handdator

Visa fullständig version : Tips på storkok!


Celavi
2015-06-02, 15:00
Letade runt en stund för att försöka hitta om det var här man skulle fråga flytta den om jag la detta fel :em:

Har sett att det finns några som är riktigt imponerande i köket här har ni en som inte är det.

Såhär i defftider försöker jag testa liiiite i alla fall och gillar att göra mat som jag gärna har i 3-4 dagar mest för att spara tid.

Jag äter ute nästan varje lunch (måndag - fredag) vid 12 och då äter jag ungefär 1000 kalorier och ska ligga på 1800-2000 nu sista 2-3 veckorna på deffen. Har alltså 800-1000 kvar äta vid 18 (Jag kör PF - äter 2 ggr)

Vill ha tips på lite nya storkoks rätter där en måltid blir runt 800 kalorier och man blir mätt.

Är väldigt tacksam för lite tips! *hug*

Gober
2015-06-02, 15:05
Köttfärsås på antingen kycklingfärs, mager nötfärs (5%) eller älgfärs är ett bra tips. Följ bara något simpelt recept, typ

krossade tomater
lök
morot
buljong/fond
kryddor

Även den sämste kocken kan laga en bolognese. Gör den i ganska fast form så funkar den ju bra till tex potatis och broccoli istället för pasta.

R Scarpa27
2015-06-02, 19:35
rotfrukter och grönsaker är en bra bas man kan äta större mängder för att bli mätt, till proteinrikt och sås :)