handdator

Visa fullständig version : Behöver feedback på schema BBB


Pie Eater
2015-05-31, 16:55
Hejsan,

Har pysslat och tagit från 5/3/1 big but boring samt lagt in egna övningar.

Min bänkpress är kass och det går SEGT att bli bättre, har känt mig stabilare på senaste när jag började med detta schema.

Detta schema känns mycket bättre än tidigare då jag inte hade en lika tydlig plan med träningen.

Är det något som ni tycker ser konstigt ut med detta schema eller vad skulle ni ändra för att finjustera ytterligare?

Någon som har erfarenhet av 5/3/1. Big But Boring?

Länk: https://onedrive.live.com/view.aspx?cid=88E3332765D3C2B8&resid=88e3332765d3c2b8%2176861&wacqt=sharedby&app=Excel

//Pajätaren

PureWhey
2015-05-31, 18:16
Jag skulle definitivt kört högre frekvens på de stora övningar ifall du nu vill bli stark i dom.

Pie Eater
2015-05-31, 20:06
Jag skulle definitivt kört högre frekvens på de stora övningar ifall du nu vill bli stark i dom.

Jag har tittat på ett madcow program också. Men jag skulle helst vilja köra 4 dagar i veckan. Känns bättre med fler pass/veckan.

Var och när lägger jag in extra basövningar i detta schema? Ta bort något eller utöver?

Shqypnia
2015-05-31, 20:13
Ett råd från mig vore att satsa på ett etablerat program men justera individuellt efter dig. Lägg till/byt ut övningar och set/rep om så önskas.

Määng
2015-05-31, 20:13
Jag har tittat på ett madcow program också. Men jag skulle helst vilja köra 4 dagar i veckan. Känns bättre med fler pass/veckan.

Var och när lägger jag in extra basövningar i detta schema? Ta bort något eller utöver?

Kör omvänd BBB istället.

PureWhey
2015-05-31, 20:52
Skulle kört ett program med bänk 2-3 gånger vecka, böj 2-3 och mark 1-2 gånger/vecka. Du kan klämma in det där men progressionen blir inte samma per pass då, dessutom kommer du kanske få dra bort ett par assistansövningar i fördel för de stora.
Inget man ska göra om man inte vet vad man gör, hitta ett program som har det ifrån början, t.ex. Sheikos nybörjarprogram osv.

koncept
2015-05-31, 23:09
Skulle kört ett program med bänk 2-3 gånger vecka, böj 2-3 och mark 1-2 gånger/vecka. Du kan klämma in det där men progressionen blir inte samma per pass då, dessutom kommer du kanske få dra bort ett par assistansövningar i fördel för de stora.
Inget man ska göra om man inte vet vad man gör, hitta ett program som har det ifrån början, t.ex. Sheikos nybörjarprogram osv.

+1 bra råd.
Ta en titt i sheikotråden och kolla på 3-dagarsprogrammet för lyftare över 80 kg.

Leifallan
2015-06-01, 00:05
Jag har tittat på ett madcow program också. Men jag skulle helst vilja köra 4 dagar i veckan. Känns bättre med fler pass/veckan.



Var och när lägger jag in extra basövningar i detta schema? Ta bort något eller utöver?


Kör texas method 4-dagars annars:

http://tnation.t-nation.com/free_online_forum/sports_body_training_performance_bodybuilding_stre ngth/texas_method_pushpull_split


Sent from my iPhone using Tapatalk

Pie Eater
2015-06-01, 16:56
Kör omvänd BBB istället.

Du menar att man exempelvis på militärpress 5/3/1 dagen så kör man 5x10 bänkpress efter? Fast med tyngre vikter då?

Skulle kört ett program med bänk 2-3 gånger vecka, böj 2-3 och mark 1-2 gånger/vecka. Du kan klämma in det där men progressionen blir inte samma per pass då, dessutom kommer du kanske få dra bort ett par assistansövningar i fördel för de stora.
Inget man ska göra om man inte vet vad man gör, hitta ett program som har det ifrån början, t.ex. Sheikos nybörjarprogram osv.

Verkar onekligen intressant, någon särskild anledning till att de flesta rekommenderar 3 dagars för 80kg+ istället för 4 dagars varianten?

Om jag kör 3 dagars varianten, vad anser du om en fjärde träningsdag med diverse extra övningar? Kommer inte klara av att bara träna tre dagar i veckan.

+1 bra råd.
Ta en titt i sheikotråden och kolla på 3-dagarsprogrammet för lyftare över 80 kg.

Samma fundering som ovan. Varför inte Sheiko 4 dagar? Bättre att köra Sheiko 3-dagars och lägga till en extra dag för diverse övningar? Hur lång tid tar ungefär ett Sheiko-pass ni som har kört det?

Kör texas method 4-dagars annars:

http://tnation.t-nation.com/free_online_forum/sports_body_training_performance_bodybuilding_stre ngth/texas_method_pushpull_split

Sent from my iPhone using Tapatalk

Verkar bra men med ganska många ovanliga övningar. Jag tittar till en början på Sheiko tror jag! Har du erfarenhet av något av dessa rutiner?

Tack för alla svaren!

Määng
2015-06-01, 17:01
5/3/1 med omvänd BBB så kan du köra BBB seten på 60%.

Angående att lägga in en fjärde dag med lite extraövningar på Sheiko så har jag provat och det gick bra.