handdator

Visa fullständig version : Body Science Whey Protein Hydrolysate - Värt det?


Limpan92
2015-05-12, 13:53
Ska gå och köpa nytt proteinpulver nu. Ska jag köpa den dyrare som tydligen ska kunna tas upp snabbare och vara av högre kvalité eller ska jag bara köra på den gamla vanliga?

Tack i förväg.

kebne
2015-05-12, 13:56
Ska gå och köpa nytt proteinpulver nu. Ska jag köpa den dyrare som tydligen ska kunna tas upp snabbare och vara av högre kvalité eller ska jag bara köra på den gamla vanliga?

Tack i förväg.

Du kommer inte märka någon skillnad i "effekt" om du inte har några problem med det vanliga vasslekoncentratet.

Limpan92
2015-05-12, 14:02
Du kommer inte märka någon skillnad i "effekt" om du inte har några problem med det vanliga vasslekoncentratet.

Ja jag har ju inte haft några problem, men frågan är om det är värt med ett proteinpulver som kostar dubbelt så mycket? Å andra sidan tar det ett tag för mig att komma hem från gymmet - kan vara smart att ha snabb absorberat proteinpulver då.

kebne
2015-05-12, 14:03
Ja jag har ju inte haft några problem, men frågan är om det är värt med ett proteinpulver som kostar dubbelt så mycket? Å andra sidan tar det ett tag för mig att komma hem från gymmet - kan vara smart att ha snabb absorberat proteinpulver då.

Nej det är inte värt det.

Fogel
2015-05-12, 14:08
Vanligt vassleprotein tas upp snabbt, 8-10g/h.

L-Sami
2015-05-12, 14:49
Frågan är varför de har glycin som extra ingrediens i sitt protein. Jag skulle inte köpa Body Science pulver.

Fogel
2015-05-12, 15:12
Frågan är varför de har glycin som extra ingrediens i sitt protein. Jag skulle inte köpa Body Science pulver.

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6805120&postcount=45

Inte så mycket glycin men jag förstår din poäng.

Pepz
2015-05-12, 17:47
Jag skulle inte köpa Body Science pulver.

varför inte?

Beemel
2015-05-12, 20:23
varför inte?

Om det kostar dubbelt så mycket skulle jag inte heller ha gjort det. ;-)

Pepz
2015-05-12, 20:48
Om det kostar dubbelt så mycket skulle jag inte heller ha gjort det. ;-)

menade han så?
Jag tyckte att han menade att han inte skulle köpa märket.


nej isolat eller hydrolysat är inte att föredra i mina ögon. vanligt vassle är mitt val isf.

King Grub
2015-05-12, 20:51
Alla vasslets hälsobefrämjande egenskaper filtreras bort i både isolat och hydrolysat.

Armed Dingo
2015-05-12, 21:10
Alla vasslets hälsobefrämjande egenskaper filtreras bort i både isolat och hydrolysat.

Haha alltså den här ångvälten. Underbar

L-Sami
2015-05-13, 07:22
varför inte?

Glycin används för att mörka kvävehalterna i ett proteinpulver (enligt källor som har tagit upp det här med protein/amino spiking) få det se ut som att det finns mer protein i dem än vad det egentligen finns. Jag kan ha fel, men jag satsar hellre på proteinpulver som inte har extra icke-essentiella aminosyror i sig, för att vara på säkra sidan.

r3mpuh
2015-05-13, 16:12
Alla vasslets hälsobefrämjande egenskaper filtreras bort i både isolat och hydrolysat.

Glädjedödare.

Vilka hälsobefrämjande egenskaper syftar du på bortsett från gaser i magen för extra buktryck/ljudeffekter?

King Grub
2015-05-13, 16:59
http://www.nutritionandmetabolism.com/content/10/1/46

Gober
2015-05-13, 17:40
Glycin används för att mörka kvävehalterna i ett proteinpulver (enligt källor som har tagit upp det här med protein/amino spiking) få det se ut som att det finns mer protein i dem än vad det egentligen finns. Jag kan ha fel, men jag satsar hellre på proteinpulver som inte har extra icke-essentiella aminosyror i sig, för att vara på säkra sidan.

Just Glycin brukar väl inte vara det som används för "spiking". Dessutom är det ju angivet på innehållet.

Personligen bryr jag mig inte att det är glycin i vasslet, men om jag får välja så hade jag hellre varit utan. Men mängden protein sett till pris bör ändå vara bland det mest prisvärda.

Olle har svarat på detta tidigare och förklarat varför han valt att ha i glycin och att det förmodligen kommer försvinna i framtiden pga att en del inte vill ha det. Hittar dock inte det inlägget nu (kan ha varit på facebook).

Sverker
2015-05-13, 17:55
Motiveringen är att mjölk och vassle innehåller relativt lite glycin. Mindre än andra proteiner från kött, fågel och fisk.

Att glycin smakar lika sött som socker gör det kanske mer intressant att tillsätta än sötningsmedel.

Jag har själv inte bestämt mig ifall det är bra eller inte. Möjligt att jag bestämmer mig för att det är onödigt eftersom glycinet ändå måste utsöndras i urinen som oxalsyra.

r3mpuh
2015-05-13, 18:39
http://www.nutritionandmetabolism.com/content/10/1/46Har läst den. Ditt påstående stämmer inte. Trodde du hade någon ny information. Tack för besväret dock!

Mvh r3mpuh
Alla vasslets hälsobefrämjande egenskaper filtreras bort i både isolat och hydrolysat.

Grotesk
2015-05-13, 19:09
Inte värt det.

L-Sami
2015-05-13, 20:30
Just Glycin brukar väl inte vara det som används för "spiking". Dessutom är det ju angivet på innehållet.

Personligen bryr jag mig inte att det är glycin i vasslet, men om jag får välja så hade jag hellre varit utan. Men mängden protein sett till pris bör ändå vara bland det mest prisvärda.

Olle har svarat på detta tidigare och förklarat varför han valt att ha i glycin och att det förmodligen kommer försvinna i framtiden pga att en del inte vill ha det. Hittar dock inte det inlägget nu (kan ha varit på facebook).

Det är just taurin, kreatin, glutamin och glycin som är det vanliga vid proteinspiking. Arnold Series Whey deklarerar också L-Glycin i sitt protein och de har blivit stämda i USA på grund av proteinspiking. Det är bara googla och söka på proteinspiking glycin.

F Ultra
2015-05-14, 02:17
Det är just taurin, kreatin, glutamin och glycin som är det vanliga vid proteinspiking. Arnold Series Whey deklarerar också L-Glycin i sitt protein och de har blivit stämda i USA på grund av proteinspiking. Det är bara googla och söka på proteinspiking glycin.

Att man kan bli stämd för att spika sitt proteininnehåll med 2,7% kanske säger mer om stämningsviljan än en ev spikning. Enligt FDA:s riktlinjer för märkning av produkter så måste det finnas minst 80% av den angivna mängden protein i produkten så faktum är ju att de hade kunnat spika siffran bra mycket mer utan att blanda ut det med någonting öht.

Pepz
2015-05-14, 05:38
Det är just taurin, kreatin, glutamin och glycin som är det vanliga vid proteinspiking. Arnold Series Whey deklarerar också L-Glycin i sitt protein och de har blivit stämda i USA på grund av proteinspiking. Det är bara googla och söka på proteinspiking glycin.


Förstår din tanke.
men begär ut en batchanalys från mmsports istället, så slipper du oroa dig för att produkten är spikad. jag kan garantera att den inte är det.
glycinet är tillsatt av andra skäl och i angiven mängd

exevision
2015-05-14, 07:05
Förstår din tanke.
men begär ut en batchanalys från mmsports istället, så slipper du oroa dig för att produkten är spikad. jag kan garantera att den inte är det.
glycinet är tillsatt av andra skäl och i angiven mängd

MM borde kunna presentera en analys här. Speciellt nu när de äger kolozzeum.

Shqypnia
2015-05-14, 08:44
Köp det billigaste protein pulvret du hittar på marknaden. Det känns som att gå och köpa en glamourös kyckling istället för Icas och Citygross egna billigare kycklingfiléer.

Padde
2015-05-14, 11:52
Glycin är ju inget negg för min del iaf, men jag köper bs för att deras smaker är överlägsna alla andra till det priset

z_bumbi
2015-05-15, 07:01
Köp det billigaste protein pulvret du hittar på marknaden.

Jag skulle snarare hålla mig några steg över det i pris. Då slipper man köpa pulver från relativt okända tillverkare som inte har något att förlora på att inte deklarera korrekt. Sen går man helt enkelt på smak och deklarerad proteinhalt.

Ekonom
2015-05-18, 19:41
Alla vasslets hälsobefrämjande egenskaper filtreras bort i både isolat och hydrolysat.

Grub, gäller det oavsett filtreringsteknik? jag har förstått det som att jonutväxlat isolat tar bort många mikrofraktioner medan att mikrofiltreringen som följer på ultrafiltreringen vid isoleringen bevarar dessa. Och att hydrolyseringen, så länge den sker enzymatiskt, inte påverkar heller.

Du får gärna hänvisa till källa.

Tack

Ekonom
2015-05-20, 08:16
Grub, gäller det oavsett filtreringsteknik? jag har förstått det som att jonutväxlat isolat tar bort många mikrofraktioner medan att mikrofiltreringen som följer på ultrafiltreringen vid isoleringen bevarar dessa. Och att hydrolyseringen, så länge den sker enzymatiskt, inte påverkar heller.

Du får gärna hänvisa till källa.

Tack

Kanske ngn av tillverkarna som vet - Henrik, Lasse och Olle?