handdator

Visa fullständig version : Påverkas du av en snygg passare?


filmjölk
2015-05-26, 22:37
Låt oss säga att du av någon anledning skall köra högreps i någon övning max antal reps. kanske dips, chins, 60% av 1rm i böj, bänk, curls, mark eller liknande. Inga låga reps/maxningar. Som passare/påhejare har du en väldigt attraktiv person av motsatt kön (eller samma kön om du är gay).

Klarar du fler reps än vanligt? färre? spelar det ingen roll?

Jansson_84
2015-05-26, 22:40
Ingen som helst skillnad för min del. Bara den vanliga skillnaden med en passare mot för att köra själv, i t.ex. bänken. Psykologisk aspekt i mitt fall.

mangemani
2015-05-26, 22:43
jag är inte på gymmet för att försöka imponera på folk och att försöka prestera bättre pga det, så nej. spelar ingen roll.

Andy.da.wohoo
2015-05-26, 22:44
Vet inte faktiskt. Kanske försöker pressa ut någon repetition extra, kanske inte bryr mig alls.

Herr Oberst
2015-05-26, 22:56
Är passaren någon jag inte känner brukar jag kunna klämma ur mig något extra repp. Hur personen ser ut spelar mindre roll

MackeJuve
2015-05-26, 23:27
Kan hända att jag spottar när jag bänker och fiser när jag böjer eller markar så en snygg passare hade varit väldigt jobbigt, hade troligtvis blivit lite svagare då jag hade försökt undvika allt detta.

muddler
2015-05-26, 23:44
Jag tar nog i lite mer om jag har en tjej bakom i bänken, men det är mest för att jag på inga vilkor får faila för då är jag nog rökt med 140+ i bänken :d

ceejay
2015-05-26, 23:47
ber inte om passning från snygga personer.

CalleP
2015-05-27, 03:32
Starkare om det är en brud, starkare om det är en kille. Antar att jag är bisexuell. ='/

Dreas
2015-05-27, 05:38
jag är inte på gymmet för att försöka imponera på folk och att försöka prestera bättre pga det, så nej. spelar ingen roll.Du tänker fel.

Har vid några tillfällen med kvinnliga passare presterat förvånansvärt bra. Om det var bra form eller just passarna kan man inte säkert veta. Valde iaf starkare.

Sparven från Minsk
2015-05-27, 05:54
Bad en mycket vacker tös som jag aldrig pratat med tidigare att passa mig i bänken för någon vecka sedan. Blev passning i 4:a set, och nog tar jag alltid i för kung och fosterland men att faila när man har en snyggning till passare finns inte på kartan.

Fick kommentar att jag var stark, stärkte självförtroendet :D

missL
2015-05-27, 06:55
Fattar ej hur folk tänker när de vill att jag ska passa... Ja riskera ditt liv bara jo gör det.
O när de tjatar fast jag säger att jag ej kan sånt där ... Suck!

R Scarpa27
2015-05-27, 06:58
Hellre tystnad från omgivning och in ear hörlurar med musik.

ARMSTARK
2015-05-27, 07:15
Har aldrig passare men om jag någon gång behöver det frågar jag den biffigaste killen på gymet. Passaren ska kunna bicepscurla en stor del av vikten, och han ska veta att inte röra stången innan jag säger till.

Landström
2015-05-27, 07:51
ber inte om passning från snygga personer.

In your face!

Ingen komplimang att bli ombedd att passa till dig då :d

Wipflash
2015-05-27, 08:18
Är för stark för att det motsatta könet ska kunna passa (är man).

spoon
2015-05-27, 08:19
Utseendet spelar ingen roll för mig. Men dom få gångerna som man lyfter tungt och hela gymet stannar upp för att se på dig när du lyfter... Då stiger fokus ganska ordentligt.

spoon
2015-05-27, 08:31
När folk gör såhär när man ska lyfta så måste man ju skärpa sig :D

http://ink361.com/app/users/ig-545727844/strongmanaukland/photos/ig-903795768780682786_545727844


Lyftet som han kollade på
https://instagram.com/p/yK98Ixi4Se/?taken-by=bergains

Ajasoro
2015-05-27, 08:40
Starkare. Slog mitt senaste PB i mark i närvaro av en fett söt kille, och tror jag funkar likadant i bänk.

Bärsärk
2015-05-27, 11:34
Jag gör det, speciellt i böjen. Sen ber jag om intim passning (händer runt) , funkar varje gång.

filmjölk
2015-05-27, 12:09
Är för stark för att det motsatta könet ska kunna passa (är man).

En normalstark tjej litar jag på att kunna passa mig i precis allt, jag är man och troligtvis inte jättemycket svagare än dig.

Wipflash
2015-05-27, 13:28
Vi har olika definitioner av passning, jag chansar ofta med liten marginal på sista reppet, tror inte en tjej klarar av att lyfta skivstången från dödläge på mitt bröst med 150+ kg även med den begränsade mängd som jag kan hjälpa till med

filmjölk
2015-05-27, 14:03
Vi har olika definitioner av passning, jag chansar ofta med liten marginal på sista reppet, tror inte en tjej klarar av att lyfta skivstången från dödläge på mitt bröst med 150+ kg även med den begränsade mängd som jag kan hjälpa till med

Om hon hjälper till med bara 20-30kg och du lyfter på baken och pressar så kan ni gemensamt få upp den vikten om du failat.

Är en tjej någorlunda van på gymmet och kan passa så ser jag inte riktigt könsskillnaden på att passa på 150kg i bänk-nivå. Men jag förstår givetvis känslan att ifall man skulle bli helt slutkörd eller skada sig så är det tryggare med någon man vet kan lyfta upp stången med lätthet.

Wipflash
2015-05-27, 14:10
Det är mer än en känsla, är man slutkörd så lyfter man själv 20-30, inte hon. Går inte att lyfta på röven för en effektivare kraftutveckling i min position heller. Har du ens provat att köra så slut på höga vikter? Känns ju meningslöst om du bara antar

C h r i s
2015-05-27, 14:59
Det är mer än en känsla, är man slutkörd så lyfter man själv 20-30, inte hon. Går inte att lyfta på röven för en effektivare kraftutveckling i min position heller. Har du ens provat att köra så slut på höga vikter? Känns ju meningslöst om du bara antar

Så du menar att du går från exempelvis 150kg till 20 kg på en rep? Låter legit.

filmjölk
2015-05-27, 15:18
Det är mer än en känsla, är man slutkörd så lyfter man själv 20-30, inte hon. Går inte att lyfta på röven för en effektivare kraftutveckling i min position heller. Har du ens provat att köra så slut på höga vikter? Känns ju meningslöst om du bara antar

Det har väl hänt en och annan gång att jag kört slut mig på höga vikter ja:) Men skall jag bli så slut att jag failat och själv lyfter 20-30 av ursprungliga 150krävs dropset/forced reps eller liknande, aldrig i ett vanligt set. failar jag då så kan jag fortfarande ta i så att jag iaf. kan lyfta en sisådär 100 av 150.

Bärsärk
2015-05-27, 15:21
Jag påverkas av att det är snygga personer inne på gymmet i största allmänhet.

stridis
2015-05-27, 15:37
Detta måste testas. Finns det några frivilla snygga tjejer som ställer upp och passar mig?:naughty:

Jansson_84
2015-05-27, 15:44
Inför bänk vm med bara überheta tjejer som passare. Satans så många nya världsrekord det skulle bli. NOT

Kappman
2015-05-27, 15:46
Definitivt svagare.

stridis
2015-05-27, 15:47
Inför bänk vm med bara überheta tjejer som passare. Satans så många nya världsrekord det skulle bli. NOT

Men tittarsiffrorna kanske skulle gå upp?

HerrCarlsson
2015-05-27, 15:50
Jag failar så att hon måste luta sig över mig.

filmjölk
2015-05-27, 16:12
Inför bänk vm med bara überheta tjejer som passare. Satans så många nya världsrekord det skulle bli. NOT

Ett gäng uberheta, vana och hyfsat starka tjejer som passare/klovare. Varför skulle det vara sämre än ett gäng grabbar?

MackeJuve
2015-05-27, 16:17
Ett gäng uberheta, vana och hyfsat starka tjejer som passare/klovare. Varför skulle det vara sämre än ett gäng grabbar?

Han tar upp passare ju, inte klovare. Failar man med 400 kg vill man nog ha ett par rejält starka personer som är redo(killar är starkare än tjejer).

shadowfire
2015-05-27, 16:22
Fick en flashback, fast av motsatt sits då en fin och trevlig tjej jag tidigare bara snackat med lite på gymet plötsligt kom och bad mig passa henne i böjen. Jag frågade hur hon ville bli passad, då jag inte visste exakt hur pass delaktig hon ville att jag skulle vara, men hon skulle göra en maxning och ville att jag skulle stå bakom med armarna i praktiken kopplade om henne (inte bara i luften vid sidan om kroppen), för att ge känslan av att jag fångar direkt om hon faller igenom.

Det blev lite awkward att gå tillbaka till bänkpressen och fokusera på sitt eget pass efter det och känna en trevlig kvinnodoft på sina kläder. :P

Jansson_84
2015-05-27, 16:23
Ett gäng uberheta, vana och hyfsat starka tjejer som passare/klovare. Varför skulle det vara sämre än ett gäng grabbar?

Menar att det gör varken till eller från rent prestationsmässigt om det är heta starka tjejer som är klovare än om det är tre lönnfeta gubbar.

Man lyfter vad man lyfter oavsett kön och snygghetsfaktor på dem som passar.

filmjölk
2015-05-27, 16:24
Han tar upp passare ju, inte klovare. Failar man med 400 kg vill man nog ha ett par rejält starka personer som är redo(killar är starkare än tjejer).

Det är sant på 400kg. Men failar du med 100kg spelar det då någon roll om det är en tjej eller kille bakom? Jag tror inte det, om något så inspirerar tjejen dig till att prestera bättre och kanske inte ens failar öht. för att du vill imponera på henne.

MackeJuve
2015-05-27, 16:25
Det är sant på 400kg. Men failar du med 100kg spelar det då någon roll om det är en tjej eller kille bakom? Jag tror inte det, om något så inspirerar tjejen dig till att prestera bättre och kanske inte ens failar öht. för att du vill imponera på henne.
Nae 100 kg spelar nog ingen roll om det är någorlunda starka tjejer :)

filmjölk
2015-05-27, 16:26
Menar att det gör varken till eller från rent prestationsmässigt om det är heta starka tjejer som är klovare än om det är tre lönnfeta gubbar.

Man lyfter vad man lyfter oavsett kön och snygghetsfaktor på dem som passar.

I max eventuellt ja. Men säg att det är 60% av max på stången, när gör du flest reps? om Argfet-Conny passar eller om Uberhet-Hanna passar?

Jansson_84
2015-05-27, 16:35
Kanske en extra rep om argfet-conny passar och skriker att han kommer slå ihjäl mig med en hantel i huvudet om jag inte gör den där extra och extremt forcade repen :d

filmjölk
2015-05-28, 20:44
I rent vetenskaplig anda så bevisade jag idag att en attraktiv kvinna som passare/filmare gör en (iaf. mig) starkare. För c:a en vecka sedan gjorde jag 8 reps i en övning på en viss vikt med en manlig bodybuilder/avancerad gymmare i min egen ålder som passare/filmare, idag gjorde jag 9 reps med en attraktiv tjej runt 25 i yogapants som passare/filmare. Samma uppvärmning, samma antal reps och vikter innan det aktuella setet.

Det kan ju förklaras med att jag skulle ha blivit muskulärt starkare, men idag har jag dessutom mörbultande träningsvärk i hela kroppen (efter att ha huggt ved en hel helg 10h i fredags, 16h i lördags, 7h i söndags). Setet innan kändes bra mycket tyngre dessutom. Jag räknade med att kunde jag bara tangera förra passet så skulle det vara överbevisat. Nu gjorde jag en rep mer. Dessutom kunde jag utföra repsen snabbt och explosivt. Förra passet gick tom. första reppet gubbsegt, idag kunde jag pressa explosivt med bra fart i nästan varenda rep.

Såhär såg upplägget ut, samma vikter och reps
stång*20, 50kg*10, 10, 10, 90*3,3,3 arbetsset 120+band*5 arbetsset 100+band*8 då 9 idag.

På setet på 120 var båda träningstillfällena utan pass. 5 gick upp hyfsat komfortabelt förra gången, svintungt idag, fick tom. rövlyfta för sista reppet.



Förra veckans film med medelålders manlig byggare som passare/filmare:

8nB7wgKJrx0

Dagens film med snygg ung tjej som passare/filmare:

aua7PG6lGrU


Omräknat i procent gav en attraktiv passare en styrkeökning på 12,5%, trots att jag med säkerhet var muskulärt svagare. Dessutom blev jag markant mer explosiv.

Jakobson
2015-05-28, 20:47
Kan sätta min högra arm på att de brudar jag tycker är snygga aldrig skulle klara passa mig med mina vikter

Wipflash
2015-05-28, 20:49
Du är väl så ovan att ta i på riktigt

filmjölk
2015-05-28, 21:00
Du är väl så ovan att ta i på riktigt

Kanske det. Jag tar inte i med livet som insats för kung och fosterlandshardcore, men jag tycker nog ändå att jag tar i en hel del för att vara gammal och skröplig.

filmjölk
2015-06-15, 15:18
Testade igen, exakt samma övning, samma vikt, samma förutsättningar, 2 olika tillfällen. manlig passare (ung smal kille) gav 7 reps, kvinnlig passare(snygg ung tjej) gav 10(!) reps.

Tyvärr ej filmat, men iaf. Bevisat bortom allt tvivel på ett vetenskapligt vis att det faktiskt fungerar.

Bärsärk
2015-06-15, 15:27
Är det ingen annan här som påverkas av att det är snygga personer inne på gymmet i största allmänhet oavsett kön?

anvihl
2015-06-15, 15:30
Är det ingen annan här som påverkas av att det är snygga personer inne på gymmet i största allmänhet oavsett kön?

Nja vadå? Är dom annorlunda än "vanliga" människor? Stör mig bara på om det är uppsminkade kvinnor eller män som inte vågar ta i eller svettas för att det förstör deras utseende.

PureWhey
2015-06-15, 15:31
Är det ingen annan här som påverkas av att det är snygga personer inne på gymmet i största allmänhet oavsett kön?

Jodå, blir glad/are såklart.

Bärsärk
2015-06-15, 15:32
Nja vadå? Är dom annorlunda än "vanliga" människor? Stör mig bara på om det är uppsminkade kvinnor eller män som inte vågar ta i eller svettas för att det förstör deras utseende.

Behöver inte vara folk som är uppklädda eller sminkade, bara som ser bra ut i största allmänhet.

exevision
2015-06-15, 15:32
Är det frugan som passar så blir jag starkare. Så, ja, jag påverkas positivt! Bryr mig inte om andra damer.

mangemani
2015-06-15, 15:33
inte jag iaf. folk runt omkring mig lägger jag märke till att de nästan ställer sig i givakt och lastar på mer vikter än vad de klarar av följt utav någon skum gungande övning, men det är deras problem.

jenni
2015-06-15, 15:40
Är det ingen annan här som påverkas av att det är snygga personer inne på gymmet i största allmänhet oavsett kön?

Brukar inte lägga märke till folk, kanske medvetet faktiskt då jag vill få det jag ska göra gjort snabbt och komma därifrån ännu snabbare

Brimon
2015-06-15, 16:34
Jag vill helt klart prestera bättre om jag vet att en snygg tjej är i närheten, oavsett vad jag gör.

Bärsärk
2015-06-15, 16:39
Jag vill helt klart prestera bättre om jag vet att en snygg tjej är i närheten, oavsett vad jag gör.

Samma här, undra om det är reptilhjärnan som spökar? *rolleyes*

anvihl
2015-06-15, 16:45
Behöver inte vara folk som är uppklädda eller sminkade, bara som ser bra ut i största allmänhet.

Nej, absolut inte, det stör mig inte.

Kanske gjorde det när man var yngre och ny på gymmet när jag tänker efter, men hade väl mest att göra med en fruktansvärt dålig självbild som satte alla "snygga" på någon piedestal.

Darth Yoda
2015-06-15, 16:58
Passaren hade förmodligen tyckt mig så ful att hon i dubbel bemärkelse låter bli att ta emot stången.