handdator

Visa fullständig version : "Mariah blev sjuk av sitt nyttiga liv"


Yankeee
2004-04-06, 17:21
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=531&a=252159&previousRenderType=2


"När det var som värst levde Mariah på riskakor, köttbullar och snabbmakaroner. Fett, för mycket kolhydrater, pizza, pasta, socker och vitt bröd var bannlyst."

Jag är sjuk så jag orkar inte skriva någon kommentar :booty:

Tomten
2004-04-06, 17:47
"Vegetarisk mat, sallad, grovt bröd, ris och morötter. Träning varannan dag. Så ser Mariah Cedergrens liv ut."

Det verkar ju snarare som hon inte har NÅGON aning hur man äter rätt. Ortorexi verkar ju snarare vara mer "du är besatt av att äta rätt, även om du inte har kunskapen".

Nu är ju jag knappast någon expert, men vegetarisk kost är ju knappast optimalt om du tränar, även om det fungerar. Fast på hennes kost så låter det ju som hon käkar en jävla massa kolhydrater och lite fett och protein... knappast optimalt om man tränar.

Yankeee
2004-04-06, 18:09
Det var det jag var ute efter men inte orkade skriva :)

-GP-
2004-04-06, 18:12
Originally posted by Yankeee

"När det var som värst levde Mariah på riskakor, köttbullar och snabbmakaroner. Fett, för mycket kolhydrater, pizza, pasta, socker och vitt bröd var bannlyst."
Antar att pasta var bannlyst för att hon läst att det innehåller "X antal sockerbitar"... :smash:

z_bumbi
2004-04-06, 18:21
Är inte snabbmakaroner pasta?
Vem har korrekturläst det där..

Tomten
2004-04-06, 18:27
Originally posted by z_bumbi
Är inte snabbmakaroner pasta?
Vem har korrekturläst det där..

kan ju vara så illa att det stämmer. För vafan ska hon trycka i sig riskakor när hon inte äter pasta? Verkar ju som tjejen hade noll koll. Köttbullar innehåller ju också en del kolhydrater, då speciellt köpesköttbullar som innehåller en hel del ströbröd och mjölk.

Dipshit
2004-04-06, 18:42
Döda pressen! Orkar inte med mkt mer sånt här..

Cloud
2004-04-06, 18:48
:laugh:
hahahahaha riskakor och snabbmakaroner!
Då jävlar är det ILLA! Nyttigare kan det verkligen inte bli. *S A R K A S M*

Hoffa
2004-04-06, 20:07
Bajsa på aftonbladet...:cheers:

och expressen o alla andra inkompetena tidningar...:smokin:

Varför ger dom sig in på ett område där dom inte har tillräckligt med kunskap för att kunna förmedela något av värde??

Jo..just det..dom vill ha sådana därna pappers lappar med carl von linné och selma lagerlöf på...:devil:

"Kerstin gick ned 250 kg på 1 vecka med den nya bajs dieten" TESTA DU OCKSÅ!!!

Tur att man har lärt sig "sila" bort det dålliga...:thumbup:

Styrkebyggare
2004-04-06, 20:44
Jaha.. så får åter en stor del av rikets slöa puckon lite bortförklaringar till att slippa träna och äta vettigt.

Folk tror ju ofta på det som bäst överensstämmer med hur man vill att verkligheten skall vara. Nåväl...kommer det nån och gnäller om min kost eller träning med hänvisning till aftonbladet eller liknande så blir det :booty: :booty: :booty:

Kimo
2004-04-06, 21:32
Jag läste också artikeln men jag vill stå upp till DNs försvar. DN är INTE samma skräp som Aftonbladet och Expressen, även deras kost- och träningsrelaterade artiklar brukar vara vettiga.

Den här artikeln skildrar ett tragiskt problem snarare än berättar hur man bör leva. Tjejen trodde på allvar att riskakor, snabbmakaroner och köttbullar var den ultimata dieten, ska inte DN skriva det då? Det är snarare ett monument över populärpressens förledande kosttips, inget man lär sig i DN.

Och när jag ändå gnäller: det går alldeles utmärkt att träna på elitnivå med vegetarisk kost, kolla bara på den gamle Mr. International Anders Carling.

Tomten
2004-04-06, 21:41
Originally posted by Kimo
Och när jag ändå gnäller: det går alldeles utmärkt att träna på elitnivå med vegetarisk kost, kolla bara på den gamle Mr. International Anders Carling.

Vet, ämnet har varit uppe tidigare här på kolozzeum. Fast i det här fallet är det knappast något att argumentera över, hennes vegetariska kost såg ju knappast ut att vara bra, då den verkar baseras på kolhydrater och lite fett och protein.

JAM
2004-04-06, 22:22
Men snälla... DN borde ju ha bättre koll än så!När det var som värst levde Mariah på riskakor , köttbullar och snabbmakaroner. Fett, för mycket kolhydrater, pizza, pasta, socker och vitt bröd var bannlyst.

Styrkebyggare
2004-04-06, 22:37
Att det handlar om problem är väl uppenbart. Men att träna "flera gånger om dan" - vilket i artikeln beskrivs som ett simpass på lunchen + ett Friskis o Svettispass (alt gympass) på kvällen behöver ju inte direkt knäcka någon.

Artikeln saknar liksom konkreta fakta om vad som gick överstyr - annat än att hon var "besatt av kosten" och "tränade som en galning" - vilket skulle vara att leva på köttbullar riskakor och snabbmakaroner och träna enligt översta stycket.

Spectral
2004-04-08, 16:02
snabbmakaroner är väl inte sämre än vanliga?

King Grub
2004-04-08, 16:13
Originally posted by Spectral
snabbmakaroner är väl inte sämre än vanliga?

Lite mer urlakade och behandlade för att förkorta koktiden.

Snezz
2004-04-08, 17:41
Sånna som hon vet jo inte vad dom snackar om.. synd om dom.