handdator

Visa fullständig version : Etappvis deffprogress med ätardagar som växelspak


Depzon
2015-05-24, 08:36
Det som jag märkt under mina deffvårar är att framstegen inte kommer särskilt gradvis och sömlöst. Plötsligt en dag har kroppen ett nytt (bättre) utseende, som också sedan hålles. Startskottet för detta nya utseende är allt som oftast en ätardag, kanske ännu hellre två ätardagar, åtminstone en ganska "o-rekommenderad" ätardag/period med ickeoptimal, svullig kost.

Det är ungefär som att alla "insättningar på banken" man gör i form av bra tränings- och ätardagar inte riktigt kan tas ut förrän man grisat till. Skulle kunna ha 15 optimala dagar i rad och knappt någon skillnad syns, men sen när jag grisat är det som att det dragits i växelspaken och kroppens nya look börjar gälla. Det är inte bara att jag får mer tillfälligt tryck p.g.a. kolhydraterna som sedan lägger sig (även om detta såklart sker i liten mån).

Kan förstå varför inte musklerna ser maffigare ut om jag inte äter mycket, men jag kan inte förstå varför det inte kan se ut som jag tappar fett medan jag är inne i en intensiv period. Det känns banne mig som att fettförlusten, inte bara muskelstorleken, ökar av ätandet i dessa perioder.

Jag är mer förvånad/fascinerad över uteblivna resultat mitt i "stormens öga" än vad jag är över infriade resultat under slappt grisätande.

Nån som känner igen sig och/eller har insikt i processerna bakom detta?

Sheogorath
2015-05-24, 09:39
Känner inte igen mig. Däremot var ett par planerade ätarveckor på balans eller strax över med nästan bisarra mängden kolhydrat + förhållandevis lite protein och väldigt lite fett en jävla boost. Mer energimässigt än utseendemässigt, dock