handdator

Visa fullständig version : Att hitta Styrkecoach/PT/AK


minusgradv
2015-05-15, 20:47
Hej, jag undrar om någon har några rekommendationer eller erfarenheter av skickliga personliga tränare / styrke coach i Stockholmsområdet. Jag har styrketränat i 7år, här följer en kort beskrivning av det jag söker:

Kort sagt vill jag bli så stark/explosiv som möjligt utan att skada mig ofta, vilket jag hittills ofta gjort. Mer ingående:

Det är många lyft jag inte klarar att utföra pga okunskap och bristande rörlighet, jag söker någon som kan hjälpa mig att förstå vad som hindrar mig och ge mig en plan att arbeta efter för att lösa dessa problem. De lyft jag kan utföra har jag blivit ganska stark i, eftersom min teknik är ok men inte perfekt får jag därmed ganska ont när jag utför dem. Jag söker någon som hjälpa mig att få perfekt teknik.

Jag har en hamstringskada som jag m.h.a naprapat rehabiliterat, jag skulle vilja få hjälp att på ett säkert sätt kunna lyfta tungt. När den är löst vill jag få hjälp med att lära mig olympiska lyft.

Jag söker inte: hjälp med motivation, viktnedgång eller diet. Ett alternativ är såklart att bli medlem i en atletklubb, eller crossfitlåda, men jag är inte intresserad av bli bra i tynglyftning eller crossfit som sporter. Jag betalar gärna för den individanpassade hjälpen.

Jag försökte vara kortfattad, därmed tycker jag att tonen i mitt inlägg verkar något otrevlig, det är inte min mening. Jag är tvärtom mycket tacksam för eventuella svar och avlutar med en :) för att betona att jag egentligen är trevlig.

perverstrådjur
2015-05-15, 22:44
Hej, jag undrar om någon har några rekommendationer eller erfarenheter av skickliga personliga tränare / styrke coach i Stockholmsområdet. Jag har styrketränat i 7år, här följer en kort beskrivning av det jag söker:

Kort sagt vill jag bli så stark/explosiv som möjligt utan att skada mig ofta, vilket jag hittills ofta gjort. Mer ingående:

Det är många lyft jag inte klarar att utföra pga okunskap och bristande rörlighet, jag söker någon som kan hjälpa mig att förstå vad som hindrar mig och ge mig en plan att arbeta efter för att lösa dessa problem. De lyft jag kan utföra har jag blivit ganska stark i, eftersom min teknik är ok men inte perfekt får jag därmed ganska ont när jag utför dem. Jag söker någon som hjälpa mig att få perfekt teknik.

Jag har en hamstringskada som jag m.h.a naprapat rehabiliterat, jag skulle vilja få hjälp att på ett säkert sätt kunna lyfta tungt. När den är löst vill jag få hjälp med att lära mig olympiska lyft.

Jag söker inte: hjälp med motivation, viktnedgång eller diet. Ett alternativ är såklart att bli medlem i en atletklubb, eller crossfitlåda, men jag är inte intresserad av bli bra i tynglyftning eller crossfit som sporter. Jag betalar gärna för den individanpassade hjälpen.

Jag försökte vara kortfattad, därmed tycker jag att tonen i mitt inlägg verkar något otrevlig, det är inte min mening. Jag är tvärtom mycket tacksam för eventuella svar och avlutar med en :) för att betona att jag egentligen är trevlig.

Kan du inte köpa lite böcker och inhämta informationen själv? Är rätt kul att experimentera med sig själv och sin kropp, testa olika upplägg. Allt från träning inspirerad av Bulgarian method till volymträning och allt där emellan.

Fördelen är att du aldrig blir av med informationen, den kommer alltid finnas i ditt huvud. När det gäller teknik så går det även att inhämta väldigt mycket genom böcker, men kan hålla med om att det är fördelaktigt om någon tittar på dig och analyserar dina olika lyft. Finns många seriösa coacher från alla världens hörn som inte kostar så mycket att hyra ett par månader, är praktiskt taget ingen skillnad om någon är på plats och bedömer dina lyft eller gör det genom en video. Ställ samma fråga på något internationellt lyftarforum så kommer du garanterat få tips på vettiga och seriösa coacher.

minusgradv
2015-05-16, 12:20
Tack för svaret. Jag skrev i och för sig att jag har en viss okunskap, men egentligen stämmer inte det. Jag har betydligt mer teoretisk kunskap än faktiska färdigheter, det är steget in i verkligheten som är svårt. Du säger att det finns många seriösa coacher och bättre lyftarforum, här skulle det vara bra med konkreta uppgifter.

Rikard Jansson
2015-05-16, 13:03
Stockholm har ju en otroligt bra styrkecoach. Hurril här på kolozzeum :)

perverstrådjur
2015-05-16, 22:03
Tack för svaret. Jag skrev i och för sig att jag har en viss okunskap, men egentligen stämmer inte det. Jag har betydligt mer teoretisk kunskap än faktiska färdigheter, det är steget in i verkligheten som är svårt. Du säger att det finns många seriösa coacher och bättre lyftarforum, här skulle det vara bra med konkreta uppgifter.

Ett seriöst forum att fråga efter råd på är starting strength forumet. (http://startingstrength.com/resources/forum/forum.php)

Vet inte hur det fungerar med ''reklam'' och forumets regler, men jag har sett en person annonsera för sina styrkekurser i Lödde på forumet, så antar att det inte borde bli några problem om jag droppar ett namn.

Clint Darden är en amerikansk strongman/powerlifter som har coachat en vän till mig, med goda resultat. Du kan även titta lite på Elitefts.com och kontakta någon vettig skribent där, alla är lyftare och alla borde vara öppna för att erbjuda coaching. Personligen tycker jag det är lite roligare att få kontakt med någon som faktiskt lyft på elitnivå och spenderat en stor del av sitt liv med att lyfta vikter, än någon jeppe i Sverige som gått en kurs i crossfit och aldrig frivänt mer än 120kg.

minusgradv
2015-05-17, 14:09
Tack för era svar, jag ska betrakta möjligheten av online coaching närmare. Tills vidare uppskattar jag ifall någon ytterligare vill dela personliga erfarenheter av riktiga personer i Stockholmsområdet.