handdator

Visa fullständig version : Skadat Knä


Shadow Warrior
2004-04-07, 07:32
Som vissa utav er vet så fuckade jag upp mitt vänstra knä förra fredagen, det var inte på något speciellt momment utan snarare berodde det på att jag tränat för mycket helt enkelt då speceillt Parkour (sprungit, hoppat och klättrat på hårt material)

Jag har i alla fall ont i utsidan utav knäet ungefär emellan knäskålen och där tibialis slutar, jag får nu ont om jag tar långa steg eller gå i trapper, får även ont om jag "nuddar tårna med raka ben", får även ont när jag flexar tibialis hårt, jag tror inte heller det blivit något bättre sedan fredagen... kanske lite... jag käkar i alla fall Citodon så jag är rätt bedövad under dagarna. Sista dosen tar jag idag så sen måste jag hålla uppe med den skiten efter som det är så starkt för levern.

Tills nu har jag kört med "akut vila" därav minimal belastning på knäleden, men jag har fortfarande hållit mej någorlunda aktiv genom att jag tagit en cykeltur varje dag i rehab syfte (jag får inte ont utav att cykla, inte alls i jämfört med att gå i alla fall)

Jag har även haft knäet lätt lindat med bandage och en avklippt strumpa, vet inte om det hjälper?

Så.... har ni några tips angående min skada och vad man kan göra åt den? Jag snackade med en läkare i går och han tyckte jag skulle vara hemma och slappa en vecka innan dom kollade upp det, han trodde det var en överansträngning vilket det troligtvis var eftersom jag inte varit synbart svullen eller så, jag får inte heller ont om jag klämmer där....