handdator

Visa fullständig version : Val av gym i Göteborg


Cruceuz
2015-05-26, 11:34
Hej!
Mitt gymkort går snart ut och måste då skaffa nytt! Har tidigare kört på friskis men det är förjävla jobbigt att lämna väskan varje morgon. Jag bor ca 30 min utanför göteborg och vi har inget bra gym där jag bor. Så måste därför träna i stan och vill träna direkt efter skolan då det blir ganska jobbigt att spendera 2 timmar av eftermiddagen i restider till/från gymmet. Så det jag undrar är,finns det något ställe där man får ha kvar väskan i skåpet över natten? på friskis klipper de låsen varje kväll så måste alltså åka till gymmet innan skolan varje morgon bara för att lämna väskan då jag inte kan ha den i skolan. Prisklass runt 300kr/månad max. På gymmet har jag inte särskilt höga krav,bara det vanliga. Löpband,fria hantlar,bra bänkar som man kan justera,riktiga cable maskiner och det viktigaste av allt, att det inte är överfullt så att man får vänta en kvart på varje övning man ska göra för att det är upptaget.
Några förslag? Funderat på Nordic Wellness, de har ju väldigt många gym.

Aliaas
2015-05-26, 11:58
Exhale är det bästa gymmet i göteborg enligt mig.

Vet inte hur det funkar med väskan men pratar du med ägaren går det säkert att lösa.

Kr6llaRn
2015-05-26, 12:10
Nordic wellness har typ 50 anläggningar i Göteborg (slå mig om jag har fel) vill du träna på alla så kommer du få betala lite under 400kr. där har dom också garanterat allt du behöver. ligger inte din skola nära exhale så hade jag kört Nw

REXUS
2015-05-26, 14:45
Det beror ju på var du går i skola, och vilken väg du har till buss/tågstation etc.

Cruceuz
2015-05-26, 16:02
Jag går i skola precis på gränsen mellan mölndal och göteborg. Bor på Hisingen så åker igenom stan (centralstationen) varje dag,så vart som helst i centrala göteborg funkar. Det som är så bra med NW är att Groupon brukar ha deals där man får guldkort för halva priset. kostar då endast typ 2900 för ett helt år eller något sådant.

Cruceuz
2015-05-26, 16:06
Exhale är det bästa gymmet i göteborg enligt mig.

Vet inte hur det funkar med väskan men pratar du med ägaren går det säkert att lösa.

Kollade in lite snabbt på det! Det verkar vara ett ganska seriöst gym. Jag vet vad jag håller på med och har tränat i ett år och är ganska vältränad. Men är dock bara 15 så vill gärna träna med mer vanliga människor och inte endast superbiffar :/

Cruceuz
2015-05-26, 16:09
Vill liksom gärna ha ett ganska lugnt och tyst gym där alla sköter sig själva och bara gör det de ska. Har bott i jönköping i ett halvår men ska nu flytta tillbaka och man skulle kunna tro att gymmet här är något jävla forum. Det är liksom små 12 åringar som kommer hit och ligger en halvtimme på decline bänken och alltid fullt med kompisgäng osv. Mycket bekvämare med ett gym där alla sköter sig själva och bara tränar istället för att det ska vara något chattforum.

Arne Persson
2015-05-26, 17:36
Rekommenderar starkt City Gym vid Vallhallabadet.

Ozziking
2015-05-26, 17:58
Kollade in lite snabbt på det! Det verkar vara ett ganska seriöst gym. Jag vet vad jag håller på med och har tränat i ett år och är ganska vältränad. Men är dock bara 15 så vill gärna träna med mer vanliga människor och inte endast superbiffar :/

För att? :)

HerrLuta
2015-05-26, 19:57
Många säger att Exhale är det bästa gymmet i Göteborg men jag håller inte med. Själv tyckte jag att det var trångt, relativt få böjrack och lite överskattat jämfört med vad alla säger. Visst, det finns säkert en viss "feeling" man kan hitta där och många specifika maskiner, men det passar nog inte alla, så provträna innan du bestämmer dig tycker jag.

Jag har alltid tränat på Fysikens anläggningar, både Kaserntorget och Gibraltargatan. Det finns gott om böjrack, skivstänger (majoriteten Eleiko), fria vikter, maskiner och löpband etc. Dessutom gott om duktigt folk som kan lyfta tungt och korrekt om du vill lära dig eller få tips.

Jag tycker att du borde provträna på lite olika ställen först och sen bestämma dig :)

Frantic
2015-05-26, 20:12
Jag går i skola precis på gränsen mellan mölndal och göteborg. Bor på Hisingen så åker igenom stan (centralstationen) varje dag,så vart som helst i centrala göteborg funkar. Det som är så bra med NW är att Groupon brukar ha deals där man får guldkort för halva priset. kostar då endast typ 2900 för ett helt år eller något sådant.

De brukar ha såna deals en gång per år och de hade en senast för en månad sen så det dröjer nog till nästa gång.

Pluggar du i Krokslätt har ju NW ett nyöppnat gym där som är helt ok. Odinsgatan ligger ju nära centralen om du nu är där ofta. NW har en gratis provvecka. Utnyttja den och åk runt och testa olika gym vid den tidpunkt du oftast kommer träna.

Cruceuz
2015-05-27, 05:27
De brukar ha såna deals en gång per år och de hade en senast för en månad sen så det dröjer nog till nästa gång.

Pluggar du i Krokslätt har ju NW ett nyöppnat gym där som är helt ok. Odinsgatan ligger ju nära centralen om du nu är där ofta. NW har en gratis provvecka. Utnyttja den och åk runt och testa olika gym vid den tidpunkt du oftast kommer träna.

Ja, får nog göra så som ni säger att man helt enkelt provar några gym,är det någon som vet om sats är bra? eller är det bara små fjortisar där?

Barnes
2015-05-27, 06:26
Ja, får nog göra så som ni säger att man helt enkelt provar några gym,är det någon som vet om sats är bra? eller är det bara små fjortisar där?
Vad räknar du som nu fyllt femton som små fjortisar? När växlar det?
Jag har nämligen lite svårt att se skillnad på, säg en fjortis och upp till nära nog tjugoåringar, både till utseende och beteende.

NWs anläggningar tycker jag annars brukar vara helt ok.
Att småglin sprider sin skit och tror att mamma skall komma och plocka upp efter dom händer nog i princip överallt på allmänna gym.

Wain
2015-05-27, 06:53
Rekommenderar starkt City Gym vid Vallhallabadet.

Samma här. Borde gå att lösa med väskan om du pratar med personalen.

Cruceuz
2015-05-27, 09:07
Vad räknar du som nu fyllt femton som små fjortisar? När växlar det?
Jag har nämligen lite svårt att se skillnad på, säg en fjortis och upp till nära nog tjugoåringar, både till utseende och beteende.

NWs anläggningar tycker jag annars brukar vara helt ok.
Att småglin sprider sin skit och tror att mamma skall komma och plocka upp efter dom händer nog i princip överallt på allmänna gym.

Det jag menar är att jag vill ha ett lugnt gym som är ganska tomt så att man inte behöver vänta hela tiden samt slippa dessa fnissiga tjejgäng som bara är där och pratar högljutt om massa saker :/

Stjarnan
2015-05-27, 09:42
Jag går i skola precis på gränsen mellan mölndal och göteborg. Bor på Hisingen så åker igenom stan (centralstationen) varje dag,så vart som helst i centrala göteborg funkar. Det som är så bra med NW är att Groupon brukar ha deals där man får guldkort för halva priset. kostar då endast typ 2900 för ett helt år eller något sådant.

Det är det värsta, inte det bästa. NW är bara ute efter att tjäna pengar och skaffa så mycket medlemmar som möjligt. När de har sådana deals köper varenda jävel kort och gymmen blir överfulla.

Visst, Exhale är ett bra gym men knappast bäst i Göteborg. För de som gillar att träna i maskiner så finns en hel del alternativ men med fria vikter är det inget gym att rekommendera. Jag som är lång kan inte militärpressa utan att viktskivorna nuddar taket.

Att hitta ett gym i centrala Göteborg där det är lugnt och alla sköter sig själva kan du glömma.

Frantic
2015-05-27, 11:56
Det jag menar är att jag vill ha ett lugnt gym som är ganska tomt så att man inte behöver vänta hela tiden samt slippa dessa fnissiga tjejgäng som bara är där och pratar högljutt om massa saker :/
Ska du träna mellan 16-18 och vill ha ett ganska tomt gym i Göteborg får du satsa på hemmagym.

Inzza
2015-05-27, 13:14
Vart på hisingen bor du?

Cruceuz
2015-05-27, 13:40
Vart på hisingen bor du?

I Torslanda. Dock vill jag träna i stan då det är skönt att gå i skolan,gymma och sen komma hem och bara slappna av resten av dagen. Inte så bekvämt att gå i skola,hem,gymma,hem.

tankoovich
2015-05-27, 13:44
I Torslanda. Dock vill jag träna i stan då det är skönt att gå i skolan,gymma och sen komma hem och bara slappna av resten av dagen. Inte så bekvämt att gå i skola,hem,gymma,hem.
Tänk på att du snart har sommarlov. Kanske läge att skaffa kort någon månad på ett gm i närheten för att växla igen när skolan börjar?

Cruceuz
2015-05-27, 14:16
Ska du träna mellan 16-18 och vill ha ett ganska tomt gym i Göteborg får du satsa på hemmagym.

börjar alltid mina pass runt 3 förutom en dag då vi slutar lite senare. Så det kanske inte är några problem vid den tiden. Behöver bara ett gym med gott om fria vikter (de behöver inte vara några 60kg hantlar då jag inte tar över 30kg på ngt med hantlar ändå). Något som är viktigt är att de har riktiga skivstänger med bra underlag och stativ, ett par smith machines samt cable maskiner med bra tillbehör samt bänkar som man kan justera och att man kan ha kvar väskan över natten då såklart :)

Cruceuz
2015-05-27, 14:18
Tänk på att du snart har sommarlov. Kanske läge att skaffa kort någon månad på ett gm i närheten för att växla igen när skolan börjar?

Nah, det där är inga problem :) Vårat gym är pyttelitet och vill helst gymma ifred utan att träffa på massa människor jag känner när jag tränar :)

HerrLuta
2015-05-27, 14:24
börjar alltid mina pass runt 3 förutom en dag då vi slutar lite senare. Så det kanske inte är några problem vid den tiden. Behöver bara ett gym med gott om fria vikter (de behöver inte vara några 60kg hantlar då jag inte tar över 30kg på ngt med hantlar ändå). Något som är viktigt är att de har riktiga skivstänger med bra underlag och stativ, ett par smith machines samt cable maskiner med bra tillbehör samt bänkar som man kan justera och att man kan ha kvar väskan över natten då såklart :)

Som sagt kolla någon av Fysikens anläggningar inne i stan. Allt det du söker finns där, och om du kan vara där kring klockan 15 är det inte jättemycket folk heller.

Det du önskar om väskan vet jag inget om utan det får du kolla isf.

Inzza
2015-05-27, 16:35
Nah, det där är inga problem :) Vårat gym är pyttelitet och vill helst gymma ifred utan att träffa på massa människor jag känner när jag tränar :)

Du har ju nordic wellness, newbody och sats i torslanda.. ett bra tips är nog nw då du kan träna både efter skolan och i torslanda på helger och sommarlov.

F Ultra
2015-05-27, 18:26
Att hitta ett gym i centrala Göteborg där det är lugnt och alla sköter sig själva kan du glömma.

Nu tränar jag iofs vid lunchtid varje dag och sällan på kvällar men har aldrig sett någon springa runt och störa folk på Citygym iaf.

smeander
2015-05-29, 19:37
Många säger att Exhale är det bästa gymmet i Göteborg men jag håller inte med. Själv tyckte jag att det var trångt, relativt få böjrack och lite överskattat jämfört med vad alla säger. Visst, det finns säkert en viss "feeling" man kan hitta där och många specifika maskiner, men det passar nog inte alla, så provträna innan du bestämmer dig tycker jag.

Jag har alltid tränat på Fysikens anläggningar, både Kaserntorget och Gibraltargatan. Det finns gott om böjrack, skivstänger (majoriteten Eleiko), fria vikter, maskiner och löpband etc. Dessutom gott om duktigt folk som kan lyfta tungt och korrekt om du vill lära dig eller få tips.

Jag tycker att du borde provträna på lite olika ställen först och sen bestämma dig :)

+1

Kaserntorget ligger dock på översta våningen så minsta ljud när du lägger ned vikten bör undvikas då grannarna under kommer upp och skäller.