handdator

Visa fullständig version : Samma övning lite senare under ett pass


Loke
2015-05-19, 11:18
Sheiko mfl kör ju pass där man tex böjer några set, sen kanske man bänkar, och sen böjer man igen. Vad är tanken med detta? Är det bara att få lite vila och göra passet lite lättare mentalt genom att stycka upp det, eller finns det något mer här?

ARMSTARK
2015-05-19, 12:02
Sheikos program bygger mycket på volym, "vilar du lite" emellan kan du köra med högre volym. Så tror jag han resonerar.

Loke
2015-05-20, 09:26
Ja, det är väl kanske inte konstigare än så. Det blir nästan som att köra 4 pass, men man gör bara 3. Tackar för respons :)

koncept
2015-05-20, 09:50
Ja, det är väl kanske inte konstigare än så. Det blir nästan som att köra 4 pass, men man gör bara 3. Tackar för respons :)

Effekten av detta blir också att mängden inom samma pass blir högre, dvs en högre dos per tillfälle. Hade de 3 passen delats upp på 4 istället så hade såklart doserna blivit lägre men fler, och effekten troligen blivit annorlunda.

Jag vet dock inte varför han gör så, men om jag minns rätt så finns det besvarat någonstans på sheikos forum eller i en av hans Q&A videor.

Linjedomarn
2015-05-20, 16:39
göra passet lite lättare mentalt genom att stycka upp det

Tycker det mer bygger karaktär. Tycker det är otroligt drygt att få vila på bänken emellan och sedan börja böja igen..