handdator

Visa fullständig version : What if the homeless gave you money?


Mags
2015-05-16, 11:37
Det är inte ofta jag klickar på filmlänkar på min facebook, men den här var så intressant/kul/rörande att jag var tvungen att dela med mig på kolo..

watch?v=oZvYvOkqxA8

Diskussionunderlag:

Är det samplat hyfsat rättvist eller är det extremfall som visas, tror ni?
Hade det varit likadant i Sverige?
Behöver vi mer ödmjukhet, och vad är det egentligen?
Vem av dem är mest douchy? :D

Och lite OT men jag känner på mig att det kommer: Hur har tiggeriet blivit en så stor fråga i svensk debatt?

Mental
2015-05-16, 11:43
Jag tror själv det är riggat för att generera spridning

svenbanan
2015-05-16, 11:46
Tror också det är riggat. Om snubben som sitter och tigger faktiskt går runt barfota hela dagarna så skulle fötterna vara bry mycket mer kolsvarta och eländiga.

Blaine
2015-05-16, 11:57
Samtidigt som jag vet att sådana här YouTube-klippsfenomen görs i gott syfte så kan jag inte låta bli att tycka att det är känns så uppgjort och krystat, men det tycks falla MÅNGA i smaken som genast dras till "like"-knappen.

mangemani
2015-05-16, 12:49
den "hemlöse" är varken fattig eller utan hem(kika på hans andra klipp).
han har gjort många utav dessa sociala experiment, allt från detta till att se hur folk uppträder när en främling blir attackerad med mera.

ont: skulle en hemlös ge mig pengar så skulle jag direkt förstå att det bara är ett skämt och gå vidare.

Mental
2015-05-16, 13:11
den "hemlöse" är varken fattig eller utan hem(kika på hans andra klipp).
han har gjort många utav dessa sociala experiment, allt från detta till att se hur folk uppträder när en främling blir attackerad med mera.

ont: skulle en hemlös ge mig pengar så skulle jag direkt förstå att det bara är ett skämt och gå vidare.

Jag tror alltså även att mottagarna är agerade/arrangerade.

kebne
2015-05-16, 13:14
Klart det blir en märklig situation. Det funkar inte riktigt med "jag försöker bara ge tillbaka, varför är det här annorlunda", de har inte efterfrågat pengar från honom.

mangemani
2015-05-16, 14:13
Jag tror alltså även att mottagarna är agerade/arrangerade.

troligt, men inte helt otroligt om de inte skulle vara det, känns ju både uppgjort och på riktigt.

Exdiaq
2015-05-16, 14:31
Hur mycket betalt får man får X antal visningar på YouTube?

kebne
2015-05-16, 14:39
Hur mycket betalt får man får X antal visningar på YouTube?

En miljon visningar får du runt 2000 dollar för.

Exdiaq
2015-05-16, 14:48
En miljon visningar får du runt 2000 dollar för.

12 000 dollar är rätt hyfsad lön för ett dagsarbete.

kebne
2015-05-16, 14:50
12 000 dollar är rätt hyfsad lön för ett dagsarbete.
Det beror på många faktorer hur mycket du får men ja den videon + de extra videos runt den har garanterat genererat en fin summa.

timoat
2015-05-18, 04:46
Riggat for sure åt båda hållen. Dom här clickbaitklippen mår jag fysiskt kalla av, brukar delas av naiva och lättlurade vänner i min Facebook feed.