handdator

Visa fullständig version : Stagnerat i träningen, tips?


Tridnod
2015-05-12, 11:43
Kör 5X3 tre dagar i veckan med minst 48h uppehåll:

Bänkpress
Militärpress
Chins *Så många jag kan om 3 set , 7-10 beroende på vad jag väger*
Frontböj
Dips
Hängande benlyft

Jag har gjort detta i tre månader nu. Ökningarna har totalt slutat och jag känner mig slut generellt när jag kommer till gymmet. Tycker inte att det borde vara så då de flesta kör 5x5 stronglifts utan problem. Mitt pass är ju inte särskilt krävande då jag inte har mark på schemat ens f.n.

Vad kan jag ändra på? Sänka vikterna och köra ettt par månader om rep antal 10? Har ätit bra och vilat i sin ordning. Men det är verkligen som att gå in i väggen när jag går till gymmet.

BobaFett
2015-05-12, 13:18
Kör 5X3 tre dagar i veckan med minst 48h uppehåll:

Bänkpress
Militärpress
Chins *Så många jag kan om 3 set , 7-10 beroende på vad jag väger*
Frontböj
Dips
Hängande benlyft

Jag har gjort detta i tre månader nu. Ökningarna har totalt slutat och jag känner mig slut generellt när jag kommer till gymmet. Tycker inte att det borde vara så då de flesta kör 5x5 stronglifts utan problem. Mitt pass är ju inte särskilt krävande då jag inte har mark på schemat ens f.n.

Vad kan jag ändra på? Sänka vikterna och köra ettt par månader om rep antal 10? Har ätit bra och vilat i sin ordning. Men det är verkligen som att gå in i väggen när jag går till gymmet.

Du har väl tagit dig förbi nybörjarstadiet. Det där set ut som "starting strength" vilket rekommenderas till nybörjare i 3-6 månader har jag för mig eller tills man slutar att öka.

Kör igång nåt annat. Stronglifts 5x5 kanske vore lämpligt.

Tridnod
2015-05-12, 14:07
Du har väl tagit dig förbi nybörjarstadiet. Det där set ut som "starting strength" vilket rekommenderas till nybörjare i 3-6 månader har jag för mig eller tills man slutar att öka.

Kör igång nåt annat. Stronglifts 5x5 kanske vore lämpligt.

Nåja, låter i alla fall bra att man tagit sig förbi nybörjarstadiet då 😉

Starke75an
2015-05-12, 14:27
Volymträning. Raka set. Öka i sista set. Dvs börja med 6set med 6 rep. I sista ökar du till sju. Nästa gång till 7 i de två sista setten. Håll på tills du gör 6x7 i alla set. Fortsätt tills du nått 10or. Det kan kännas konstigt att göra en sexa när du orkar minst en tia, men verkar som min fastkörning på bänkpressen släppt nu sen jag kört raka set.

BobaFett
2015-05-12, 14:42
Nåja, låter i alla fall bra att man tagit sig förbi nybörjarstadiet då 😉

Nja, det absoluta nybörjarstadiet kanske men du är fortfarande nybörjare i alla fall de första 1-2 åren.

Vad tar du i bänk/knäböj/marklyft?

Tridnod
2015-05-12, 17:56
Nja, det absoluta nybörjarstadiet kanske men du är fortfarande nybörjare i alla fall de första 1-2 åren.

Vad tar du i bänk/knäböj/marklyft?

Tränade lite som tonåring så att jag bänkade 100, knäade 160, militärpressade 60 men blev sjuk och har precis kommit igång igen.

Nu man nog stryka 10-15kg på varje grej där jag är nu. Iom sjukdom (och ideal) så är jag mer inne på att träna efter fitness än klassisk body building