handdator

Visa fullständig version : Crossfit Live


G_lund
2015-05-24, 16:29
En tråd för att länka till live-klipp med Crossfittävlingar.

Just nu:
KWxhhPfonic

J.V
2015-05-24, 16:40
Säga vad man vill om crossfit men tjejerna har snygga kroppar. Killarna också, men tjejerna... Mmmhhhhhfapfapfapfap

edit: grisig den verkar "övningen" de kör nu. 2 lag världen över som klarat den alls?!

Jockefoten
2015-05-24, 16:50
Fasen vad jobbigt det ser ut att vara.

421
2015-05-24, 16:59
Go team! CrossFit <3

Bärsärk
2015-05-24, 17:12
Säga vad man vill om crossfit men tjejerna har snygga kroppar. Killarna också, men tjejerna... Mmmhhhhhfapfapfapfap

edit: grisig den verkar "övningen" de kör nu. 2 lag världen över som klarat den alls?!

Det är väl inte så konstigt egentligen, många som håller på med crossshit gör det ju för att synas och för att det är trendigt, folk som är trendiga och gillar att synas ser oftast bra ut. Är man lönnfet och finnig så kliver man inte direkt ner på en crosshit klubb och "skämmer ut sig" med alla andra hipsterskägg och instagram brudar.

Det har alltid känts som en väldigt ytlig och skrytig syssla.

kebne
2015-05-24, 17:17
Det är väl inte så konstigt egentligen, många som håller på med crossshit gör det ju för att synas och för att det är trendigt, folk som är trendiga och gillar att synas ser oftast bra ut. Är man lönnfet och finnig så kliver man inte direkt ner på en crosshit klubb och "skämmer ut sig" med alla andra hipsterskägg och instagram brudar.

Det har alltid känts som en väldigt ytlig och skrytig syssla.

Fast det här är eliten av crossfit så de kommer vara i absolut bäst fom. Tittar du in på valfri crossfit box så är det nog mer blandat i utseende även om det säkerligen är "snyggare" än genomsnittsgymmet. Det är unga tjejer som är väldigt "fit". Det är inte så konstigt att de ser bra ut.

Olegh
2015-05-24, 17:19
"25-calorie row" - Är det nåt påfund för att etablera nåt slags handikapp?

J.V
2015-05-24, 17:19
Det har alltid känts som en väldigt ytlig och skrytig syssla.Det är ju i princip all styrke-/gymträning. Inget fel med det heller, att träna för att bli snygg är lika legitim som vilken anledning som helst.


TapaTalk.

Blaine
2015-05-24, 17:38
Ganska fascinerande att se på; för mig en helt outforskad värld inom träning.

Att de står på sina "lanes"/startplatser, som friidrott, såg ganska kul ut, för att sedan börja köra övningar som i ett sorts lopp. Men ja, eftertraktad fysik har de.

tumme
2015-05-24, 17:47
Stör mig lite på tramsreglerna dom har ibland. Typ som att dom måste springa över stången innan dom kommer in i mål, det går inte springa runt stången. Förstörde för quebec laget, sånt trams gör det svårt att ta tävlingen seriöst vilket är synd för jag gillar crossfit och det är betydligt roligare att kolla på än andra styrkesporter.

Sen är upplägget helt snett ibland typ förra året när det var vem kan gå längst på händer i kvalet så briggs inte kom med fast hon antagligen hade klarat sig bättre än dom andra i games.

Gober
2015-05-24, 17:50
Det är väl inte så konstigt egentligen, många som håller på med crossshit gör det ju för att synas och för att det är trendigt, folk som är trendiga och gillar att synas ser oftast bra ut. Är man lönnfet och finnig så kliver man inte direkt ner på en crosshit klubb och "skämmer ut sig" med alla andra hipsterskägg och instagram brudar.

Det har alltid känts som en väldigt ytlig och skrytig syssla.

Till skillnad mot bodybuilding som är en renodlad skönhetstävling?

Bärsärk
2015-05-24, 17:52
Till skillnad mot bodybuilding som är en renodlad skönhetstävling?

Många byggare är introverta.

kebne
2015-05-24, 17:53
Stör mig lite på tramsreglerna dom har ibland. Typ som att dom måste springa över stången innan dom kommer in i mål, det går inte springa runt stången. Förstörde för quebec laget, sånt trams gör det svårt att ta tävlingen seriöst vilket är synd för jag gillar crossfit och det är betydligt roligare att kolla på än andra styrkesporter.

Sen är upplägget helt snett ibland typ förra året när det var vem kan gå längst på händer i kvalet så briggs inte kom med fast hon antagligen hade klarat sig bättre än dom andra i games.

Jag tycker det verkar bra om de har strikta, enkla regler och sedan ser till att reglerna följs.

Exdiaq
2015-05-24, 18:23
Hörde ett "no rep" på en kipping pull-up. Använde han ryggen för mycket och svingade för lite eller vad är det som gör att det blir en "no rep"?

Edit: Men jäklar vilka atleter!

tumme
2015-05-24, 18:26
Jag tycker det verkar bra om de har strikta, enkla regler och sedan ser till att reglerna följs.

Absolut men varför måste dom gå över stången och in i mål? Spelar ju absolut ingen roll. Och domaren la typ 20 sekunder på att dom skulle gå tillbaka 3 meter, hoppa över stången och sen gå i mål.

Exdiaq: Antagligen inte utsträckta armar eller hakan över stången.

kebne
2015-05-24, 18:28
Absolut men varför måste dom gå över stången och in i mål? Spelar ju absolut ingen roll. Och domaren la typ 20 sekunder på att dom skulle gå tillbaka 3 meter, hoppa över stången och sen gå i mål.

Exdiaq: Antagligen inte utsträckta armar eller hakan över stången.

Jag såg inte sekvensen så kan inte bygga ett case i just det här fallet men jag tycker inte riktigt det spelar någon roll.

Exdiaq
2015-05-24, 18:30
Varför håller många av domarna uppe en hand hela tiden för?

Bärsärk
2015-05-24, 18:31
Kan man inte bara köra det här fast med mer strikta pullups? Eller varför måste de göra det så konstigt? Blir det för jobbigt?

kebne
2015-05-24, 18:32
Kan man inte bara köra det här fast med mer strikta pullups? Eller varför måste de göra det så konstigt? Blir det för jobbigt?

Lättare att döma på antar jag.

Bärsärk
2015-05-24, 18:34
Lättare att döma på antar jag.

Varför skulle det bli lättare, det skulle ju gå långsammare? Klarar man av att göra det på AF tävlingar borde man väl klara av det på CF.

kebne
2015-05-24, 18:36
Varför skulle det bli lättare, det skulle ju gå långsammare? Klarar man av att göra det på AF tävlingar borde man väl klara av det på CF.

För att det är färre punkter som behöver uppfyllas och de delarna som behöver uppfyllas är mer binära. Jag antar att det är typ hakan ska över stången och sen ner till utsträckta armar.

Och i AF så är det ju mer diskussioner om hur domarna dömde osv. Har du 20 tävlande bredvid varandra så får inte alla samma domare och därmed kan bedömningarna skilja enormt och det är även svårare att träna för eventet.

Olegh
2015-05-24, 18:38
Men det borde heta swingups, inte pullups


:rolleyes:

Bärsärk
2015-05-24, 18:40
Borde väl kunna gå att automatisera på något sätt. Eller också bara skita i det och hitta på något annat som är lättare att bedöma. Kanske ett rep som man ska klättra upp för, och sen ner igen ett par gånger med en knapp högst upp som man ska slå på.

kebne
2015-05-24, 18:41
Eller så gör de som de redan gör. Vad är problemet :)

Blaine
2015-05-24, 18:41
Det heter tydligen "butterfly pull-ups". Bröstet måste nudda stången vad jag har förstått (står till och med chest-to-bar pull-ups).

Att domarna håller upp handen, eller fingrarna, ibland är väl för att markera hur många reps som är kvar; detta såg jag när ledaren Mathew Fraser hade fyra reps kvar och domaren stängde ett finger för varje rep han klarade.

Bärsärk
2015-05-24, 18:43
Eller så gör de som de redan gör. Vad är problemet :)

Det ser lättare ut bara, det ser ut som att alla håller på och fuskar. Som att man inte klarar av att göra det ordentligt.

kebne
2015-05-24, 18:45
Det ser lättare ut bara, det ser ut som att alla håller på och fuskar. Som att man inte klarar av att göra det ordentligt.

Det ser lättare ut? Vad är det för argument. De tävlar alla enligt samma regler så glhf.

Bärsärk
2015-05-24, 18:48
Det ser lättare ut? Vad är det för argument. De tävlar alla enligt samma regler så glhf.

Vem vill kolla på en idrott som ser lätt ut, eller där det ser ut som att de som håller på med det fuskar? Jag kollar på idrott för att det är motiverande att se folk göra något som för mig är omöjligt.

kebne
2015-05-24, 18:49
Vem vill kolla på en idrott som ser lätt ut, eller där det ser ut som att de som håller på med det fuskar? Jag kollar på idrott för att det är motiverande att se folk göra något som för mig är omöjligt.

Jävla töntar som cyklar, skulle vara jobbigare att springa med cykeln på ryggen! Titta inte på det om du inte vill :)

Bärsärk
2015-05-24, 18:50
Jävla töntar som cyklar, skulle vara jobbigare att springa med cykeln på ryggen! Titta inte på det om du inte vill :)

Ditt argument med cykeln hade varit giltigt om de som cyklade genade stup i kvarten, "vadå alla gör det och det får man enligt reglerna".

Och nej jag kollar inte på folk som tävlingscyklar heller :)

Exdiaq
2015-05-24, 18:51
Vem vill kolla på en idrott som ser lätt ut, eller där det ser ut som att de som håller på med det fuskar? Jag kollar på idrott för att det är motiverande att se folk göra något som för mig är omöjligt.

Kan du göra de "banorna" på de tiderna?

Bärsärk
2015-05-24, 18:52
Kan du göra de "banorna" på de tiderna?

Nej men jag kan inte se på samma sätt att jag inte skulle kunna göra det just eftersom de ser ut som att de fuskar men om de gjorde det med riktiga strikta pullups så skulle jag ju kunna se att det där är något jag inte skulle kunna klara av.

Det är svårt att relatera till något som ser ut som fusk och känna att "jävlar vad starkt det där är"

Olegh
2015-05-24, 18:52
Jävla töntar som cyklar, skulle vara jobbigare att springa med cykeln på ryggen! Titta inte på det om du inte vill :)

Cyclocross :thumbup:

kebne
2015-05-24, 18:55
Nej men jag kan inte se på samma sätt att jag inte skulle kunna göra det just eftersom de ser ut som att de fuskar men om de gjorde det med riktiga strikta pullups så skulle jag ju kunna se att det där är något jag inte skulle kunna klara av.

Det är svårt att relatera till något som ser ut som fusk och känna att "jävlar vad starkt det där är"

Även om strikta är nice så blir det här nog bättre för tävlningsform just eftersom de är lättare att bedöma vilket gör att folk tävlar på mer lika villkor.

svenbanan
2015-05-24, 18:59
Hörde ett "no rep" på en kipping pull-up. Använde han ryggen för mycket och svingade för lite eller vad är det som gör att det blir en "no rep"?

Edit: Men jäklar vilka atleter!

Det var väl "chest to bar" pullups troligen. Dvs bröstkorgen måste toucha stången.

Bärsärk
2015-05-24, 19:01
Även om strikta är nice så blir det här nog bättre för tävlningsform just eftersom de är lättare att bedöma vilket gör att folk tävlar på mer lika villkor.

Fast bedömningen har väl inget med att svinga att göra, det är lättare att bedöma om bröstet tar emot än om hakan är över men det rättfärdigar inte svingande.

svenbanan
2015-05-24, 19:02
Varför håller många av domarna uppe en hand hela tiden för?

Håller upp handen när de nästan är klara. Har 5 reps (eller motsvarande) kvar. Sedan räknar han ner på fingrarna (om man tittar noga).

Då domarn viftar med armarna i kors så betyder det no-rep, dvs den repetitionen räknas ej.

kebne
2015-05-24, 19:03
Fast bedömningen har väl inget med att svinga att göra, det är lättare att bedöma om bröstet tar emot än om hakan är över men det rättfärdigar inte svingande.

Men om man inte tillåter svingande så måste man bedöma när det blir för mycket svingande.

Bärsärk
2015-05-24, 19:04
Men om man inte tillåter svingande så måste man bedöma när det blir för mycket svingande.

Sant, dålig idrott att tävla i då med andra ord.

kebne
2015-05-24, 19:05
Sant, dålig idrott att tävla i då med andra ord.

Varför det?De har tagit bort den bedömningen så det är lika för alla och de verkar inte klaga. Kanske inte är bra för DIG att TITTA på men att säga att det är dåligt att tävla i är bara ignorant.

Crossfit är inte för alla.

Jockefoten
2015-05-24, 19:09
Vilken pump bruden som leder har i axlarna.

svenbanan
2015-05-24, 19:12
Sant, dålig idrott att tävla i då med andra ord.

Precis. Däremot funkar det bra att tävla i pullups där det enda som spelar någon roll är att man drar sig tillräckligt högt upp, som de ju gör nu alltså.

Att du inte kan relatera till tävlingarna är ju ett problem hos dig, inte hos tävlingsformen. Det är lite samma sak som folk som gnäller på att bänkpress i styrkelyft inte är samma sak som när de gör det själva på gymet.

Ett förtydligande angående pullups. Ofta gör de bara "vanliga", dvs hakan över stången. Nu var det bröstet till stången. Men jag tror de i princip alltid tillåter kipping. Däremot i handstående armhävningar tillåter de inte alltid kipping (man kan få skjuts uppåt om man tar ner knäna mot bröstkorgen och sedan snabbt rätar dem).

EDIT: Jag tror jag sett nån gång att haft "strict pullups" i dagens wod på crossfit.com. Dvs alltså inte i tävlingen.

Anledningen till att de föredrar kipping pullups även vid träning är att man kan göra mer arbete på samma tid (jämfört med strikta).

Bärsärk
2015-05-24, 19:14
Varför det?De har tagit bort den bedömningen så det är lika för alla och de verkar inte klaga. Kanske inte är bra för DIG att TITTA på men att säga att det är dåligt att tävla i är bara ignorant.

Crossfit är inte för alla.

Ja för att tycka illa om CF är något jag är helt ensam om och en åsikt som ingen annan har :d

kebne
2015-05-24, 19:15
Ja för att tycka illa om CF är något jag är helt ensam om och en åsikt som ingen annan har :d

Vad har det för relevans att andra tycker illa om CF?

TranceII
2015-05-24, 19:18
Sant, dålig idrott att tävla i då med andra ord.

Du gillar inte Strongman och Olympisk lyftning heller eller?

svenbanan
2015-05-24, 19:22
Om ni inte visste det så kan ni hitta resultatlistor här (välj East eller California regional i rutan uppe till höger, bara dessa två som kör just nu) och välj Team, Men, Women uppe till vänster.

http://games.crossfit.com/leaderboard

Här kan ni se övningsbeskrivningar. Nånstans ska det finnas ganska detaljerade videobeskrivningar av övningarna också.

http://games.crossfit.com/workouts/regionals

svenbanan
2015-05-24, 19:23
Ja för att tycka illa om CF är något jag är helt ensam om och en åsikt som ingen annan har :d
Relevant?

Bärsärk
2015-05-24, 19:27
Du gillar inte Strongman och Olympisk lyftning heller eller?

Nä, Tennis, hockey och dart är vad jag helst kollar på.

svenbanan
2015-05-24, 19:30
Tror Michelle Letendre kommer dominera i sista heatet. Hon är väl nåt slags föredetta gymnast som inte lär ha problem med CTB och HSPU.

Jockefoten
2015-05-24, 19:33
Tror Michelle Letendre kommer dominera i sista heatet. Hon är väl nåt slags föredetta gymnast som inte lär ha problem med CTB och HSPU.

Hon brände sig totalt. Nere på fjärde/femteplats nu. Det verkar stå mellan Chloie och Chelsea (stavning på båda?) :D


NEW EVENT RECORD!

har ingen aning av vad det betyder, men jag blev lite upphetsad!

svenbanan
2015-05-24, 19:42
Nä, Tennis, hockey och dart är vad jag helst kollar på.

Testa att göra några av de saker de pysslar med istället för att gnälla över hur de tävlar. Då kan du ju i alla fall använda riktiga argument sedan ifall du vill fortsätta "hata".

"Cindy" (Gör så många varv som möjligt på 20 minuter)

Varje varv består av (i denna ordning):
5 pullups (kipping eller ej är upp till dig)
10 armhävningar
15 knäböj (ingen skivstång, bara kroppen)

Om du inte vill köra kipping pullups (eller inte kan) så kan du köra strikta så många reps som möjligt. Men "sprattla" upp de sista. Klarar du att köra strikta varje runda utan att hålla på och vila en massa så är det ju bra. Annars orkar du förmodligen göra fler reps/rundor om du kippar. Detta kommer göra hela övningen jobbigare eftersom du inte behöver stå och vänta på att återfå muskulär uthållighet.

svenbanan
2015-05-24, 19:43
Hon brände sig totalt. Nere på fjärde/femteplats nu. Det verkar stå mellan Chloie och Chelsea (stavning på båda?) :D


NEW EVENT RECORD!

har ingen aning av vad det betyder, men jag blev lite upphetsad!

Hon har ju inte kört än... Dock lär hon få k'mpa om hon ska vinna, med tanke på Gauvin (stavning)

EDIT: Du tänker på Laedarius. Hon är också bra på kroppsviktsövningar, men kass på skivstångsgrejer och explosiva saker...

Jockefoten
2015-05-24, 19:46
Ja, jag missuppfattade. Första gången jag ser detta.

svenbanan
2015-05-24, 19:50
Om ni inte vet vad ni tittar på. Så är det alltså regionskval till själva finalen i croissfit games. De fem bästa i sammandraget i varje region får åka till games i juli.

Ohjo
2015-05-24, 19:52
Ja för att tycka illa om CF är något jag är helt ensam om och en åsikt som ingen annan har :d
Haha, blev du vald sist på idrotten eller?


Tapatalk

G_lund
2015-05-24, 19:52
Jevflar vilka bålmuskler vissa av damerna ligger inne med :D

Vilka är världens bästa crossfitters just nu?

svenbanan
2015-05-24, 19:53
Om Reason/Thibault kommer flera placeringar före Ledaaerius så kan hon överta femteplatsen...

G_lund
2015-05-24, 19:55
ryggtavlan på tjejen i sport-bh och rosa byxor. :hbang:

Jockefoten
2015-05-24, 19:56
New event record!

svenbanan
2015-05-24, 19:57
Rekordslakt.

svenbanan
2015-05-24, 19:58
Ledaerius kommer tappa sin plats bland de fem...

G_lund
2015-05-24, 19:58
otippat att en gymnast krossar alla när 2/3 grenar är sådant som gymnaster gjort hela sin uppväxt :D

G_lund
2015-05-24, 20:01
Haha, hon inte bara tävlar snabbt, hon talar rekordsnabbt också.. Går hon på speed eller? :D

svenbanan
2015-05-24, 20:02
otippat att en gymnast krossar alla när 2/3 grenar är sådant som gymnaster gjort hela sin uppväxt :D

Dock flera i detta startfält som har gymnastikbakgrund...

svenbanan
2015-05-24, 20:15
Hoppas Kenny Leverich tar sig in topp 5 i californien. Kan bli en nagelbitare...

Ohjo
2015-05-24, 20:30
Väldigt mycket folk på plats ändå. :)

Tapatalk

gohei
2015-05-24, 20:33
Kan erkänna att jag inte är speceillt insatt eller intresserad av Crossfit men dessa tävlingar är rätt så kul att se ändå.

svenbanan
2015-05-24, 20:35
I East region kör herrarna nu sista deltävlingen (sedan damerna). Denna deltävling går ju rätt snabbt så det kanske är slut innan Californiens herrar kommer till sista heatet (det intressanta) i näst sista deltävlingen som de alltså håller på med där...

svenbanan
2015-05-24, 20:50
Skulle inte förvåna mig om Fraser sätter rekordtid även på sista deltävlingen om några sekunder. Frivända 120kg gör han ju i sömnen. Återstår att se hur snabbt han kan göra 15 muscleups. Tror bästa tiden hittills är på 77s eller nåt liknande...

MackeJuve
2015-05-24, 20:51
Haha skulle precis håna en av atleterna med efternamnet Moran, han blir utklassad på en bana bestående av 15 muscle ups i ringar följt av 5-6 frivändningar/frontböj. Han försökte 5 gånger på 120 kg som var den sista vikten och jag tyckte att han var dum i huvudet som inte gav upp, då han ändå hade kommit dyngsist. Så tar han vikten på sista försöket och publiken blir galen :D

svenbanan
2015-05-24, 20:53
Men ska Hendel greja det? Muscleups lär ju inte vara en höjdare för honom. Frivändingarna är lätta för honom dock.

6p mellan 3:an och 6:an... Tror Malleolo inte får åka... Ojojoj!!!

MackeJuve
2015-05-24, 20:55
Skulle inte förvåna mig om Fraser sätter rekordtid även på sista deltävlingen om några sekunder. Frivända 120kg gör han ju i sömnen. Återstår att se hur snabbt han kan göra 15 muscleups. Tror bästa tiden hittills är på 77s eller nåt liknande...

Japp 1:17 sa dem innan, fan vad imponerande han var på vändningarna :D

svenbanan
2015-05-24, 20:55
Haha skulle precis håna en av atleterna med efternamnet Moran, han blir utklassad på en bana bestående av 15 muscle ups i ringar följt av 5-6 frivändningar/frontböj. Han försökte 5 gånger på 120 kg som var den sista vikten och jag tyckte att han var dum i huvudet som inte gav upp, då han ändå hade kommit dyngsist. Så tar han vikten på sista försöket och publiken blir galen :D

Tänk på att det är även folk som tävlat tidigare...

svenbanan
2015-05-24, 20:57
Satan vad snabbt. Malleolo var mycket snabbare än jag trodde. Han brukar vara lite klen på tyngdlyftning...

MackeJuve
2015-05-24, 20:57
Tänk på att det är även folk som tävlat tidigare...

Absolut, såg ju nästintill livsfarligt ut när han körde dock, 5 fails i rad är myyycket, i mina ögon var det hopplöst :) Men han bevisade motsatsen!

Jockefoten
2015-05-24, 21:01
Vilka länder dominerar i Crossfit? Är det USA? Känns som om det är väldigt många vita utövare.

svenbanan
2015-05-24, 21:08
Vilka länder dominerar i Crossfit? Är det USA? Känns som om det är väldigt många vita utövare.

Helt klart USA. Samt Canada och vissa länder i Europa (norden och england typ)

EDIT: I princip de länder där cf funnits under längst tid. Norden är ju väldigt anglofilt. Italien och frankrike hör man aldrig talas om i CF. Alla som placerar sig bra i asien är amerikaner (dvs soldater som är stationerade där)

svenbanan
2015-05-24, 21:10
Jävlar vad snabbt av Hignell på event 6 (i Californien). Krossade Matt Frasers rekord med 15sekunder. Sista heatet kvar också...

Tror han körde alla 9 handstående armhävningarna i rad utan att komma ner från väggen. De har händerna på 11cm upphöjning och fötterna får inte lämna väggen medans de pressar sig upp...

svenbanan
2015-05-24, 21:18
Nu ska vi se om Leverich och/eller Bridges kan slå sig in på topp 5. Californiska strömmen folks...

svenbanan
2015-05-24, 21:30
Melton!!!!

svenbanan
2015-05-24, 21:33
Dansken rasar som en sten...

svenbanan
2015-05-24, 21:47
Jag får ont i ryggen av att bara se på när Laedarius göra sina frivändningar... Arrrrgh vilken banan!!!

svenbanan
2015-05-24, 21:50
Nu är det bara Cali kvar att kolla på. Skönt att slippa zappa...

En ska bort, men vem?

Pichelli, Griggsby, Voigt

Blaine
2015-05-24, 23:03
svenbanan is on fire.

Exdiaq
2015-05-24, 23:13
Nej men jag kan inte se på samma sätt att jag inte skulle kunna göra det just eftersom de ser ut som att de fuskar men om de gjorde det med riktiga strikta pullups så skulle jag ju kunna se att det där är något jag inte skulle kunna klara av.

Det är svårt att relatera till något som ser ut som fusk och känna att "jävlar vad starkt det där är"

Stäng då brödluckan.

Att du ska vara så förbaskat dogmatisk säger väl mer om dig.

J.V
2015-05-25, 02:33
Nej men jag kan inte se på samma sätt att jag inte skulle kunna göra det just eftersom de ser ut som att de fuskar men om de gjorde det med riktiga strikta pullups så skulle jag ju kunna se att det där är något jag inte skulle kunna klara av.

Det är svårt att relatera till något som ser ut som fusk och känna att "jävlar vad starkt det där är""buhu de gör inte som jag vill i en sport jag inte är intresserad av OCH DE FUSKAR!"

De kör båda strikta och kipping pullups på både tävling och träning - båda jobbiga, men på olika sätt. Testa köra kipping och se hur kul de är när du kommer upp i ett respektabelt antal.

Bra tråd förresten! Har inte orken att hålla koll på när tävlingar går men när man får det serverat så här är det alltid kul att titta på.

MackeJuve
2015-05-29, 11:16
Jag har en fråga,tyvärr ingen live-länk: Susanne Svanevik, är hon bra på crossfit eller bara snygg? Om hon är bra; när kan man räkna med att se henne på typ Regionala?

kebne
2015-05-29, 11:36
Jag har en fråga,tyvärr ingen live-länk: Susanne Svanevik, är hon bra på crossfit eller bara snygg? Om hon är bra; när kan man räkna med att se henne på typ Regionala?

Du kommer inte kunna se henne.

hahavaffan
2015-05-29, 11:37
Jag har en fråga,tyvärr ingen live-länk: Susanne Svanevik, är hon bra på crossfit eller bara snygg? Om hon är bra; när kan man räkna med att se henne på typ Regionala?https://33.media.tumblr.com/12285524b4218c52f166686274cf8ca4/tumblr_myl67u2s0Z1qdjo2ho1_400.gif

MackeJuve
2015-05-29, 11:49
Du kommer inte kunna se henne.
Fattar inte :(

kebne
2015-05-29, 11:51
Fattar inte :(

Hon kom inte vidare från Open.

MackeJuve
2015-05-29, 11:56
Hon kom inte vidare från Open.
Okej :) Är hon ett stort framtidslöfte?

kebne
2015-05-29, 12:01
Okej :) Är hon ett stort framtidslöfte?

Nja. Tror inte det skulle vara så bra investerad tid för henne att försöka bli bäst på CrossFit vs mer som hon gör nu. Fast hon är ju bara 19 så vem vet.

HookersUnited
2015-05-29, 12:48
Jag har fortfarande svårt att acceptera att Bridges inte gick till Games.

HookersUnited
2015-05-29, 15:44
Vad händer med Mäntylä? Skadad? Sjuk?

Koski imponerar, minst sagt.

svenbanan
2015-05-29, 17:02
Ska se ifall jag kan låta bli att spamma sönder tråden denna helg. Kan dock inte garantera detta... ;)

Var har Kovacs tagit vägen?

HookersUnited
2015-05-29, 17:31
Spamma på!

svenbanan
2015-05-29, 18:02
Sjukt at jag ska behöva spamma, jag sysslar ju inte ens med crossfit. Förutom att jag gjort några enstaka wods.

Fronings lag ser ju förresten inte så vassa ut som jag trodde. De lär ju ta sig till cf-spelen, men ska de verkligen kunna slå norcal?

svenbanan
2015-05-29, 18:42
Sjukt at jag ska behöva spamma, jag sysslar ju inte ens med crossfit. Förutom att jag gjort några enstaka wods.

Fronings lag ser ju förresten inte så vassa ut som jag trodde. De lär ju ta sig till cf-spelen, men ska de verkligen kunna slå norcal?

Fast de var faktiskt bara 3s bakom norcal i gren 2 så det kanske bara är så att central-region är "stacked"...

svenbanan
2015-05-29, 19:02
Nu tror jag på nytt rekord... Men vem?

EDIT: Nope...

svenbanan
2015-05-29, 19:21
Ska bli intressant att se ifall Julie Foucher tänker vara i superform i år och vinna hela skiten... Hon har ju varit hajpad några år nu, och ska ju lägga av efter denna säsong.

Jag tror dock inte jättemycket på henne. Tror Annie T kommer ta titeln igen.

svenbanan
2015-05-29, 19:46
Holy shit vad det såg lätt ut för Brooke Wells!!! :0

Ett nittonårigt monster! Hon är betydligt mycket mer av ett framtidslöfte än norskan Svanebo (?)

svenbanan
2015-05-29, 19:55
Jävla spammande!!!

illiaca
2015-05-29, 19:59
Vart kikar man för en som aldrig ser sånt här? Inne på crossfits hemsida, finns tre streams?

Är det nåt mer att se idag?

svenbanan
2015-05-29, 20:15
Vart kikar man för en som aldrig ser sånt här? Inne på crossfits hemsida, finns tre streams?

Är det nåt mer att se idag?

Jadå.

Centrala regionen kör just nu herrarnas event 2 (4 heat) och sedan damerna (4 heat). Detta ska vara klart vid midnatt ungefär.

Västra regionen börjar snart (21:30) med event 1 för herrarna. De kommer starta event 2 för herrar kl 23:00. Dvs de är prick två timmar efter centrala. De kommer vara klara kl 02:00 inatt.


Det är alltså de där strömmarna på games.crossfit.com som gäller. Det finns resultatlistor och diverse info om de olika eventen också om man surfar runt lite...

illiaca
2015-05-29, 20:22
Jadå.

Centrala regionen kör just nu herrarnas event 2 (4 heat) och sedan damerna (4 heat). Detta ska vara klart vid midnatt ungefär.

Västra regionen börjar snart (21:30) med event 1 för herrarna. De kommer starta event 2 för herrar kl 23:00. Dvs de är prick två timmar efter centrala. De kommer vara klara kl 02:00 inatt.


Det är alltså de där strömmarna på games.crossfit.com som gäller. Det finns resultatlistor och diverse info om de olika eventen också om man surfar runt lite...

Okej, är det några svenskar med nu eller är det bara amerikaner? Vad heter dom bästa svenskarna? Vet om Lukas Högberg men sen är det ganska blankt. Riktigt underhållande att titta på dock. :)

svenbanan
2015-05-29, 21:15
Okej, är det några svenskar med nu eller är det bara amerikaner? Vad heter dom bästa svenskarna? Vet om Lukas Högberg men sen är det ganska blankt. Riktigt underhållande att titta på dock. :)

Det är väl mest Lukas som har chansen att ta sig till cf spelen. Kanske Långsved också...

Kolla på leaderboard för europeiska regionen...
Dessa två regioner är ju av naturliga skäl amerikaner och kanadensare. Europa/afrika körde ju tidigare idag (pga tidsskillnaden)...

svenbanan
2015-05-29, 21:16
Hoppas Holmberg grejar en plats i år. Han har ju onekligen börjat bra!!!

HookersUnited
2015-05-29, 21:20
Hoppas Holmberg grejar en plats i år. Han har ju onekligen börjat bra!!!
Helt klart, han har haft extremt tufft motstånd tidigare år och missat trots en bra insats om man ser mot den internationella konkurrensen.

svenbanan
2015-05-29, 21:49
Marcus hendren 31:a och 34:a på de två första!?!?!?

Snacka om att riva ut sig direkt. Han lär ju vara chanslös nu. Han såg ju iofs rätt vass ut på första, förutom att han gick ut alldeles för snabbt och fick betala dyrt på slutet. Hade han inte gjort det hade han säkerligen tagit sig in topp 10 på event 1. Tommy V är väl säkert hans sämsta gren eftersom han bara är en tvärhand hög, så han kanske kan göra bra ifrån sig på allt som är kvar ifall han ska ha en sportmössa. Typ vinna 2-3 event eller nåt...

HookersUnited
2015-05-30, 09:43
Han är nog chanslös.

MackeJuve
2015-05-30, 10:01
Kör Ako Rahim nu?

HookersUnited
2015-05-30, 10:42
Han är klar för dagen, nu är det individuella heat kvar.

HookersUnited
2015-05-30, 11:07
http://games.crossfit.com/region/meridian-regional

Där har ni tider för alla heat.

-squat-
2015-05-30, 12:21
Dags för Odinsdottir, Norman och Thorisdottir.

rPUKbFUu1H0

svenbanan
2015-05-30, 14:22
Nu får Högberg bekänna färg! :)

svenbanan
2015-05-30, 14:50
Om inte Koski har nån grej han är helkass på så lär ju han vara en rejäl medaljkandidat i cf spelen! Tre vinster i rad...

Men han såg lite vinglig ut i ryckböjarna. Typ som att han hade nåt vajsing i axlarna... Eller?

Jockefoten
2015-05-30, 15:01
Meridian, vad är det? Typ EU? Lät som många Isländska namn.

Edit, haha de går på händerna, varför? :D

Frantic
2015-05-30, 15:21
Edit, haha de går på händerna, varför? :D

Vad menar du med varför? För att det är ett moment i tävlingen så klart?

svenbanan
2015-05-30, 15:31
Meridian, vad är det? Typ EU? Lät som många Isländska namn.

Edit, haha de går på händerna, varför? :D

Meridian som i nollmeridianen antar jag (som går genom europa och afrika)

svenbanan
2015-05-30, 15:33
Snart får vi se om Oxana lyfter 200lbs....

Tror Jenn Jones har rekordet so far på 190lbs

svenbanan
2015-05-30, 15:37
185 med ungefär en tiondels sekund av fokusering...

210 på andra försöket (som hon inte visste att hon hade)

Utklassning kallas det tror jag... :)

svenbanan
2015-05-30, 16:02
Förra året var Koski 2:a på att gå på händer (efter Fisker) och kom nia, 10-15kg sämre än de bästa, i ryck. Dock var det omvänd ordning på dessa events då...

Så detta lär ju inte vara mer än ett litet fartgupp för honom.

EDIT: Högberg var ju dock helkass på att gå på händer. Kom väl sist eller nåt...

HästN
2015-05-30, 17:16
Vet nån om Ako Rahim kör imorgon och vilken tid isåfall? (Är osäker på ens om de finns några tävlingar imorgon)

svenbanan
2015-05-30, 17:27
Det är tävlingar imorgon.

Om Ako tävlar vet jag ej. Tror inte han är med individuellt i varje fall. Men kanske i nåt lag.

Tipset är att gå in på games.crossfit.com och rota i resultatlistorna (leaderboard) och försöka hitta hans lag. Om du inte vet vilket lag han är med i kan du kolla i resultatlistorna från Open och söka efter hans namn, sedan klicka och se vilket lag han tillhör...

EDIT: Det är alltså Meridian Region han isåfal tävlar i (Afrika och Europa)...

svenbanan
2015-05-30, 17:33
Eftersom jag är så snäll kollade jag åt dig. Ako är med i Fit4Life och de ligger just nu på 12:e plats (av 30) och c:a 70 poäng ifrån en plats bland de fem som får åka till cf-spelen.

Det är väl kanske teoretiskt möjligt, men inte så troligt att det går vägen för dem...

Klockan 9 imorgon bitti börjar lagtävlingarna (strömmen hittar du på games.crossfit.com)

svenbanan
2015-05-30, 21:29
Tydligen ska Julie Foucher ha slitit av hälsenan på "chipper"-deltävlingen, men ska ändå försöka fortsätta...

Nu är det Holmberg som ska vinna chippern...

svenbanan
2015-05-30, 21:31
Marcus Hendren och Will Moorad är verkligen under isen i år. De har kanske gett upp redan...

svenbanan
2015-05-30, 21:34
Holmberg ser inte stabil ut på ryckböjarna... Vilar mer än han lyfter ju. Strategi?

EDIT: Jag trodde detta skulle vara en bra event för Graham, men han är riktigt långsam...

An Iron Soul
2015-05-30, 21:41
Har inte följt det här, utan kom in sent i det hela.


Håller tummarna för Lukas Högberg och Björk odinsdottir.
Kollade leaderborden snabbt. Det går ju bra. 3:a och 8:a i totalen.

Kul att det går bra för dom. :)

spoon
2015-05-30, 21:50
Gillar engagemanget, svenbanan :D Ser ut som det brukar göra när jag skriver i sl-tävlingstrådar. Monolog.

-squat-
2015-05-30, 21:58
Jag har inte sett denna typ av "välvda" löpband förut. Vad är grejen med dessa?

krubkungen
2015-05-30, 22:10
Jag har inte sett denna typ av "välvda" löpband förut. Vad är grejen med dessa?

Tyckte jag hörde någon kommentator säga att det är "en själv" som bestämmer hur snabbt man springer genom att springa snabbare på bandet. Det ska då vara det unika. Lite osäker.

kebne
2015-05-30, 22:11
Trueform treadmill.

-squat-
2015-05-30, 22:11
Tyckte jag hörde någon kommentator säga att det är "en själv" som bestämmer hur snabbt man springer genom att springa snabbare på bandet. Det ska då vara det unika. Lite osäker.

aha nice. :thumbup:

ducedo
2015-05-30, 22:14
Tyckte jag hörde någon kommentator säga att det är "en själv" som bestämmer hur snabbt man springer genom att springa snabbare på bandet. Det ska då vara det unika. Lite osäker.

Samt att det ska vara en mer 'naturlig' rörelse och du bränner fler kalorier.

Detta enligt deras egen marknadsföring.

-squat-
2015-05-30, 22:19
Trueform treadmill.

http://scontent-b.cdninstagram.com/hphotos-xfa1/l/t51.2885-15/s306x306/e15/11015609_1562216057367355_591200232_n.jpg

HästN
2015-05-30, 22:53
Tack för att du kollade upp för det för mig. När teamet ska tävla, är det alla i teamet som tävlar eller är det olika grenar för olika personer?

svenbanan
2015-05-30, 22:55
Tack för att du kollade upp för det för mig. När teamet ska tävla, är det alla i teamet som tävlar eller är det olika grenar för olika personer?

Alla i laget tävlar samtidigt (oftast)...

EDIT: De har ju videoklipp från de tävlingar som redan varit (både för Europa och andra tidigare regioner), så du kan ju kika på detta...

svenbanan
2015-05-30, 22:58
Angående true-form så hörde jag någon prata om detta förut. Tydligen ska det vara mycket jobbigare muskulärt för rumpa/hamstrings (eftersom man måste "dra" bandet). Tydligen springer man c:a 1 minut långsammare per kilometer på detta bandet, jämfört med att springa "på riktigt".

krubkungen
2015-05-30, 23:03
Angående true-form så hörde jag någon prata om detta förut. Tydligen ska det vara mycket jobbigare muskulärt för rumpa/hamstrings (eftersom man måste "dra" bandet). Tydligen springer man c:a 1 minut långsammare per kilometer på detta bandet, jämfört med att springa "på riktigt".

Lär väl komma till SATS m.m gym kedjor inom en snar framtid.

svenbanan
2015-05-30, 23:13
Gillar engagemanget, svenbanan :D Ser ut som det brukar göra när jag skriver i sl-tävlingstrådar. Monolog.

I aim to please. :)

svenbanan
2015-05-30, 23:17
Jävlar vilken snabb "promenad" på händer... 15s snabbare än Fiskers rekord...

svenbanan
2015-05-30, 23:19
Lär väl komma till SATS m.m gym kedjor inom en snar framtid.

De ska tydligen vara snordyra (typ 10 papp per band) så jag vet inte varför alla skulle vilja ha just dessa löpband.

Visst att de kan "tvinga fram" bättre teknik (i alla fall vissa aspekter av bra teknik). Men samtidigt springer man ju långsammare och inte alls kännas likadant muskulärt. Så jag är nog lite skeptisk. Säkert perfekta för xfit och metcons inomhus men i övrigt vet jag inte...

HästN
2015-05-30, 23:22
Dessa löparband finns redan på utvalda SATS center, t.ex SATS Sjöstaden i Stockholm

-squat-
2015-05-30, 23:24
Dessa löparband finns redan på utvalda SATS center, t.ex SATS Sjöstaden i Stockholm

Nice. Måste helt klart testa.

svenbanan
2015-05-30, 23:33
Funkar det för någon?

Strömmen är tvärdöd här...

Nu har jag ljud, men en svart banner med texten "Vänta" tvärs över hela skärmen. Liiite boring.


Nu ska ju alla heja på Holmberg!!!

Halva skärmen synlig... Opti...

kebne
2015-05-30, 23:44
Att säga att man springer långsammare är lite meh. Man springer väl inte långsammare på en roddmaskin :D

svenbanan
2015-05-30, 23:49
Nick Bloch fick inget resultat, men han har ju typ 3 placeringer sämre än 20 så han ville nog chansa för att kanske vinna grenen och stila lite...

svenbanan
2015-05-30, 23:53
Fick Holmberg verkligen 2:32? Tyckte nog han var snabbare på händerna... Han lever farligt...

svenbanan
2015-05-30, 23:57
Att säga att man springer långsammare är lite meh. Man springer väl inte långsammare på en roddmaskin :D

Nä, men det är ju lite just det som är "problemet" om jag fattat det rätt. Den som är snabbast på True Form är kanske inte den bästa löparen... De emulerar inte vanlig löpning så jättebra helt enkelt. även fast man kanske kan få sin teknik att bli bättre. Lite motsägelsefullt kanske...

svenbanan
2015-05-30, 23:59
Nåt är fel med rsultatlistan Dancer kom ju i mål långt efter Holmberg (han kom väl inte ens i mål?), och bör ha mycket färre poäng...

EDIT: Kanske rätt förresten 17p verkar vara det sämsta...

HookersUnited
2015-05-31, 09:23
Lär väl komma till SATS m.m gym kedjor inom en snar framtid.

För något år sedan fanns det på Balance i solna.

Jockefoten
2015-05-31, 09:23
Svenska lagen ägde ju denna grenen! :D

HookersUnited
2015-05-31, 09:30
Funkar streamen för er?

HookersUnited
2015-05-31, 09:38
Viktig vinst för Fabriken, det skulle vara kul med 2 svenska lag på Games.

jmkdavid
2015-05-31, 09:54
De ska tydligen vara snordyra (typ 10 papp per band) så jag vet inte varför alla skulle vilja ha just dessa löpband.

Visst att de kan "tvinga fram" bättre teknik (i alla fall vissa aspekter av bra teknik). Men samtidigt springer man ju långsammare och inte alls kännas likadant muskulärt. Så jag är nog lite skeptisk. Säkert perfekta för xfit och metcons inomhus men i övrigt vet jag inte...

10 papp? Dollar då eller? Annars är det ju inte snordyrt, snarare snorbilligt för gymutrustning.

HookersUnited
2015-05-31, 10:24
10 papp? Dollar då eller? Annars är det ju inte snordyrt, snarare snorbilligt för gymutrustning.

Runt 50 k efter en snabbgoogling.

HookersUnited
2015-05-31, 11:29
Solid och Fabriken vidare till Games. Nu får vi se hur det slutar på den individuella sidan.

HookersUnited
2015-05-31, 15:16
Högberg till Games. Han sa väl i Tyngres podcast att han skulle överraska? Men jag var inte helt imponerad av hans fjärdeplats.

svenbanan
2015-05-31, 16:17
Funkar strömmen för central för någon? Här blir det myrornas krig...

Jockefoten
2015-05-31, 16:22
Funkar för mig, Mayhem slog precis rekord med tiden 16:26. Tror de var 2 min snabbare än svenskarna som vann innan idag.

Pitepalt
2015-06-02, 21:33
Var och kollade live i Köpenhamn i helgen för andra året i rad. Kan starkt rekommendera att ta sig dit, det är en helt sjuk stämning i finalheaten! Bästa händelsen var helt klart tjejernas finalheat på chippern!

Angående Lukas form så kör han väl en programmering för att toppa på games som jag förstått det. Ska bli kul att se om han kan plocka fram mer i Carson.

-squat-
2015-07-24, 01:00
Glöm inte att Crossfit Games pågår nu.

https://www.youtube.com/user/CrossFitHQ