handdator

Visa fullständig version : Tror ni på några okända varelser?


Bärsärk
2015-05-26, 14:50
Typ Loch Ness-odjuret, Storsjöodjuret, Yeti , Bigfoot och så vidare.

Om ja, varför? Vad var de som övertygade er?

4623
2015-05-26, 14:52
När jag var liten så var jag och en kompis övertygade om att vi sett en vätte.

Men nej, jag tror inte på något sådant.

stridis
2015-05-26, 14:52
Okända djur ja, men inte kryptozoologiska fantasifoster.

J.V
2015-05-26, 14:56
Nä. Inte av de där kända. Däremot tror jag det fortfarande finns mer än en grej nere i havsdjupen som inte upptäckts, stora som små, men då är saker som liknar redan hittade arter och inte något helt nytt, märkligt.

Fun fact om Loch Ness: de flesta bilder på vad som påstås vara Loch Ness är en valpenis.
http://www.thenervousbreakdown.com/wp-content/uploads/2013/06/tumblr_mjs1rn1fX21r8vrhxo1_1280.jpg

http://www24.big.or.jp/~kyusoku/whale7/penis2.jpg

Yes
2015-05-26, 15:16
Kraken. Jag träffade henne på ett sunkhak när min habibti försökte visa att hon är världens bästa wingman. Det var fascinerande att beakta hur sjöodjuret måste krälat sig upp ur det mörkaste havet för att dricka öl i Sundbyberg. Den rökiga rösten och breda skånskan var även den förvånande.

Yes
2015-05-26, 15:21
När jag var liten övertygade min ömma moder mig om att det bodde en hustomte i en fläktlucka i köket. Mor min backade märkligt nog i sin övertygelse efter jag ställt in en tallrik gröt åt tomten. Alla vet ju att tomtar gillar gröt och att det är viktigt att hålla sig väl med dem.

Ado2000
2015-05-26, 15:33
jag vill tro

Vinter
2015-05-26, 15:37
Jag tror på filmjölk.

Arf Pingvin
2015-05-26, 15:38
Jag tror på okända varelser. Inte på några kända varelser som inte finns. Typ bigfoot, yeti, lochnessmonstret.

Bärsärk
2015-05-26, 15:38
Kraken. Jag träffade henne på ett sunkhak när min habibti försökte visa att hon är världens bästa wingman. Det var fascinerande att beakta hur sjöodjuret måste krälat sig upp ur det mörkaste havet för att dricka öl i Sundbyberg. Den rökiga rösten och breda skånskan var även den förvånande.

Är du helt säker på att det inte var Farmen-Qristina?

Yes
2015-05-26, 15:52
Är du helt säker på att det inte var Farmen-Qristina?
Farmen-Qristina var Krakens snygga vän.

Bärsärk
2015-05-26, 16:24
Jag tror på okända varelser. Inte på några kända varelser som inte finns. Typ bigfoot, yeti, lochnessmonstret.

Bigfoot är fortfarande okänd, okänd tills det har hittats bevis.

Tycker det är jävligt skumt med alla spår och sånt man hittar i skogen, ingen aning om vad det kan vara.

Arf Pingvin
2015-05-26, 16:47
Tycker du det är skumt med vetecirklar också?

Blaine
2015-05-26, 17:15
Bigfoot är fortfarande okänd, okänd tills det har hittats bevis.

Tycker det är jävligt skumt med alla spår och sånt man hittar i skogen, ingen aning om vad det kan vara.

Ingår Tomten, Påskharen och spöken i denna kategori? Såvitt jag vet har ingen funnit bevis om dessa, så de förblir okända, men är ändå kända. Eller nåt.

Fast vänta, Bigfoot existerar enligt dig, bara att denne är okänd pga. inga bevis? Om inga bevis finns, hur kan tanken på en sådan existens då förverkligas?

Gpajpen
2015-05-26, 17:17
Nä. Inte av de där kända. Däremot tror jag det fortfarande finns mer än en grej nere i havsdjupen som inte upptäckts, stora som små, men då är saker som liknar redan hittade arter och inte något helt nytt, märkligt.

Fun fact om Loch Ness: de flesta bilder på vad som påstås vara Loch Ness är en valpenis.
http://www.thenervousbreakdown.com/wp-content/uploads/2013/06/tumblr_mjs1rn1fX21r8vrhxo1_1280.jpg

http://www24.big.or.jp/~kyusoku/whale7/penis2.jpg

Öhm hur överlever valarna i sötvatten?

Gober
2015-05-26, 17:43
Öhm hur överlever valarna i sötvatten?

Det händer väl att delfiner och valar tar sig in pga att sjön har anknytning till en massa floder. Det är ju inte enbart sötvatten så de klarar väl sig ett tag antar jag.

De flesta experter är väl dock överens om att de flesta iaktagelser är malar som kan bli enorma.

filmjölk
2015-05-26, 18:44
Ja. Jag tror att "vi" framställt diverse skapelser som fn. kanske är inlåsta i någon övergiven Rysk gruva.

Gnistan
2015-05-26, 18:48
Typ Loch Ness-odjuret, Storsjöodjuret, Yeti , Bigfoot och så vidare.

Om ja, varför? Vad var de som övertygade er?


Det där programmet på TV (vilken kanal var det nu? TV 4?)
Där man tar hjälp av medier för att driva bort spöken som personer i programmet har tror jag inte ett smack på.
Snacka om att lura TV tittare.
Att de får visa skräpet.

MasterChief
2015-05-26, 18:51
Riktiga tomtar finns såklart.

http://insidan.ifokus.se/Sites/de043dda-6b53-42f0-af57-89c2db396751/bok-tomtar.jpg

Gnistan
2015-05-26, 19:00
Typ Loch Ness-odjuret, Storsjöodjuret, Yeti , Bigfoot och så vidare.

Om ja, varför? Vad var de som övertygade er?

En grej med dessa så kallade närkontakter där man fotograferat något, är likt dessa foton på UFO:s alltid otydliga. För tankarna till att direkt tänka fejkbilder.
Men visst. I stora haven finns det nog en och annan hemlighet.
Tänk på då man hittade den där fisken, en kvastfening som borde ha varit utdöd för många miljoner år sedan.
Den 10 armade bläckfisken vet man mycket lite om också. Först nu i modern tid man vet en del mer om den, men inte allt.
Nya insekter hittas det en del med.
Läkemedel i form av okända växter i djungler som försvinner mer och mer i stor takt på grund av girighet, pengar, avverkningen av träd.
Så ok. Vi vet inte allt om vår planet och vad som finns här.

R Scarpa27
2015-05-26, 19:06
Gröna monster vet väl alla på kolozzeum att de finns..

Bärsärk
2015-05-26, 19:25
Jag tycker det är skillnad på ett UFO och bigfoot som enligt folk som sett den ska vara en människoliknande apa, ett djur som skulle kunna finnas.

Blaine
2015-05-26, 19:30
En grej med dessa så kallade närkontakter där man fotograferat något, är likt dessa foton på UFO:s alltid otydliga. För tankarna till att direkt tänka fejkbilder.
Men visst. I stora haven finns det nog en och annan hemlighet.
Tänk på då man hittade den där fisken, en kvastfening som borde ha varit utdöd för många miljoner år sedan.
Den 10 armade bläckfisken vet man mycket lite om också. Först nu i modern tid man vet en del mer om den, men inte allt.
Nya insekter hittas det en del med.
Läkemedel i form av okända växter i djungler som försvinner mer och mer i stor takt på grund av girighet, pengar, avverkningen av träd.
Så ok. Vi vet inte allt om vår planet och vad som finns här.

Fast det du talar om är snarare arter som dels inte utforskats till fullo (eller knappt alls) och dels arter som inte ens har upptäckts än pga. begränsningar, exempelvis långt ned i djupa hav. Det trådskaparen talar om är någonting annat, nämligen människans påhitt.

Enligt trådskaparens logik så kan jag säga, efter att jag sett röda märken i skogen, och att jag därtill tycks ha skymtat en okänd figurs gestalt i en viss form, att det är en Näsgobulla jag såg. Vad är en Näsgobulla? Det är det jag såg, precis som vissa har påstått sig ha sett Bigfoot.

Gnistan
2015-05-26, 19:35
Jag tycker det är skillnad på ett UFO och bigfoot som enligt folk som sett den ska vara en människoliknande apa, ett djur som skulle kunna finnas.

Ja självklart. Men det var ine riktigt min poäng.
Men visst kan ju finnas någon där som vi inte känner till än.

tp_88
2015-05-26, 19:42
Jag vill tro att det t.ex. finns några Megalodon kvar, men nej, tyvärr.

Toni Radanov
2015-05-26, 20:15
Självklart! Jag ser kvinnor på stan varje dag.....


LOL.gif

Ado2000
2015-05-26, 20:18
Självklart! Jag ser kvinnor på stan varje dag.....


LOL.gif



:laugh::laugh:

R Scarpa27
2015-05-26, 20:27
Läskigt när man väl tänker efter och funderar...
Alla runtomkring en är okända varelser...

Vafan är vi för någon skit på denna jord egentligen =/...

Finns det inga förklaringar utan tror just människan att det ska finnas förklaringar till allt? kanske är tvärtom, dock kan vi inte förstå det... litte babbel och tankar.

delta_mats
2015-05-26, 20:40
Finns nog massor av okänt liv i haven som lever djupt ner. Förmodligen inget jättestort dock. Upptäcks ju också nya arter för jämnan på land också även om det mest är smått och inte särskilt spännande.

En intressant sak och även sorglig är ju att väldigt många arter utrotats, och fler blir det. När de som är små barn idag blivit vuxna lär många djur enbart finnas kvar på djurparker.

Gnistan
2015-05-27, 14:50
Fast det du talar om är snarare arter som dels inte utforskats till fullo (eller knappt alls) och dels arter som inte ens har upptäckts än pga. begränsningar, exempelvis långt ned i djupa hav. Det trådskaparen talar om är någonting annat, nämligen människans påhitt.

Enligt trådskaparens logik så kan jag säga, efter att jag sett röda märken i skogen, och att jag därtill tycks ha skymtat en okänd figurs gestalt i en viss form, att det är en Näsgobulla jag såg. Vad är en Näsgobulla? Det är det jag såg, precis som vissa har påstått sig ha sett Bigfoot.

Visst! Men jag tror du missuppfattat mig lite och glömde läsa mellan raderna.
Men vi kan skippa det.

Yes
2015-05-27, 14:57
Självklart! Jag ser kvinnor på stan varje dag.....


LOL.gif
Jag har hört talas om de dära 'kvinnor' du talar om men tänkt att det måste vara en fantasi...

Bärsärk
2015-05-27, 15:23
Finns nog massor av okänt liv i haven som lever djupt ner. Förmodligen inget jättestort dock. Upptäcks ju också nya arter för jämnan på land också även om det mest är smått och inte särskilt spännande.

En intressant sak och även sorglig är ju att väldigt många arter utrotats, och fler blir det. När de som är små barn idag blivit vuxna lär många djur enbart finnas kvar på djurparker.

Men på samma sätt som det finns hav som är djupa och outforskade så finns det ju tusentals hektar med skog som ingen vandrat i. Överlag lär det ju finnas många platser på jorden som vi inte utforskat.

timoat
2015-05-27, 15:27
Kvastfeningen trodde de ju var utdöd sen många miljoner år tillbaka och det dyker upp exempel på dem lite då och då så helt osannolikt är det ju inte att det finns saker som är oupptäckta eller inte utdöda. Ufo är just det, unidentified flying object, Ufo är inte likaställt med flygande tefat eller utomjordingar fö.

Bärsärk
2015-05-27, 15:32
Kvastfeningen trodde de ju var utdöd sen många miljoner år tillbaka och det dyker upp exempel på dem lite då och då så helt osannolikt är det ju inte att det finns saker som är oupptäckta eller inte utdöda. Ufo är just det, unidentified flying object, Ufo är inte likaställt med flygande tefat eller utomjordingar fö.

Just saker som flyger som inte är upptäckta som är av modell större tror jag är svårt för oftast rör de sig över större områden och syns bättre. En 6 meter lång ny fågelart tror jag hade upptäckts.

Men saker som är på marknivå eller under undrar man ju över ibland.

timoat
2015-05-28, 06:21
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Alligator_gar

Man hoppas ju att det finns en hidden Valley långt uppnå vmbergen med dinosaurier, men det är föra troligt haha

shadowfire
2015-05-28, 10:20
Med tanke på att de upptäcker nya djur och arter varje år, så finner jag det på ett sätt inte helt osannolikt att det skulle kunna finnas ett större djur någonstans som ännu inte är identifierat tex i havet. Lite ballt vore det om de hittade ett urtidsdjur i Loch Ness, men de borde verkligen ha identifierat grotthålor eller annat som tänkbara boenden. Dessutom om det inte är en hermafrodit så borde det ju krävas två åtminstone.

Bärsärk
2015-05-28, 10:32
Med tanke på att de upptäcker nya djur och arter varje år, så finner jag det på ett sätt inte helt osannolikt att det skulle kunna finnas ett större djur någonstans som ännu inte är identifierat tex i havet. Lite ballt vore det om de hittade ett urtidsdjur i Loch Ness, men de borde verkligen ha identifierat grotthålor eller annat som tänkbara boenden. Dessutom om det inte är en hermafrodit så borde det ju krävas två åtminstone.

Å andra sidan har vi ju haft sköldpaddor som levt i nästan 300 år så att det skulle kunna finnas något djur som hängt med i säg 500-1000 år är väl inte otroligt. Då skulle det kanske funnits fler förr men kvar idag har vi bara 1.

PureWhey
2015-05-28, 11:29
Bigfoot är fortfarande okänd, okänd tills det har hittats bevis.

Tycker det är jävligt skumt med alla spår och sånt man hittar i skogen, ingen aning om vad det kan vara.

Jaha.
*whatever*

filmjölk
2015-05-28, 11:34
Kan inte Bigfoot ganska lätt förklaras med att ögonvittnen sett en exceptionellt storväxt och ful gubbe klädd i päls i skogsmiljö?

Red Apple
2015-05-28, 12:06
Jag tror starkt på att Cthulhu ligger och slumrar på havsbotten. Valarnas sång är egentligen besvärjelser för att hålla den store bläckfisken i en djup sömn. Därför måste vi lägga tryck på Japan för att de ska sluta med valjakten.

galtasar
2015-05-28, 12:06
Kan inte Bigfoot ganska lätt förklaras med att ögonvittnen sett en exceptionellt storväxt och ful gubbe klädd i päls i skogsmiljö?

Jo

Bärsärk
2015-05-28, 13:36
Jaha.
*whatever*

Alltså ingen vet ju vad det är man fått syn på, eller?