handdator

Visa fullständig version : Hur lyckas man?


beliveinfit
2015-05-26, 18:17
Jag är nu utbildad kostrådgivare (fick högsta betyg på utbildningen) och brinner verkligen för det. Om tre månader kommer jag gå PT utbildning också. Frågan jag har är, hur lyckas man få klienter? Det känns nästan som en omöjlighet att få klienter när man har en liten kontaktkrets bland det sorts folk som kan tänka sig att lägga pengar på sin hälsa.

Jag tränar dagligen och kämpar verkligen på på gymmet, tänker att om man har en bra kropp så är det troligtvis lättare att dra till sig folk. Jag bloggar och instagrammar förfullt också vilket jag gissar också är en bra ingångsport till ett bredare kontaktnät.

Vad tror ni mer krävs för att lyckas? Några tips? Läste att ifall man lyckas få sponsorer så blir det lite lättare också, så det tänkte jag maila några angående då jag har 20k följare på instagram redan.

R Scarpa27
2015-05-26, 18:41
Wow 20k följare då har du ju en början, iaf.
skapa även blogg och blogga om din utbildning och gör bloggen intressant, när utbildningen är över kanske du fångat massa läsare och fått ett känt namn.

spoon
2015-05-26, 19:23
Bli en bra säljare. Lova snabba resultat med liten insats. Bry dig inte om kunden i det långa loppet. Sälj dig hårt på sociala medier.

Det är väl mitt intryck av personliga tränare och hur man lyckas i den branchen.


Sen så har jag vänner som gör tvärtom. Men dom blir inte kända. Blir inte rika på det men klarar räkningarna och trivs med sitt jobb.

Bärsärk
2015-05-26, 19:26
Ta höga priser och luras friskt, säg att du har fler kunder än vad du har e.t.c

Beemel
2015-05-26, 19:27
Bli en bra säljare. Lova snabba resultat med liten insats. Bry dig inte om kunden i det långa loppet. Sälj dig hårt på sociala medier.

Det är väl mitt intryck av personliga tränare och hur man lyckas i den branchen.


Sen så har jag vänner som gör tvärtom. Men dom blir inte kända. Blir inte rika på det men klarar räkningarna och trivs med sitt jobb.

+1
Skrämmande men sant!

Kräket
2015-05-26, 19:54
Vad är kostrådgivare för utbildning? Är det dietist?

kebne
2015-05-26, 20:04
Skulle gissa någon rolig online/ptliknande kurs med tanke på de posts TS gjorde för ett år sen :D