handdator

Visa fullständig version : Comeback


Opher
2015-05-25, 13:56
Tillbaka på gymmet är jag! :hbang:

Har haft en lång break från gymmet på grund av en del olika orsaker. Men nu tänkte jag att om jag startar en ny journal och får ordning på mina träningspass så ska jag vara tillbaka på banan igen. Cardio är inte prioriterad då jag inte tycker om det men jag kommer självklart att klämma in cardio 1-2 ggr/v.


Mål:
*Bättre ben- och bålstyrka. Som jag hoppas ska ge bättre stabilitet i bland annat knäböj - övningen som jag alltid haft svårt för.
*Tappa vikt och nå ~15% BF.
* Komma ur bekvämlighetszon

https://i1.wp.com/4.bp.blogspot.com/-_HRB8x1o5zM/UCoLLy8futI/AAAAAAAACrQ/4N_Rb16W8M0/s1600/your-comfort-zone-vs-where-the-magic-happens1.jpg

Min gamla journal finns att läsa här (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=159817).

Wish me luck!

Ålder: 31
Längd: 179 cm
Vikt: För mycket


PB:s
Bänkpress: 95 kg
Liggande hantelpress: 45 kg
Marklyft: 170 kg
Benpress: 270 kg
Militärpress: 60 kg


Mitt 4 split-schema

Rygg/Biceps
Chins, Marklyft, Latsdrag, Hantelrodd/stångrodd, Stångcurl, Preachercurl

Ben/mage
Benpress, Benspark, Lårcurl, raka marklyft och vadpress. Russian twists, kettlebell swings.

Bröst/Triceps
Hantelpress, lutande bänk, cableflyes, liggande tricepsextension, pulldown

Axlar/mage
Sittande/stående militärpress, Hantelpress, sidolyft, framlyft. Russian twist, brutalbänk, kettlebellswings, cablecrunches

Opher
2015-05-26, 08:30
Det var ett pass där jag började lugnt. Lägre vikter och 8 reps varje set.

Pass 1

Brett latsdrag - 4 set 8x50 kg
Sittande kabelrodd - 4 set 8x50 kg
Hantelrodd - 3 set 10x20 kg

Liggande tricepsextension 3 set x 25 kg
Stångcurl 3 set x 25 kg
Lutande bicepscurl 3 set x 8 kg

Opher
2015-05-27, 21:14
Testade nytt gym ikväll. Sats i Handen. Gillade det, även om jag tyckte det var lite väl för litet. Hackliften och benpressen var upptagna, det var lika bra det för jag kom in lite sent på kvällen.

Pass 2

6-7 set Benspark
5 set lårcurl
5 set vadpress
3 set Russian twist