handdator

Visa fullständig version : Någon mer som känner sig ~5 år yngre rent mognadsmässigt?


Fatslim
2015-05-20, 19:06
Alltid känt mig runt 4-5år yngre än vad jag är, rent mognadsmässigt. När jag var runt 13-14 och många av mina vänner började intressera sig i det motsatta könet så hade jag själv inget större intresse alls i att "ragga" och hålla på, även fast jag såklart kände sexlust då jag kommit in i puberteten, tog dock hand om den delen "själv" så att säga. 5 år senare, när jag var 18-19, då satte det fart på riktigt och jag älskade att flirta med tjejer/och träffa flera olika, sånt som mina polare gjort ett par år tidigare.

Jag minns något år efter gymnasiet, när jag var runt 21-22, så var det många av mina dåvarande vänner som jag märkte började bry sig om "karriär", att nå framgång, tjäna pengar/utbilda sig etc. Själv brydde jag mig inte ett skit om det och ville istället "chilla", leva livet och glassa omkring utan att bry mig om sånt, ville vara "barn" så länge som möjligt, så att säga.

Nu dock, 5 år senare, när jag ska fylla 27, ja då har jag helt plötsligt blivit som besatt i att skaffa karriär och tjäna bra med pengar. Visualiserar mig själv som framgångsrik etc. Lägger nu flera timmar per dag för att bli säker på HP så jag kommer in på den utbildning jag vill nästa höst.

Detta är bara 2 exempel, men det har känts så med mycket annat också. 4-5 år ligger jag "efter" inom mycket som jag sedan - 5 år efter att mina kompisar gjort det, ja, då börjar jag helt plötsligt bli intresserad.

Någon mer?

jenni
2015-05-20, 19:11
De flesta av mina vänner är inne på barn nr 2 medan jag inge ens har blivit vuxen och anständig :D

Olegh
2015-05-20, 19:19
Är nog 12-15 år efter ungefär, relations- och upplevelsemässigt. Jobb och utbildning är det check på dock.


Att man känner att man inte har hunnit med allt man vill av alla livets aspekter är nog ganska vanligt. Kanske oundvikligt tom. Bara man inte upplever att man halkar för långt efter med sånt som man tillskriver stor vikt så är det ingen fara på taket.

Sparven från Minsk
2015-05-20, 19:24
Är idag 33 år, men har alltid känt mig yngre än min ålder. Har nog alltid utvecklats lite senare än alla andra, så jag kommer nog aldrig att komma i kapp min verkliga ålder.
Samtidigt så ser jag väldigt ung ut för min ålder, så det kanske går hand i hand :)

awesomooo
2015-05-20, 19:26
Känner mig också jäkligt ung, barn skulle jag aldrig kunna ha då jag känner mig själv som ett barn. Skiter i det mesta och för tillfället vill jag inte bilda familj i framtiden.

Fatslim
2015-05-20, 19:29
Jag blir ju för bövelen 30 om bara några år! 30?!?! Kändes som man tog studenten nyss, då var ju 30 värsta gubb-åldern.

Känner mig inte en dag över 21. Jag "rör mig" som en 21åring, pratar som en 21åring och klär mig som en 21 åring, så fyller jag snart 27??

Känns riktigt konstigt, åren bara flyger förbi.

mangemani
2015-05-20, 19:45
jag är mogen, men har inga problem med att känna mig ung och kan släppa lös min barnsliga sida då och då.

TheOne1994
2015-05-20, 19:48
Jag blir ju för bövelen 30 om bara några år! 30?!?! Kändes som man tog studenten nyss, då var ju 30 värsta gubb-åldern.

Känner mig inte en dag över 21. Jag "rör mig" som en 21åring, pratar som en 21åring och klär mig som en 21 åring, så fyller jag snart 27??

Känns riktigt konstigt, åren bara flyger förbi.

samma för mig :) fyller snart 43.

man anpassar sig efter åldern. Klart man kan få lite åldersnoja men vad ska du göra åt det. Fyll ditt liv med massa erfarenheter så löser det sig lite av sig själv.

R Scarpa27
2015-05-20, 19:55
De flesta av mina vänner är inne på barn nr 2 medan jag inge ens har blivit vuxen och anständig :D

skötsam har jag blivit dock inte skaffat familjeliv like u :D
& jag vill fortfaranade inte leva på 2000 talet...

give me the 1980s back ffs....

Matsa
2015-05-20, 20:02
Jag är 35 och ganska barnslig, de flesta tycks tro att jag är 5-10 år yngre än jag egentligen är. Inte har det blivit bättre sedan jag flyttade och tvingades bygga upp en ny umgängeskrets, pga detta umgås jag nu med många som är ca 10 år yngre än mig. Å andra sidan så tycker jag att jag har vuxit upp på de fronter där jag behöver det. Jag har inga problem att ta ansvar om jag måste, jag har ett jobb jag gillar som ger en anständig inkomst etc. Känns mest som en vinst att jag har lyckats låta bli att bli vuxen (vad nu det innebär) i allt annat.

Om nu bara kroppen kunde bli lika stryktålig igen som när jag var 20...

jenni
2015-05-20, 20:07
skötsam har jag blivit dock inte skaffat familjeliv like u :D
& jag vill fortfaranade inte leva på 2000 talet...

give me the 1980s back ffs....

Haha, får du också kommentarer från din krets "att de börjar bli dags"....

King Grub
2015-05-20, 20:22
Jag har inte ändrats ett dugg sedan jag var 18-20. Samma intressen.

Bärsärk
2015-05-20, 20:30
Jag har inte ändrats ett dugg sedan jag var 18-20. Samma intressen.

Har inte heller hänt mycket efter att jag gjorde lumpen det var nog det sista som personlighetsförändrade mig riktigt stort, fyller 27 nu men har som sagt inte hänt något senaste 7 åren.

Blivit en anings mer tystlåten och introvert kanske, men det hör nog ihop med träningen.

HookersUnited
2015-05-20, 21:11
Vänner i min ålder (33) har åldersnojja. Det är enda skillnaden mot när vi var 19.

Jockefoten
2015-05-20, 21:12
Jag har inte ändrats ett dugg sedan jag var 18-20. Samma intressen.

Nja, du har ju blivit admin nu.

Jakobson
2015-05-20, 21:13
Jag kände mig mer mognad när jag var ihop med en tjej som ville starta familj sedan som singel backade jag tillbaka ett par år igen

Agitator
2015-05-20, 21:13
>=35, känner mig fortfarande som 19-20. Hade jag haft barn och villa och stabilt jobb sedan jag lämna lumpen så hade man kanske känt sig mer vuxen nu.

Men skulle det fortsätta så här i 10-20 år till klagar jag inte.

Kommer nog känna mig som 20 väldigt länge. Är väl först när kroppen börjar förfalla ordentligt och man inte orkar något som man börjar inse att man är gammal tyvär.

filmjölk
2015-05-20, 21:44
Jag skiftar mellan att vara en obstinat tonåring och väldigt gammal och gaggig.

Bärsärk
2015-05-20, 21:50
Jag skiftar mellan att vara en obstinat tonåring och väldigt gammal och gaggig.

gbJLuIcAExE

Spola fram till 2:30 :D

R Scarpa27
2015-05-20, 21:59
Haha, får du också kommentarer från din krets "att de börjar bli dags"....

mm klart ...
jaevligt jobbigt =)

King Grub
2015-05-20, 22:10
Jag fick visa legitimation när jag köpte Alvedon på ICA när jag var 39, så som tur är följer det visuella med det mentala än så länge.

The_RobRoy
2015-05-21, 07:00
Nix, snarare känner och ser jag ut att vara 5 år äldre än jag är. Har genom hela livet haft kompisar som är 2-4 år äldre och nu som vuxen har jag många bekanta som är 10 år äldre. Känner mig även karriärmässigt och mognadsmässigt som ungefär 5 år äldre.

TheOne1994
2015-05-21, 07:01
Nix, snarare känner och ser jag ut att vara 5 år äldre än jag är. Har genom hela livet haft kompisar som är 2-4 år äldre och nu som vuxen har jag många bekanta som är 10 år äldre. Känner mig även karriärmässigt och mognadsmässigt som ungefär 5 år äldre.

det är alla pengarna då har :) money makes U old.

BlötSnö
2015-05-21, 07:59
Mm, den där tanken slår mig ibland.
Fyller trettio i år och har väl egentligen inte utvecklats mer än personlighetsmässigt de senaste 8 åren.
Rullar på som jag alltid har gjort och trivs som fesken i vann med det.
Jag brukar reflektera över gamla klasskamrater ibland, som har väldigt seriösa arbeten och stor, dyr lägenhet i innerstaden,
är gifta och har både hund och barn och kanske även landställe.
Min spontana reaktion är alltid:
http://i59.tinypic.com/2vlmnsz.jpg

Tricce
2015-05-21, 08:05
11 år i wow communityt sänkte min mognadsgrad ordentligt.

TheOne1994
2015-05-21, 08:08
familjeliv passar inte alla, dock kan man bli ensam senare i livet. Alla runt en får familj osv. Då gäller det att ta fram sin Steve Cook/Zyzz/Greg Plitt feeling..problemet är att den tar slut en dag och då blir man ännu mer ensam...då kan mobilen vara sista utvägen :)

Nixon
2015-05-21, 08:13
Är vuxen när jag måste, barnslig när jag kan.

Är 30 (snart 31) men i mitt huvud är jag nog fortfarande 24-25.

Det finns inget som lockar med något slags familjeliv som så många av mina vänner idag lever. Bar, hus, djur et cetera.

spoon
2015-05-21, 08:41
Om jag bara umgås med mig själv så kan jag fort få känslan av att jag borde vara mer mogen och ha gjort mycket mer men när jag träffar folk som är fem år yngre än mig så inser jag att jag hade fel. Jag är färdig med det ungdomliga livet med fest, jag kunde ha varit klar med det tidigare men det är det inte heller alla som är.

The_RobRoy
2015-05-21, 08:52
Ni som känner er yngre, har ni yngre pojkvän/flickvän? Min flickvän är 2 år äldre än mig

Vunnis
2015-05-21, 10:09
Jag är alldeles för gammal på insidan. =/

Ni som känner er yngre, har ni yngre pojkvän/flickvän? Min flickvän är 2 år äldre än mig
Bygger mognaden på det här? :D

HookersUnited
2015-05-21, 10:33
Ni som känner er yngre, har ni yngre pojkvän/flickvän? Min flickvän är 2 år äldre än mig

7 år yngre.

ARMSTARK
2015-05-21, 10:36
Jag är väldigt mogen när barnen är sjuka och har spyt ner hela huset och behöver omvårdnad. Men sitter jag och hinkar bärs med polarna är jag som en 15-åring. Person efter situation.

Daniiiel
2015-05-21, 10:39
Ni som känner er yngre, har ni yngre pojkvän/flickvän? Min flickvän är 2 år äldre än mig

Go milfs! Min är 5 år äldre än mig*drool*

TheOne1994
2015-05-21, 11:03
Jag är väldigt mogen när barnen är sjuka och har spyt ner hela huset och behöver omvårdnad. Men sitter jag och hinkar bärs med polarna är jag som en 15-åring. Person efter situation.

visst är det skönt att bestämma själv. Ibland får man balla av lite.

Bästa tiden i ens liv är alltid 15. Moppe,brudar,öl...fjege på morgonen :)

Fuark
2015-05-21, 11:17
Har samma intressen som jag alltid haft och är minst lika omogen men betydligt mer vis och har bredare kunskap om saker och ting. Blir mognare på det sättet men när jag ser folk kring min ålder på Facebook som redan har barn och skaffar hus så mår jag lite dåligt. Det känns tragiskt men ur deras perspektiv är jag troligtvis minst lika tragisk som ser fram emot ett nytt spelsläpp mer än bröllop och anser att en perfekt sommardag innefattar att sitta inne med ACn på högsta tryck och höja sin rank i Dota 2 :D

To each his own helt enkelt och kan förstå andras prioriteringar. Angående eventuell partner så älskar jag att vara singel för tillfället. Ganska ointresserad. Men om så bör hon vara något äldre och gärna en storasyster till yngre söner för en optimal psykologisk matchup. Vid intresse, adda mig på Steam.

C h r i s
2015-05-21, 11:23
Har samma intressen som jag alltid haft och är minst lika omogen men betydligt mer vis och har bredare kunskap om saker och ting. Blir mognare på det sättet men när jag ser folk kring min ålder på Facebook som redan har barn och skaffar hus så mår jag lite dåligt. Det känns tragiskt men ur deras perspektiv är jag troligtvis minst lika tragisk som ser fram emot ett nytt spelsläpp mer än bröllop och anser att en perfekt sommardag innefattar att sitta inne med ACn på högsta tryck och höja sin rank i Dota 2 :D

To each his own helt enkelt och kan förstå andras prioriteringar. Angående eventuell partner så älskar jag att vara singel för tillfället. Ganska ointresserad. Men om så bör hon vara något äldre och gärna en storasyster till yngre söner för en optimal psykologisk matchup. Vid intresse, adda mig på Steam.

:D

Helt klart, man ska leva sitt eget liv och inte efter andras värderingar och prioriteringar. För att svara på frågan känner jag mig 5-7 år yngre än vad jag är.

mangemani
2015-05-21, 11:44
skulle aldrig kunna leva ett liv så som en del utav mina över mogna vänner gör.
det är så krystat och stelt och i min mening så finns det typ inget i deras liv som egentligen är speciellt roligt.
ett gott exempel på vad jag menar är detta scenario:
vi kommer hem till en familj och några till, alla sätter sig ned runt bordet och börjar prata om, tja, ingenting vettigt i stort sätt, vädret, grannar, folk de inte gillar och typ 30 min senare, inte om någonting, de verkligen anstränger sig för att komma på nått att prata om bara för att. vuxna människor sitter ju och pratar med varandra konstant och därför ska det göras. jag har inget problem med att prata med folk eller så, men finns det inget vettigt att säga så blir det bara jobbigt. in kommer någon utav de yngre i familjen och frågar om någon vill hitta på något(typ spela något spel) och jag är den ende som ställer upp trotts att folket inte har något mer att prata om typ.
likaså om någon frågar om jag vill bygga med lego, leka tillsammans med deras leksaker eller bara hitta på något, ställer upp direkt och det känns nästan som en skänk från ovan att man blir dragen från denna tråkiga grupp med folk.

aldrig förstått hur man kan offra allt som egentligen är kul för att göra "mogna och vuxna" saker som bara ska göras för att man är vuxen och nu pratar jag inte om saker som måste göras, utan intressen, sociala sammanhang osv.
finns nog ingen som kan lura i mig att en kille(eller tjej för den delen) hellre VILL sitta och prata om inget istället för att slå sig ned framför ett tv spel och lira något kul spel eller något annat roligt..

Minimjölk
2015-05-21, 11:55
Känner mig i omgångar yngre än vad jag är (strax över 35). Är dock i en livssituation sedan länge med både familj och karriär som gör mig påmind om att jag är vuxen sedan ett tag tillbaka. Kan agera både moget och barnsligt beroende på humör och sällskap. Jag ser inte det som omöjligt att vissa delar av min personlighet är kvar där jag var som runt 20-25 medan andra utvecklats i takt med mina erfarenheter, har troligtvis mer erfarenheter än snitt-35åringen vilket gör att jag har mycket gemensamt med de som är 5-10år äldre än mig. Jag ser absolut inte detta som något problem. Trivs betydligt bättre med mig själv och min omgivning idag än när jag var 20.

TheOne1994
2015-05-21, 11:57
skulle aldrig kunna leva ett liv så som en del utav mina över mogna vänner gör.
det är så krystat och stelt och i min mening så finns det typ inget i deras liv som egentligen är speciellt roligt.
ett gott exempel på vad jag menar är detta scenario:
vi kommer hem till en familj och några till, alla sätter sig ned runt bordet och börjar prata om, tja, ingenting vettigt i stort sätt, vädret, grannar, folk de inte gillar och typ 30 min senare, inte om någonting, de verkligen anstränger sig för att komma på nått att prata om bara för att. vuxna människor sitter ju och pratar med varandra konstant och därför ska det göras. jag har inget problem med att prata med folk eller så, men finns det inget vettigt att säga så blir det bara jobbigt. in kommer någon utav de yngre i familjen och frågar om någon vill hitta på något(typ spela något spel) och jag är den ende som ställer upp trotts att folket inte har något mer att prata om typ.
likaså om någon frågar om jag vill bygga med lego, leka tillsammans med deras leksaker eller bara hitta på något, ställer upp direkt och det känns nästan som en skänk från ovan att man blir dragen från denna tråkiga grupp med folk.

aldrig förstått hur man kan offra allt som egentligen är kul för att göra "mogna och vuxna" saker som bara ska göras för att man är vuxen och nu pratar jag inte om saker som måste göras, utan intressen, sociala sammanhang osv.
finns nog ingen som kan lura i mig att en kille(eller tjej för den delen) hellre VILL sitta och prata om inget istället för att slå sig ned framför ett tv spel och lira något kul spel eller något annat roligt..

o fy vad tråkigt detta låter...tyvärr blir det inte roligare än man gör det. En del nöjer sig med att bara "vara".

sådana "kompisar" behöver man inte.

spoon
2015-05-21, 12:05
skulle aldrig kunna leva ett liv så som en del utav mina över mogna vänner gör.
det är så krystat och stelt och i min mening så finns det typ inget i deras liv som egentligen är speciellt roligt.
ett gott exempel på vad jag menar är detta scenario:
vi kommer hem till en familj och några till, alla sätter sig ned runt bordet och börjar prata om, tja, ingenting vettigt i stort sätt, vädret, grannar, folk de inte gillar och typ 30 min senare, inte om någonting, de verkligen anstränger sig för att komma på nått att prata om bara för att. vuxna människor sitter ju och pratar med varandra konstant och därför ska det göras. jag har inget problem med att prata med folk eller så, men finns det inget vettigt att säga så blir det bara jobbigt. in kommer någon utav de yngre i familjen och frågar om någon vill hitta på något(typ spela något spel) och jag är den ende som ställer upp trotts att folket inte har något mer att prata om typ.
likaså om någon frågar om jag vill bygga med lego, leka tillsammans med deras leksaker eller bara hitta på något, ställer upp direkt och det känns nästan som en skänk från ovan att man blir dragen från denna tråkiga grupp med folk.

aldrig förstått hur man kan offra allt som egentligen är kul för att göra "mogna och vuxna" saker som bara ska göras för att man är vuxen och nu pratar jag inte om saker som måste göras, utan intressen, sociala sammanhang osv.
finns nog ingen som kan lura i mig att en kille(eller tjej för den delen) hellre VILL sitta och prata om inget istället för att slå sig ned framför ett tv spel och lira något kul spel eller något annat roligt..

Det handlar nog också om hur intresserad man är av andra människor och hur bra man är på att lyssna. Dom flesta brinner för något och tycker att något är kul. Då kan man prata om det och det är alltid intressant att höra om folks hobbys och tankar. Det är ju en anledning till att man hänger här på kolo. Kunde lätt ha snackat en timme om dina modellbyggen eller fuarks tv-spel.

Med det sagt så hatar jag kalas för att det blir så stelt att snacka om ingenting.

The_RobRoy
2015-05-21, 12:13
Det handlar nog också om hur intresserad man är av andra människor och hur bra man är på att lyssna. Dom flesta brinner för något och tycker att något är kul. Då kan man prata om det och det är alltid intressant att höra om folks hobbys och tankar. Det är ju en anledning till att man hänger här på kolo. Kunde lätt ha snackat en timme om dina modellbyggen eller fuarks tv-spel.



Med det sagt så hatar jag kalas för att det blir så stelt att snacka om ingenting.


Jag håller med dig här. Men det är ju också så att vissa människor är väldigt bra på att få en grupp att slappna av skratta och hitta samtalsämnen, medan andra människor är motsatsen, de skapar ofta en stel stämning och är extremt svåra att få igång i en diskussion. Som mycket annat är detta också en typ av begåvning, som jag personligen sätter ett högre och högre värde på. Det är något jag själv försöker jobba på, men så klart i vissa grupper av människor har man helt enkelt inte lust att vara social.

TheOne1994
2015-05-21, 12:16
frågar du 10 st över 35 vad dom har för mål i livet så får du knappt svar. Testa på ert jobb vet ja. Folk gör ingenting verkar det som. Jag grundar detta på 3 olika arbetsplaster på 1 år. Sagt upp mig själv utan a-kassa endast för folket är helt slut i batteriet. Folk utan driv och motivation är inget att ha.

Lägg till mina arbetsintervjuer där man kan fråga vad som helst, är du inte i behov av jobbs så kan man babbla på ganska bra. Var lite tuff eller vad man ska säga.

Ex: om jag ska jobba hos er kräver jag att er personl är motiverad,intrresserad och drivande. Både i arbetslivet och det privata. Är dom inte det så säg det till mig. Då är detta inget jobb för mig. Då kan ni ta någon annan halvtaskig kandidat istället. Dom flesta tittat ner i bordet och vet inte vad dom ska svara.


Mellan 2 jobb var jag hemma utan inkomst..det kosta mig mycket pengar men jag stod inte ut längre..en del är bara tråkiga.

Red Apple
2015-05-21, 12:36
Har väl mognat rätt rejält de senaste åren på det sättet att jag har blivit betydligt mer bekväm med mig själv och har äntligen börjat fatta vem jag är. Sen så har nog det lett till betydligt mer omoget förfarande jämfört med tidigare ^^

The_RobRoy
2015-05-21, 12:42
TheOne1994 vad vill du ha sagt, är det att vara mogen att ha tappat allt driv? Hänger inte med hur det är kopplat till topic

TheOne1994
2015-05-21, 12:48
TheOne1994 vad vill du ha sagt, är det att vara mogen att ha tappat allt driv? Hänger inte med hur det är kopplat till topic

nja ju äldre man blir detso tråkigare bli man. Jag gick igång på mangeminis inlägg..

filmjölk
2015-05-21, 15:33
frågar du 10 st över 35 vad dom har för mål i livet så får du knappt svar. .

Vad skall man ha för mål i livet då? Det kommer en tid i livet när man inser att man aldrig kommer vinna mrOlympia, bli diktator för en bananrepublik, döda en drake och rädda en prinsessa eller göra några som helst stordåd.

Det enda realistiska man kan hoppas på är kanske att byta jobb och slita arslet av sig för att bli mellanchef eller kanske få till en sunkig otroghetsaffär med en oattraktiv gammal kärring till kollega. Bygga en groggveranda eller renovera ett torp. Köpa en fabriksny bil. Kanske inte ens något av det. Det är ändå skitsamma, bara triviala saker.

När man inser att det är poänglöst att drömma högt så behöver man inga mål i livet, utan man kanske kan nöja sig med tillvaron. Är det så värst fel egentligen?

Agitator
2015-05-21, 15:44
Har man inga mål så hoppas jag att man har någon hobby som man verkligen fördriver tiden med. Annars är livet jvligt segt misstänker jag.

mangemani
2015-05-21, 17:07
o fy vad tråkigt detta låter...tyvärr blir det inte roligare än man gör det. En del nöjer sig med att bara "vara".

sådana "kompisar" behöver man inte.

är ju inget fel på dem utöver det, men det är just den där grejen, att folk som anses vuxna, förväntas göra vuxna saker och att tex ha kul framför ett tv spel eller ibland vara barnslig, det är en dödssynd, det finns bara inte i den världen, då är man barnslig och kan inte ses som vuxen, det är iaf vad jag har märkt.

Det handlar nog också om hur intresserad man är av andra människor och hur bra man är på att lyssna. Dom flesta brinner för något och tycker att något är kul. Då kan man prata om det och det är alltid intressant att höra om folks hobbys och tankar. Det är ju en anledning till att man hänger här på kolo. Kunde lätt ha snackat en timme om dina modellbyggen eller fuarks tv-spel.

Med det sagt så hatar jag kalas för att det blir så stelt att snacka om ingenting.

javisst, jag skulle kunna sitta och prata i timmar om krig, historia, modeller, tv spel och annat, men då gäller det att personerna man pratar med är intresserade och det kan man inte säga att dessa är, man typ visar en bild på någon modell man gjort, de ger tummen upp och säger "vad fint" och sedan fortsätts det att pratas om ingenting igen, typ "imorgon ska det bli regn tydligen"*gäääsp*.

nja ju äldre man blir detso tråkigare bli man. Jag gick igång på mangeminis inlägg..

ringade självklart inte in alla äldre, en del är det så för ja, jag är inte en utav dem.
det är ju som du säger, det blir inte roligare än vad man gör det, jag är 34 och har hur skoj som helst då jag bygger mina modeller, spelar mina spel, ser på tecknade serier från 80-90 talet mm.

filmjölk
2015-05-21, 17:32
Det är lätt att döma ut mogna människor som tråkiga bara för att man själv har andra intressen. Jag är lite som Mangemani, jag gillar TV-spel, zombiefilmer, world of warcraft, prata skit med folk på internet och andra barnsligheter.

Jag är precis lika tråkig som någon som pratar amorteringar, bostadspolitik, karriär, heminredning, mode, whisky, fotboll, hockey och senaste Beck-filmen, bara tråkig med andra adjektiv.

mangemani
2015-05-21, 18:21
jo det är lätt att döma ut mogna människor som tråkiga(även om det inte var min mening med det jag skrev), men det verkar vara ännu lättare att döma ut en person med "icke vuxna" intressen som barnslig eller icke vuxen, så fort man slår igång tv spelet tex, trotts att folk vet att man är mogen utöver det.

TheOne1994
2015-05-21, 18:42
Vad skall man ha för mål i livet då? Det kommer en tid i livet när man inser att man aldrig kommer vinna mrOlympia, bli diktator för en bananrepublik, döda en drake och rädda en prinsessa eller göra några som helst stordåd.

Det enda realistiska man kan hoppas på är kanske att byta jobb och slita arslet av sig för att bli mellanchef eller kanske få till en sunkig otroghetsaffär med en oattraktiv gammal kärring till kollega. Bygga en groggveranda eller renovera ett torp. Köpa en fabriksny bil. Kanske inte ens något av det. Det är ändå skitsamma, bara triviala saker.

När man inser att det är poänglöst att drömma högt så behöver man inga mål i livet, utan man kanske kan nöja sig med tillvaron. Är det så värst fel egentligen?

mål i livet kan vara vad som helst. Tanken är att endast du ensam ska klara det. Bland inte in andra. Det är ditt mål. Sen ser dina barn din bedrift och det smittar av sig. Pappa hade alltid mål osv. Det sprider motivation till nästa generation.

tex:
lära dej stå och gå på händer
köra i 300 km/h på mc ( igen :) )
spara 50000:-
springa 5 km
göra 75 armhävningar

R Scarpa27
2015-05-21, 18:56
känns så skönt att läsa att man inte är ensam 30 plussare utan familj, volvo och villa och allt det där...

typ de mesta av gamla kompisar har familj (barn), kombi, osv osv..

jag är en maverick, har dock haft chansen att bilda familj osv, men inte velat och spräckt föhållanden. =/ familjelivet gör mig rädd, samtifigt som det skulle va kul...

jaja...umgås mkt med skilda äldre personer faktist och även yngre såklart...
Typ ingen i min egen ålder.

Agitator
2015-05-21, 19:00
Don't grow up!

http://s3.amazonaws.com/FratMusic-Site-Images/assets/cover/7b9c34e8075ab942bce59a5d641f716b1472009974.png

Vinter
2015-05-21, 22:38
https://www.imageupload.co.uk/images/2015/05/21/AdultierAdult.png

34 år ser tyvärr ut som en barnrumpa, jobbigt.

Minimjölk
2015-05-22, 13:29
Det är lätt att döma ut mogna människor som tråkiga bara för att man själv har andra intressen. Jag är lite som Mangemani, jag gillar TV-spel, zombiefilmer, world of warcraft, prata skit med folk på internet och andra barnsligheter.

Jag är precis lika tråkig som någon som pratar amorteringar, bostadspolitik, karriär, heminredning, mode, whisky, fotboll, hockey och senaste Beck-filmen, bara tråkig med andra adjektiv.

Det är väl lite så att det livet man lever och det umgänge man har formar ens intressen och om de vänner man har konstant talar om saker som ointresserar en så kanske det är bättre att byta vänner?

jag har en uppsjö intressen och många av dessa skulle garanterat de flesta ha svårt att förstå att jag brinner för och somna innan vi pratat om dem i 5 minuter medan andra mer lättsmälta lätt kan diskuteras i timmar med Kreti och Pleti, det som är ok samtalsområden med "alla" verkar vara:
Vädret, semester, mat & dryck, något inköp någon gjort, hur är det på jobbet? Träffat någon från förr etc.

Färre bryr sig om Aminosyreprofilen i Vispgrädde.

Internetforum är fantastiska för oss med specialintresse då vi kan dryfta våra funderingar med likasinnade. kanske har de dock den negativa effekten att vi tack vare dessa behåller vänner i våra verkliga liv som vi egentligen bara kan prata generella saker med då vi inte har några som helst gemensamma intressen?

För att gå tillbaka mer on topic igen.
Jag tycker att det här med mognadsgrad varierar med tiden. Lite som ett insvängningsförlopp där man till sist hittar en för sig själv trivsam nivå utifrån ens egna intressen och energi.

Ta Lego-bygge som exempel. jag har alltid älskat lego, som liten att leka med lego, senare som att bygga avancerade egna konstruktioner, sedan att bygga och leka med sina barn. Jag har däremot märkt att jag idag uppskattar byggandet mer än själva lekandet. Öh alla rollspelslekar tilltalar mig inte längre idag, kanske för att jag har fått/får utlopp för dessa i mitt vardagliga liv.

Vi är alla olika och har olika intressen, jag tycker det är intressant att hitta likheter mellan intressen som vid en första anblick är väldigt annorlunda men egentligen har många likheter med varandra.

Datorspel har nämnts tidigare som något som inte anses moget. Detta trots att det har många gemensamma nämnare med mogna sysslor och för många kanske även utgör en välbehövlig paus från vanliga livet. Ett bra tidsfördriv när man är själv helt enkelt eller kanske ett utmärkt sätt att umgås med sina vuxna vänner och åstadkomma något tillsammans.

Taurus
2015-05-22, 20:04
Har så många hobbys och växlar mellan dessa att det är svårt hitta en röd tråd och ens beskriva närmare vad för typ av människa jag är då jag inte helt kan se mig själv utifrån, och inte har någon nära som kan boosta där. Å ena sidan har jag spännande och annorlunda kreativa intressen jag brinner för och är duktig på, å andra sidan är jag en strikt, kall och effektiv maskin. Det gör det lite svårt med nära relationer, då jag bara lyser starkt i kreativa perioder. Ledorden är emotionellt omogen och intellektuellt gammal.

Har iofs haft en bakvänd uppväxt och höga krav på mig själv. Är i en kontinuerlig personlighetsförändring som säkert inte är över på de närmsta tio åren, men nu är jag 26 och hur whatthefuck lång tid ska det ta innan jag kan luta mig tillbaka?

R Scarpa27
2015-05-22, 20:09
skulle aldrig kunna leva ett liv så som en del utav mina över mogna vänner gör.
det är så krystat och stelt och i min mening så finns det typ inget i deras liv som egentligen är speciellt roligt.
ett gott exempel på vad jag menar är detta scenario:
vi kommer hem till en familj och några till, alla sätter sig ned runt bordet och börjar prata om, tja, ingenting vettigt i stort sätt, vädret, grannar, folk de inte gillar och typ 30 min senare, inte om någonting, de verkligen anstränger sig för att komma på nått att prata om bara för att. vuxna människor sitter ju och pratar med varandra konstant och därför ska det göras. jag har inget problem med att prata med folk eller så, men finns det inget vettigt att säga så blir det bara jobbigt. in kommer någon utav de yngre i familjen och frågar om någon vill hitta på något(typ spela något spel) och jag är den ende som ställer upp trotts att folket inte har något mer att prata om typ.
likaså om någon frågar om jag vill bygga med lego, leka tillsammans med deras leksaker eller bara hitta på något, ställer upp direkt och det känns nästan som en skänk från ovan att man blir dragen från denna tråkiga grupp med folk.

aldrig förstått hur man kan offra allt som egentligen är kul för att göra "mogna och vuxna" saker som bara ska göras för att man är vuxen och nu pratar jag inte om saker som måste göras, utan intressen, sociala sammanhang osv.
finns nog ingen som kan lura i mig att en kille(eller tjej för den delen) hellre VILL sitta och prata om inget istället för att slå sig ned framför ett tv spel och lira något kul spel eller något annat roligt..

känner igen mig bror =)
lego är ju guld att bygga... sist jag var hos tandläkarn byggde jag med legot i vänterummet haha här skämms man inte.

mangemani
2015-05-22, 20:10
har ni varit med om att ni blivit nobbade pga någon utav era hobbys?
tex, ni är på dejt, ni har roligt, ni finner varandra intressanta, ni är imponerade över varandras karriärer osv, allt känns bra, men så frågar hon/han vad ni sysslar med på fritiden, hobbys och liknande och ni säger som det är, att ni spelar datorspel, bygger modeller eller gör annat som inte ses som "vuxet", har det hänt att intresset svalat hos dejten efter ni berättat?

mangemani
2015-05-22, 20:13
känner igen mig bror =)
lego är ju guld att bygga... sist jag var hos tandläkarn byggde jag med legot i vänterummet haha här skämms man inte.

va, har ni lego i era väntrum, avis:(, vi har typ bara se och hör tidningar*urk*.
inget att skämmas för. byggde du ett stort slott:D?

R Scarpa27
2015-05-22, 20:19
har ni varit med om att ni blivit nobbade pga någon utav era hobbys?
tex, ni är på dejt, ni har roligt, ni finner varandra intressanta, ni är imponerade över varandras karriärer osv, allt känns bra, men så frågar hon/han vad ni sysslar med på fritiden, hobbys och liknande och ni säger som det är, att ni spelar datorspel, bygger modeller eller gör annat som inte ses som "vuxet", har det hänt att intresset svalat hos dejten efter ni berättat?

japp, hemskt minne...
Berättade att jag spelade tv spel.

Sen skulle vi titta på film, jag ville se star wars och käka godis...
Tjejen blev hysterisk helt lustig...... Sa till mig gå hem...
vad???
du tittar på star wars, äter socker, gillar tv spel & snusar...
jaha???
tog min påse godis och hyrfilm och gick hem och tittade...

det kom senare fram att tjejen led av lite störningar och ätstörningar, men men... kul nobb dejt, jag var väl ingen cooling... :D b#tch

jenni
2015-05-22, 20:21
har ni varit med om att ni blivit nobbade pga någon utav era hobbys?
tex, ni är på dejt, ni har roligt, ni finner varandra intressanta, ni är imponerade över varandras karriärer osv, allt känns bra, men så frågar hon/han vad ni sysslar med på fritiden, hobbys och liknande och ni säger som det är, att ni spelar datorspel, bygger modeller eller gör annat som inte ses som "vuxet", har det hänt att intresset svalat hos dejten efter ni berättat?

Nej
Och jag skulle aldrig dumpa en kille för att han hade en hobby, det gör honom bara mer intressant

kebne
2015-05-22, 20:23
Jag har mina hobbies för att jag tycker de är intressanta och givande för mig. Tyvärr har de väl rätt låg social status men shit happens :)

R Scarpa27
2015-05-22, 20:30
Jag har mina hobbies för att jag tycker de är intressanta och givande för mig. Tyvärr har de väl rätt låg social status men shit happens :)

:D och vad gör det om 100 år ? :D

Fuark
2015-05-22, 20:38
har ni varit med om att ni blivit nobbade pga någon utav era hobbys?
tex, ni är på dejt, ni har roligt, ni finner varandra intressanta, ni är imponerade över varandras karriärer osv, allt känns bra, men så frågar hon/han vad ni sysslar med på fritiden, hobbys och liknande och ni säger som det är, att ni spelar datorspel, bygger modeller eller gör annat som inte ses som "vuxet", har det hänt att intresset svalat hos dejten efter ni berättat?

No. Lyckades t.o.m spela TV-spel på en date. Visserligen blev det Kung Fu Panda och Lego Indiana Jones men det räknas!

Blev även utklassad i Mario Kart 64 vid ett tidigare tillfälle när det spelades på en hemmafest av samma person, det var sjukt. Var tvungen att låtsas som att jag lät henne vinna. Döljer verkligen inte min hobby någonstans och tvekar starkt på att jag någonsin skulle bli nobbad pga det

mangemani
2015-05-22, 22:16
japp, hemskt minne...
Berättade att jag spelade tv spel.

Sen skulle vi titta på film, jag ville se star wars och käka godis...
Tjejen blev hysterisk helt lustig...... Sa till mig gå hem...
vad???
du tittar på star wars, äter socker, gillar tv spel & snusar...
jaha???
tog min påse godis och hyrfilm och gick hem och tittade...

det kom senare fram att tjejen led av lite störningar och ätstörningar, men men... kul nobb dejt, jag var väl ingen cooling... :D b#tch

uj, lät som ett extremfall det där till tjej, ingen kul nobb precis=/, godis, bra film och hon flyger i taket..aja, better of without her

mangemani
2015-05-22, 22:20
No. Lyckades t.o.m spela TV-spel på en date. Visserligen blev det Kung Fu Panda och Lego Indiana Jones men det räknas!

Blev även utklassad i Mario Kart 64 vid ett tidigare tillfälle när det spelades på en hemmafest av samma person, det var sjukt. Var tvungen att låtsas som att jag lät henne vinna. Döljer verkligen inte min hobby någonstans och tvekar starkt på att jag någonsin skulle bli nobbad pga det

ooh, vad det där känns igen:D, vissa tjejer är ruggigt bra på tv spel. man tror det ska vara en lätt match men uj vad pisk man kan få ibland.

tror inte heller jag skulle få nobben pga mina intressen, men det är intressant om någon fått det.

kebne
2015-05-22, 22:29
Du sa väl att det först sades vara ok men det blev problem över tid mangemani?

mangemani
2015-05-22, 22:58
ooh, vad det där känns igen:D, vissa tjejer är ruggigt bra på tv spel. man tror det ska vara en lätt match men uj vad pisk man kan få ibland.

tror inte heller jag skulle få nobben pga mina intressen, men det är intressant att höra om någon någonsin fått det.

fixade till det, det lät inte rätt det förra;)

HMS Laestander
2015-05-23, 01:08
No. Lyckades t.o.m spela TV-spel på en date. Visserligen blev det Kung Fu Panda och Lego Indiana Jones men det räknas!

Blev även utklassad i Mario Kart 64 vid ett tidigare tillfälle när det spelades på en hemmafest av samma person, det var sjukt. Var tvungen att låtsas som att jag lät henne vinna. Döljer verkligen inte min hobby någonstans och tvekar starkt på att jag någonsin skulle bli nobbad pga det

ooh, vad det där känns igen:D, vissa tjejer är ruggigt bra på tv spel. man tror det ska vara en lätt match men uj vad pisk man kan få ibland.

tror inte heller jag skulle få nobben pga mina intressen, men det är intressant om någon fått det.

Kan relatera. Det är nästan så man får sitta och skämmas när det väl händer. Alla, ALLA, väntar sig en walk in the park så blir man överkörd. Urk.

--

För att komma mer på topic: Jag känner mig fruktansvärt omogen och som att jag inte har något att bidra med på särskilt många fronter där seriösa saker ska avhandlas eller man ska sköta en ekonomi eller dylikt men får alltid höra att jag är skötsam och duktig och mogen så jag vet inte riktigt. Det är ingen som tror att jag är min ålder, utan alla tror att jag är äldre. Så det är väl typ det jag har.

Jag verkar äldre, har känt mig lillgammal ett par år under uppväxten men nu vet jag inte riktigt vad som händer längre och känner mig som en omogen gudaglömd person.

kebne
2015-05-23, 01:13
Varför skulle man förvänta sig en walk in the park? Är det ett spel jag är bra på så gillar jag mina odds är det random spel jag aldrig spelat så är det väl same shit för alla?

Fuark
2015-05-23, 01:35
Varför skulle man förvänta sig en walk in the park? Är det ett spel jag är bra på så gillar jag mina odds är det random spel jag aldrig spelat så är det väl same shit för alla?

Spelar man så pass mycket spel som man gör så ska man inte få stryk av en casual, oavsett spel. Speciellt en grill som inte spelar annars överhuvudtaget

Det är en förlust som sätter djupa spår

HMS Laestander
2015-05-23, 01:46
Varför skulle man förvänta sig en walk in the park? Är det ett spel jag är bra på så gillar jag mina odds är det random spel jag aldrig spelat så är det väl same shit för alla?

För att det en majoritet av tiden är ett spel man sedan tidigare är väl bekant med. Det är inte så att man hamnar på en hemmafest eller dylikt där man ska spela ett spel som ingen någonsin sett eller spelat förut, och i detta fall bör min rutin och vana leda till seger. :)

kebne
2015-05-23, 02:02
För att det en majoritet av tiden är ett spel man sedan tidigare är väl bekant med. Det är inte så att man hamnar på en hemmafest eller dylikt där man ska spela ett spel som ingen någonsin sett eller spelat förut, och i detta fall bör min rutin och vana leda till seger. :)

Och om det inte gör det så är du antingen en shitnibb eller så möter du en värdig/bättre motståndare och det är bara att tip the hat.

Red Apple
2015-05-23, 05:33
Spelar man så pass mycket spel som man gör så ska man inte få stryk av en casual, oavsett spel. Speciellt en grill som inte spelar annars överhuvudtaget

Det är en förlust som sätter djupa spår

Säker på att hon var en casual då?

Fuark
2015-05-23, 13:08
Säker på att hon var en casual då?

Om ens det. Spelade troligtvis inget annat än Farmville... om ens det

mangemani
2015-05-23, 13:22
när det gäller spel så ska tjejer inte underskattas. man tar för givet att de inte spelar(iaf jag) då de flesta tjejer brukar sysslar med annat, men väl hemma hos dem så står det i de flesta fallen ett nes, snes, n64 eller wii som de köpt/fått/varit med sen barndomen för att kunna spela dessa "söta och gulliga" spel på och som de använder rätt så ofta och det räcker(tydligen) för att kunna wipa en hel del killar;)