handdator

Visa fullständig version : Deff och muskeltillväxt


erik993
2015-05-23, 08:04
Tjena, tror ni man kan ligga på ett litet underskott och träna hårt samt få i sig all protein å grejor, kan man bli av med fettet samtidigt som man bygger muskler då? Eller går de bara att bibehålla dem?

Är en kille på 21 år, 184, 78 kg

Hade gärna vägt 85 + kilo, men i muskelmassa då. Vill bli av med mitt onödiga fett först, det är inte så mkt men tillräckligt för att inte så så atletisk ut som jag vill

Så byta ut fett mot muskelmassa. en Tradeoff helt enkelt
Men jag vill ju inte bli ett benrangel heller!
Det kanske jag blir av deffen då..

Så då är frågan vad som blir bäst
Kanske ligga på balans, litet underskott?

Samt någon som sitter på en bra kaloriapp?
den jag laddade ner verkade endast vara för de som går ner i vikt, man hade viktmål osv. Har inget viktmål, bara att bli av med extrafettet

Kanske ska jag mäta mitt kropssfett och sen se vilken vikt (med nuvarande muskelmassa) jag bör ligga på

Sheogorath
2015-05-23, 08:28
Man bygger mindre muskelmassa på underskott än på överskott, men en "tradeoff" som du säger är absolut möjlig. För nybörjare bör det inte ens vara svårt. Håll kroppsvikten och bli starkare. När du senare fått mycket muskler kan det blir svårt att bygga hur du än gör, och att då göra det på underskott kan bli riktigt knivigt.

Beemel
2015-05-23, 08:41
Övertygad om att man får bättre resultat i träningen om man startar ett flertal olika forumtrådar med mer eller mindre samma frågeställning!

*flex*

erik993
2015-05-23, 09:12
Övertygad om att man får bättre resultat i träningen om man startar ett flertal olika forumtrådar med mer eller mindre samma frågeställning!

*flex*

Om du ska leka översittare så ut å bossa rundor lite folk i verkliga livet istället för att sitta på ett vBulletin forum framför datorn i nån jäkla håla (sorunda?)
Det får dig att framstå som aningen patetisk. Men det inser du väl inte själv

Ja, detta ämnet förvirrar mig. Det är kanske självklart för dig eftersom du har kunskap i det. Jag har det inte och försöker lära mig. Därav en massa trådstarter

Vad är de för bekräftelse du söker? Som en instagrammande fjortis.
Men GRATTIS då. Du har kunskap inom kost å träning, du kan oerhört mycket mer än mig inom detta ämne.
Ja, jag kan inte ett skit, JA jag startar massa trådar för p.g.a av min okunskap. DU VANN grattis

Ge mig din adress så ska jag skicka en liten guldmedalj och ett 200 g mjölkchocklad på posten..

erik993
2015-05-23, 09:16
Man bygger mindre muskelmassa på underskott än på överskott, men en "tradeoff" som du säger är absolut möjlig. För nybörjare bör det inte ens vara svårt. Håll kroppsvikten och bli starkare. När du senare fått mycket muskler kan det blir svårt att bygga hur du än gör, och att då göra det på underskott kan bli riktigt knivigt.

Om man säger såhär:
För att se rippad ut så måste man väl ha en viss låg kroppsfettprocent?
Så man måste tappa fettet i vilket fall. Så någon gång i mitt liv behöver jag deffa, eller kommer ökad muskelmassa trycka undan fettet eller hur funkar de

Om vi säger magmusklerna, har i dagsläget inga rutor p.g.a för hög kroppsfettprocent. Jag måste då alltså få ner kroppsfettet.
Och därmed oundvikligt att deffa någon gång i mitt liv.. ?

King Grub
2015-05-23, 10:23
Ja.

Pretorian
2015-05-23, 11:41
Du har ju även möjlighet att ligga på ett överskott samtidigt som du tränar "rätt" (en helt annan fråga) och då lägger på dig, rent procentuellt, MER muskelmassa än fett och då minskar din kropps fettprocent utan att du deffar med viktnedgång.

Har inte jag redan skrivit detta till dig eller drömmer jag...?

ddr
2015-05-23, 11:47
Hur många gånger i veckan tränar du?

Vi börjar där;

erik993
2015-05-23, 16:26
Hur många gånger i veckan tränar du?

Vi börjar där;

5 ggr

ddr
2015-05-23, 17:45
5 ggr

Då hade jag strävat efter följande:

Träningsdagar: Kaloribalans -> +200 kcal (dvs. försöka ligga på ett minimalt överskott)

Vilodagar: Kaloribalans -> - 500-800kcal (dvs. ett någorlunda vettigt underskott)

Jag har själv tränat 6 dagar i veckan (med ett litet överskott) och vilat 1 dag där jag körde en form av PSMF (kraftigt underskott) med ett bra resultat så detta kan jag rekommendera.

Beemel
2015-05-23, 21:31
Om du ska leka översittare så ut å bossa rundor lite folk i verkliga livet istället för att sitta på ett vBulletin forum framför datorn i nån jäkla håla (sorunda?)
Det får dig att framstå som aningen patetisk. Men det inser du väl inte själv

Ja, detta ämnet förvirrar mig. Det är kanske självklart för dig eftersom du har kunskap i det. Jag har det inte och försöker lära mig. Därav en massa trådstarter

Vad är de för bekräftelse du söker? Som en instagrammande fjortis.
Men GRATTIS då. Du har kunskap inom kost å träning, du kan oerhört mycket mer än mig inom detta ämne.
Ja, jag kan inte ett skit, JA jag startar massa trådar för p.g.a av min okunskap. DU VANN grattis

Ge mig din adress så ska jag skicka en liten guldmedalj och ett 200 g mjölkchocklad på posten

Så så *hug*