handdator

Visa fullständig version : Carb Back-Loading - muskler blir "slappa"


whuddafuks
2015-05-28, 14:39
Har börjat på denna diet om det nu kan kallas för det då jag tyckte det lät praktiskt för mina preferenser. I alla fall så märkte jag nu efter andra dagen att mina muskler, och framförallt bröstmuskler ser typ tomma/slappa ut. De jag gissar på är antingen att jag har fått för lite av något, typ fett, kolhydrater eller protein.
Vad tror ni detta kan bero på? Har i alla fall druckit lika mycket vatten som vanligt (om det nu påverkar fyllighet i muskulatur?)

qozmox
2015-05-28, 18:26
förmodligen inte träna hårt nog i förhållande till hur mycket kolhydrater du ätit efteråt.
när jag körde cbl så minns jag att jag läste att om man ser slapp ut ska man dra tillbaks
en aning på kolhydraterna.
vilket förmodligen gäller oavsett om man kör cbl eller inte.

whuddafuks
2015-05-28, 21:05
Fast jag skulle inte påstå att jag fick i mig mer kolhydrater än annars. Och inte heller att jag tränade sämre än vanligt.

Borde det inte vara tvärtom, att man blir slapp av för lite kolhydrater och får tryck av "för mycket"?

Agitator
2015-05-28, 21:13
Vad är carb back loading?

qozmox
2015-05-29, 05:04
Vad är carb back loading?

typ en form av IF.
fast istället för fasta, så får man äta fett och protein, så länge det inte utsöndrar för mycket insulin.
och sen efter träningspass äta kolhydrater.

qozmox
2015-05-29, 05:08
Fast jag skulle inte påstå att jag fick i mig mer kolhydrater än annars. Och inte heller att jag tränade sämre än vanligt.

Borde det inte vara tvärtom, att man blir slapp av för lite kolhydrater och får tryck av "för mycket"?

nu kan jag verkligen inget om sånt här.
men rent spontant känns det som om man äter för lite, så bör man ändå få tryck, men med utrymme för förbättring (med mer kolhydrater dvs).
men äter man för mycket, så blir det slappt.

har du läst boken?
om inte, gör det.
börjar fundera nu på om det var på athlete.io eller i boken jag läste det jag sa tidigare.

whuddafuks
2015-05-29, 12:52
nu kan jag verkligen inget om sånt här.
men rent spontant känns det som om man äter för lite, så bör man ändå få tryck, men med utrymme för förbättring (med mer kolhydrater dvs).
men äter man för mycket, så blir det slappt.

har du läst boken?
om inte, gör det.
börjar fundera nu på om det var på athlete.io eller i boken jag läste det jag sa tidigare.

Hmm okej! Ska testa att äta lite mindre kolhydrater ikväll då! Men har ändå svårt att tro att jag fick för mycket då jag åt en portion (rätt stor) med ris och korvstroganoff direkt efter träningen + 1 glas mjölk, sen vart det ett till glas mjölk och en del mackor på kvällen. Svårt att veta exakt hur mycket men man får ju ett hum om det, och jag tycker det låter nästan för lite?

Ah jag håller på och läser igenom den nu! Vissa områden är lite kompliserade då jag inte heller är någon expert på det som skrivs. ;)