handdator

Visa fullständig version : Köpa ihop sig ett gym!


Zozza
2004-04-07, 10:52
Tjena, tänkte bara leka med tanken lite.

Har sett en del på detta forumet som tränar hemma, hur mycket fick ni lägga ut för att få alla grejjorna man behöver, hantlar, skivstångar etc etc.. ?

Fatalist
2004-04-07, 11:03
Runt 5000:- säger min polare som har "källargym"

Hobbes
2004-04-07, 11:04
Originally posted by Zozza
Tjena, tänkte bara leka med tanken lite.

Har sett en del på detta forumet som tränar hemma, hur mycket fick ni lägga ut för att få alla grejjorna man behöver, hantlar, skivstångar etc etc.. ?

Önskar oxå jag hade platsen och pengarna (student) men visst går det att träna hemma för en slant billigare än ett årskort på många gym.

Kolla det Allmänna forumet: Impegas.org säljer prylar för en riktigt bra slant, ligger som sticky längst upp.

Shadow Warrior
2004-04-07, 11:17
Originally posted by Zozza
Tjena, tänkte bara leka med tanken lite.

Har sett en del på detta forumet som tränar hemma, hur mycket fick ni lägga ut för att få alla grejjorna man behöver, hantlar, skivstångar etc etc.. ?

Vad du behöver köpa är en lång och kraftig stång + så mycket vikter som du behöver, sen är det bara köpa nya vikter när det börjar bli för lite i marklyft tex.

Hantlar kan du tillverka själv utav en järnstång och ett rör (som handtag) och lite betong, funkar skitbra. Du kan på samma sätta göra en kort stång till biceps och tricepsträning och du föredrar det, en power rack med inställbar höjd kan du själv fixa med ett par reglar som du sätter fast i taket och i golvet och sedan borrar hål i som du stoppar in små järnrör i sedan fixxar du bara två järnstänger som du akn ställa in höjden med och en hake i bröst höjd som du kan ha stången på när du lastar på vikterna i tex knäböj.chinsräcke (en fastmonterad stång) kan du ha höggst uppe i rakcen, har du sedan två järnpinnar eller stänger så kan du sen lägga dom tvärsöver i racken och köra dips.

Sparrisen
2004-04-07, 11:29
Skulle tippa på 3500 :- ;)

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=22018

jimcg
2004-04-07, 12:21
Originally posted by Hobbes
Kolla det Allmänna forumet: Impegas.org säljer prylar för en riktigt bra slant, ligger som sticky längst upp.


Det verkar ju vara toppenprylar för ett mycket rimligt pris! Vikter är ju bara att köpa till sen, om man behöver mer.

Skulle nog tro att jag lagt ut strax över 10.000 hemma, men det är under lång tid och nästan alla internationella vikterna är begagnat-köp.

Det Impegas.org säljer är ju ett väldigt bra startpaket.

//Jim

Jense
2004-04-07, 13:33
jag la 2400 för stång inkl lite järnvikter, snobbe min pappas bänk, hantlar och ytterligare 20 kg, grippers för någon tusenlapp bälte för 400 nackhuva för 500

så runt 4,5-5 loppor har jag änsålänge pungat ut med.

wilton
2004-04-07, 13:36
Men vad fan ska alla bli DISCO BYGGARE nu eller??????:confused: :nono:

//Wilton Hardcore rakt igenom!!!:kickass:

z_bumbi
2004-04-07, 13:54
Om jag skulle bygga ett hemgym och har råd att välja lite.

Powerrack efter egen ritning men någon annan svetsar,

Chinsräcke, på racket

Draghiss, på racket.

Någon grunka för både omvända och vanliga ryggresningar, att fästa på racket.

Eleikostång

Hantelhandtag, 25 eller 50 mm beror på vad man får tag på begagnat.

Vikter, vad man får tag på begagnat.

Bänk, egen ritning men någon annan svetsar eller en begagnad.

Kostnad? Ingen aning men så himla dyrt blir det inte.

Tricklev
2004-04-07, 14:05
Originally posted by wilton
Men vad fan ska alla bli DISCO BYGGARE nu eller??????:confused: :nono:

//Wilton Hardcore rakt igenom!!!:kickass:


Hemma gymm är så hardcore det blir och är absolut inte disco.

Droog
2004-04-07, 14:09
Originally posted by z_bumbi
Om jag skulle bygga ett hemgym och har råd att välja lite.

Powerrack efter egen ritning men någon annan svetsar,

Chinsräcke, på racket

Draghiss, på racket.

Någon grunka för både omvända och vanliga ryggresningar, att fästa på racket.

Eleikostång

Hantelhandtag, 25 eller 50 mm beror på vad man får tag på begagnat.

Vikter, vad man får tag på begagnat.

Bänk, egen ritning men någon annan svetsar eller en begagnad.

Kostnad? Ingen aning men så himla dyrt blir det inte.

Som om jag fick välja själv. Men vad ska du ha en draghiss och ryggresningar till, tsss... :D

wilton
2004-04-07, 14:09
Originally posted by Tricklev



Hemma gymm är så hardcore det blir och är absolut inte disco.


JAG VILL SE BEVIS PÅ DET TACK!!!:hbang: :hbang:

Jense
2004-04-07, 14:12
kolla på mig wilton.. så ser du äkta hardcore !!!!

wilton
2004-04-07, 14:15
Originally posted by Jense
kolla på mig wilton.. så ser du äkta hardcore !!!!

Hehehe jag håller tyst då!!! vill ej säga nåt dumt nu!!

//Wilton HARDCORE:kickass:

BigArmsBaby
2004-04-07, 14:25
Om du sak kunan köra alla muskelgrupper seriös hemma gäller det att du har ett väl utrustat gym inga 5000kr där inte.:nono:

Jense
2004-04-07, 14:26
nej det gäller att ha bra fantasi.

jag har ju bara tränat i några månader ju wilton!

Tricklev
2004-04-07, 14:26
Originally posted by BigArmsBaby
Om du sak kunan köra alla muskelgrupper seriös hemma gäller det att du har ett väl utrustat gym inga 5000kr där inte.:nono:


man kan köra alla muskelgrupper med bara en skivstång och power rack.

wilton
2004-04-07, 14:26
Originally posted by BigArmsBaby
Om du sak kunan köra alla muskelgrupper seriös hemma gäller det att du har ett väl utrustat gym inga 5000kr där inte.:nono:

EXACT!!

//Wilton

Medusa
2004-04-07, 14:32
Originally posted by wilton


EXACT!!

//Wilton

Load of shit!

Jag och en kompis har ett komplett hemmagym och vi har inga problem med att träna hela kroppen.

Vad är det som är så hardcore med ett fjolligt komersiellt gym ala Feelgood istället för en dammig källarlokal med ett squat rack och bänk plus gammal draghiss? :thefinger

Tricklev
2004-04-07, 14:44
Medusa har rätt, man måste allt vara bra jävla disco-fjolla för att inte kunna träna ordentligt i ett hemma gym.

z_bumbi
2004-04-07, 16:02
Originally posted by Droog


Som om jag fick välja själv. Men vad ska du ha en draghiss och ryggresningar till, tsss... :D

Omvända ryggresningar kan jag nog inte klara mig utan, min rygg är så kass.
Draghissen är väl kul att ha och kostar några hundralappar extra i material sen kan jag köra alla roliga kabelövningar jag läser om i tidningarna också. :D

BigArmsBaby: Vilka muskler kan du inte träna enbart med en bänk, skivstång, vikter samt någon typ av säkerhetsanordning?

wilton
2004-04-07, 16:06
Originally posted by Medusa


Load of shit!

Jag och en kompis har ett komplett hemmagym och vi har inga problem med att träna hela kroppen.

Vad är det som är så hardcore med ett fjolligt komersiellt gym ala Feelgood istället för en dammig källarlokal med ett squat rack och bänk plus gammal draghiss? :thefinger

Jaaa om man tränar med pytte små vikter så förstår jag hur ni tränar på ett hemma gym!!!

Har du ingen bild på dig som backar upp det du säger??


//Wilton Hemma gym är fjolligt!!!:thefinger :mallan:

Jense
2004-04-07, 16:16
tja.. 200 kg räcker för mig ett tag till i bcepscurlen.. =P

randig
2004-04-07, 16:22
men gud alltså grabar man kan inte träna hemma! för det första kan man få ont i ryggen om man håller på o kör me stänger o sånt! o hur fan ska ni kunna få snyga tvärstrimor utan cablecross.

o dess utom inga vackra tjejer eller killar att spana på under seten!!

aliquis
2004-04-07, 16:44
Originally posted by randig
men gud alltså grabar man kan inte träna hemma! för det första kan man få ont i ryggen om man håller på o kör me stänger o sånt! o hur fan ska ni kunna få snyga tvärstrimor utan cablecross.

o dess utom inga vackra tjejer eller killar att spana på under seten!!

:D:D:D:D

Pimp
2004-04-07, 16:53
Vad är tvärstrimor ? :notme:

randig
2004-04-07, 17:22
inte vet jag men ja råder er till att inte slösa tid me såna där basövningar det blir man bara fet av. kör istälet så mycke isoltaion som möjligt helst cablecros så blir ni finna beachen i år

fan wilton du verkar ritkigt hardcore o dessutom bodybuilder va sägs att du o ja träffas o formar litte pecs me cabelcrossen?

o en annan bra anledning att träna på gym e att man kan få rabat på massa super bra kostilskot! cla borde ju liksom ingå i varje vetigt kost program så länge man nu inte e nån ful styrkeatlet som bara vill ble fet

Personliga Persson
2004-04-07, 19:25
Originally posted by randig
inte vet jag men ja råder er till att inte slösa tid me såna där basövningar det blir man bara fet av.

:thefinger
tillåt mig att skratta

randig
2004-04-07, 19:54
men halå! har du set dom som kör strongman typ alla e ju jäte feta! o det e för att dom kör massa basövningar o inte tillräkligt eller inte alls! några isolations övningar!


nä men seriöst nu hoppas ja kunde roa någon genom att imitera en bodybuilder o gjort nån discobygare (bodybuilder) arg o självmords benägen

ja skulle oså skit gärna träna hemma i kälaren eller nåt i den stilen fy fan va härligt.

powerrack, stång, vikter,bänk

såna där internationelastänger e dom bra eller e det såna där som typ rullar runt på ryggen i böjen ja vet inte nåt om stänger nån som kan rekomendera en bra stång? en styrkelyft stång våre ju bra vad kostar det o vart köper ja det?

nån som vet vad en sån där metalstock dom har i strongman kostar?

Jense
2004-04-07, 19:59
byggare e knappast disco=)

Gå in på något gjuteri och fråga där vad ett par farmers walk klossar kostar.

skriv här när du har gjort det så jag också vet

randig
2004-04-07, 20:04
kan inte du göra det istället? ja e seriöst så djävla lat man kan bli

o ja mena sån där stock som dom lyfter över huvet stockpress men givetviss e ja jävligt intreserad av farmerswalk så djävla krångligt me hantlar typ benen fastnar ju i hanteln

Jense
2004-04-07, 20:19
aha du menade stock-

Ska höra med Kalle

Metal_boy_
2004-04-07, 21:02
Originally posted by randig
men halå! har du set dom som kör strongman typ alla e ju jäte feta! o det e för att dom kör massa basövningar o inte tillräkligt eller inte alls! några isolations övningar!


nä men seriöst nu hoppas ja kunde roa någon genom att imitera en bodybuilder o gjort nån discobygare (bodybuilder) arg o självmords benägen

ja skulle oså skit gärna träna hemma i kälaren eller nåt i den stilen fy fan va härligt.

powerrack, stång, vikter,bänk

såna där internationelastänger e dom bra eller e det såna där som typ rullar runt på ryggen i böjen ja vet inte nåt om stänger nån som kan rekomendera en bra stång? en styrkelyft stång våre ju bra vad kostar det o vart köper ja det?

nån som vet vad en sån där metalstock dom har i strongman kostar?



lilla du vet du vad du svammlar om? Strongman killar tränar mer varierat än vad en bodybuilder gör...att dom e tjocka är för att dom äter mycke och vill ha lite till övers för styrkan och deras grej är inte att se fina ut i kroppen...för det andra borde väl alla veta vid det här laget att man inte kan forma en muskel:laugh:...cablecross är för kärringar som fått hängpattar och små fjortisar med träningshandskar

Halldin
2004-04-07, 21:08
Den bästa inom strongmansporten (imho) just nu är Mariusz Pudzianowski och han är långt ifrån fet

http://home.kabelfoon.nl/~haarj/images/WSM%202002/mariusz-a.jpg

randig
2004-04-07, 21:34
haha alltså ja har varit ironisk typ hela tiden o skoja bara kolla min jornal så ser ni att ja ej sitter o kör cabelcross o sånt skit

Tricklev
2004-04-07, 21:41
Originally posted by randig
haha alltså ja har varit ironisk typ hela tiden o skoja bara kolla min jornal så ser ni att ja ej sitter o kör cabelcross o sånt skit


Du får inkludera ironiska smeylies i dina kommentarer för dom som inte fått sin dos humor av gud.

z_bumbi
2004-04-08, 11:46
Originally posted by randig
såna där internationelastänger e dom bra eller e det såna där som typ rullar runt på ryggen i böjen ja vet inte nåt om stänger nån som kan rekomendera en bra stång? en styrkelyft stång våre ju bra vad kostar det o vart köper ja det?

nån som vet vad en sån där metalstock dom har i strongman kostar?

Styrkelyftstång. www.eleikosport.se

Stock får du beställa från någon smed eller svetsare.

När du ändå gör det så fixa två handtag som går att köra farmerwalk med, betydligt billigare att lasta med viktskivor än att gjuta nya varje gång man blir starkare skulle jag tro.

Eller så kör du bara med viktskivorna som de är, 20, 25, 50 och 100 kg räcker ju ett tag om man räknar på att man även ska orka hålla dem.

jimcg
2004-04-08, 11:58
Originally posted by z_bumbi
Stock får du beställa från någon smed eller svetsare.

När du ändå gör det så fixa två handtag som går att köra farmerwalk med, betydligt billigare att lasta med viktskivor än att gjuta nya varje gång man blir starkare skulle jag tro.


Uppslag till hur dessa kan se ut kan man hitta här: http://www.brutestrength.com/

//Jim

Jense
2004-04-08, 12:34
Originally posted by z_bumbi

När du ändå gör det så fixa två handtag som går att köra farmerwalk med, betydligt billigare att lasta med viktskivor än att gjuta nya varje gång man blir starkare skulle jag tro.



man gör grundklossar.. på kanske 75 kg styck, som man givetvis svetsar pinnar på så man kan kasta på mer vikt.. =)

J_Hells
2004-04-08, 12:58
Jag har väl spenderat en hel del på hemgymmet. Men det sträcker sig över en väldigt lång tid. Totalt kanske 8-10 tusen nåt sånt. Då har jag en ställbar bänk, en situpsbänk (lutande), 6 par hantlar, Hammerstång, ezstång, rakskivstång, en rejäl 20KG internationell skivstång med klovar och ca 400KG vikter varav 120KG är 50mm gummivikter. + en del jag glömt. Just det.. 3 RB-grippers också :D

/Johan

hallar
2004-11-22, 21:29
Återuplivar och passar på att fråga en sak om hemmagym. Skall smälla ihop en plan bänk dör hemma. Har inte riktigt möjlighet till att leka med svetsar osv. Skall därör bygga en i trä. Någon som har en bra idé på hur man skall konstruera den?

Min idé består i att ta en ordentlig ekplanka. Fodra den med liggunderlag. Och sedan ett par rejäla ben på den.

z_bumbi
2004-11-22, 21:52
Återuplivar och passar på att fråga en sak om hemmagym. Skall smälla ihop en plan bänk dör hemma. Har inte riktigt möjlighet till att leka med svetsar osv. Skall därör bygga en i trä. Någon som har en bra idé på hur man skall konstruera den?

Min idé består i att ta en ordentlig ekplanka. Fodra den med liggunderlag. Och sedan ett par rejäla ben på den.

Rejäla snedsträvor så att den håller ingår i benen hoppas jag?
Fixa gallon att klä den med också så håller liggunderlaget betydligt längre.