätta vikter, stretcha noggrant -> öka succesivt.

Ja jo det är sant. Yes får bli så :)

JeffSeid
2015-06-04, 23:05
Om du slutar skriva row när resten av texten är på svenska läker det snabbare.

Väx upp :laugh:

Gå och bli svenska lärare om du känner att det är viktigt att rätta folks inlägg på Kolozzeum. :whipped:

J.V
2015-06-05, 01:13
Om du slutar skriva row när resten av texten är på svenska läker det snabbare.:D :laugh:



Gå och bli svenska lärare om du känner att det är viktigt att rätta folks inlägg på Kolozzeum.Nu missade du ju ett opportunity!

Fixed:
Du skulle respondat med "gå och bli svenska lärare om du känner att det är viktigt att correcta folks posts på Kolozzeum."

Arf Pingvin
2015-06-05, 02:36
Det heter svensklärare eller svenskalärare om vi ska vara slappa och använda vardagligt språk. Men aldrig särskrivet.

svenbanan
2015-06-05, 05:26
Jag är ert nye svenskläraret.
Vad är det som kruper?

Wormzie
2015-06-05, 05:49
Fick du en muskelbristning i ryggen när du körde lutande hantelpress på ditt row-pass?

J.V
2015-06-05, 06:00
Fick du en muskelbristning i ryggen när du körde lutande hantelpress på ditt row-pass?HAHA, det tänkte jag inte ens på. Ju fler gånger jag läser inlägget desto mindre förstår jag hur TS' träningsschema är utformat.