handdator

Visa fullständig version : godlike bar star nutrition, hög eller låg pH?


qwefs
2015-05-28, 08:22
Hej, jag undrade om goodlife bar har dåliga innehåll eller bra och om pH är hög eller låg.
Jag försöker hålla en kost som har en aning hög pH, inte för surt

utor
2015-05-28, 09:12
Oklart, står ju inget om det i innehållsförteckningen.
Men gör så att du mäter pH innan intag, sedan äter du en låda (ca 15st), ta sedan nytt pH och så ser du om det blir någon skillnad?

qwefs
2015-05-28, 14:52
Är det någon som vet?

Sverker
2015-05-28, 16:49
Då ska du äta lite protein istället. Inte fylla på med proteinkakor.



Svaret på din fråga är att kakorna säkert håller ett relativt neutralt pH i munnen. Det är proteinkakor tillverkade av mjölkprotein och sirap. Inget dåligt med det.

qwefs
2015-05-28, 16:51
All protein intag från mat innehåller låg ph

qwefs
2015-06-02, 03:58
någon som vet :S

King Grub
2015-06-02, 07:33
Tvivlar på att någon suttit hemma och gjort PH-mätningar på proteinbars.

exevision
2015-06-02, 12:41
Jag försöker hålla en kost som har en aning hög pH, inte för surt

Varför?

qwefs
2015-06-02, 13:34
Det är dåligt med för mycket surt mat.

Tänkte därför balansera lite så att jag inte får mag/tarm problem

utor
2015-06-02, 13:48
Det är dåligt med för mycket surt mat.

Tänkte därför balansera lite så att jag inte får mag/tarm problem

Magsäcken utsöndrar ca två liter saltsyra med pH 1.5-2.0 per dygn, att buffra denna är inga större problem, så lite surhet i maten fixar kroppen lätt.

Har dock googlat lite och hittat hälsosidor av varierande underhållningsgrad, där det ganska tydligt står att socker ger "sur kropp" :Virro. Om du nu tror på att surhet ger ohälsa, så är nog inte goodlife bars särskilt bra (nocebo eller nåt).

Luca Brasi
2015-06-02, 21:30
Om kroppen misslyckas med att hålla ph så är det väl dags att ringa ambulansen.

Gober
2015-06-02, 22:11
Det är dåligt med för mycket surt mat.



Säger vem? Random internetsida?

qwefs
2015-06-04, 06:37
Självklart, vem annars? Mcdonalds?
Lol.
De vill inte du ska äta nyttigt, de vill förgifta dig och göra dig fet. De vill bryta sig igenom ditt immunförsvar.

Vem tror du är mest hälsosam och har högst chans att leva ett långt liv:
Någon som äter skräpmat (låg pH) eller någon som äter bra och nyttigt mat (lite högre pH) och naturligt mat utan Genetic modified food

Beemel
2015-06-04, 07:03
Självklart, vem annars? Mcdonalds?
Lol.
De vill inte du ska äta nyttigt, de vill förgifta dig och göra dig fet. De vill bryta sig igenom ditt immunförsvar.

Vem tror du är mest hälsosam och har högst chans att leva ett långt liv:
Någon som äter skräpmat (låg pH) eller någon som äter bra och nyttigt mat (lite högre pH) och naturligt mat utan Genetic modified food

Vem tror du har bäst mental hälsa? Personen med aluminiumfolie på huvudet eller den utan?

Vilka är "de" som inte vill att du ska äta nyttigt?
Vad är det som är "onyttigt" med genetisk modifierad föda?
Tror du verkligen det är pH värdet som gör skräpmat till skräp? Det är inte energitäthet utan näring som är boven möjligen?

Dreas
2015-06-04, 07:56
Självklart, vem annars? Mcdonalds?
Lol.
De vill inte du ska äta nyttigt, de vill förgifta dig och göra dig fet. De vill bryta sig igenom ditt immunförsvar.

Vem tror du är mest hälsosam och har högst chans att leva ett långt liv:
Någon som äter skräpmat (låg pH) eller någon som äter bra och nyttigt mat (lite högre pH) och naturligt mat utan Genetic modified foodDu kan ju lika gärna skriva: "Jag vill inte äta skräpmat".

Fast du äter garanterat modifierad mat. Morötter, majs, broccoli är exempel på mat som förädlats genom åren.

Denna är lite rolig: https://www.facebook.com/Tranastyrka.se/photos/a.330688813684780.78443.233609600059369/844782635608726/?type=1

Kischen
2015-06-04, 09:20
Självklart, vem annars? Mcdonalds?
Lol.
De vill inte du ska äta nyttigt, de vill förgifta dig och göra dig fet. De vill bryta sig igenom ditt immunförsvar.

Vem tror du är mest hälsosam och har högst chans att leva ett långt liv:
Någon som äter skräpmat (låg pH) eller någon som äter bra och nyttigt mat (lite högre pH) och naturligt mat utan Genetic modified food

Troll.

Sverker
2015-06-04, 16:52
Vi vet inte ifall det är ett troll. Det kan vara ren okunskap också. De flesta brukar betrakta yoghurt som nyttigare än mjölk trots att yoghurten är 100-gånger surare;).

qwefs
2015-06-04, 22:35
Vem tror du har bäst mental hälsa? Personen med aluminiumfolie på huvudet eller den utan?



Hahaha .

Ja, det är sant att yoghurt är väldigt surt.

Förresten , när jag säger att det är dåligt med sur mat så syftar jag inte på "näringsvärdet" syftar mer på kroppens, magens och tarmarnas reaktion av det man äter.

Dreas
2015-06-05, 09:03
Hahaha .

Ja, det är sant att yoghurt är väldigt surt.

Förresten , när jag säger att det är dåligt med sur mat så syftar jag inte på "näringsvärdet" syftar mer på kroppens, magens och tarmarnas reaktion av det man äter.Vad tror du att händer i kroppen när du äter?

Sverker
2015-06-05, 16:49
Hahaha .

Ja, det är sant att yoghurt är väldigt surt.

Förresten , när jag säger att det är dåligt med sur mat så syftar jag inte på "näringsvärdet" syftar mer på kroppens, magens och tarmarnas reaktion av det man äter.

Nu är kroppen så smart att den bildar lika mycket syra i magsäcken som den bildar bikarbonat i tolvfingertarmen=> neutralt pH i tunntarmen.

Det är nedbrytningen av svavelaminosyrorna till energi som ger sur urin. Mindre protein in ger högre pH ut;).

F Ultra
2015-06-06, 00:43
och naturligt mat utan Genetic modified food

Ska man hitta mat som inte har fått sina gener modifierade någon gång så får man nog åka tidsmaskin tillbaka till när första genen bildades för strax efter det så inträffade den första mutationen. Eller tror vi inte på evolutionen heller?

Luca Brasi
2015-06-19, 13:10
Självklart, vem annars? Mcdonalds?
Lol.
De vill inte du ska äta nyttifunktionvill förgifta dig och göra dig fet. De vill bryta sig igenom ditt immunförsvar.

Vem tror du är mest hälsosam och har högst chans att leva ett långt liv:
Någon som äter skräpmat (låg pH) eller någon som äter bra och nyttigt mat (lite högre pH) och naturligt mat utan Genetic modified food

Ett visst PH intervall avgör inte om mat är nyttigt att hålla ph homestas är en grunläggand funktion i kroppen som är oberoende av kosten.

Pepz
2015-06-19, 22:03
jag trodde att myten om PH-kost var dödad för länge sen...

Rahf
2015-06-19, 23:10
jag trodde att myten om PH-kost var dödad för länge sen...

Jag kan rapportera att den lever och frodas i Los Angeles.

PureWhey
2015-06-19, 23:46
Det går i cykler...