handdator

Visa fullständig version : Cyberdyne ska tillverka exoskelett


Bandid0
2015-05-11, 11:13
Japanska Cyberdyne ska tillverka exoskelett. Det kan väl bara bli bra? Svag känsla av att jag sett det här förut dock.

http://blogs.wsj.com/digits/2015/05/08/robot-suits-to-help-bank-employees-deliver-heavy-cash-stacks/

King Grub
2015-05-11, 11:20
Skynet nästa.

LoveMachine
2015-05-11, 11:22
Min tanke var främst att det ska till en jävla kontanthantering innan tunga lyft av sedelbalar blir ett så pass stort problem att man vill införa exoskelett. Fast i Japan gäller "Cash is king" verkligen.

filmjölk
2015-05-11, 12:20
Ytterligare ett steg mot att degenerera mänskligheten, jag trodde botten var nådd med kundkorgar på hjul och rulltrappor, men vadfan, skall man inte behöva lyfta sedlarna själv längre? Har man så mycket pengar att man inte kan bära dem utan exoskelett får man väl dela med sig lite.

Loke
2015-05-11, 12:45
Min tanke var främst att det ska till en jävla kontanthantering innan tunga lyft av sedelbalar blir ett så pass stort problem att man vill införa exoskelett. Fast i Japan gäller "Cash is king" verkligen.

Dessutom är man både dåliga på att skaffa barn och ovilliga till invandring, så man måste verkligen ha skröppliga människor på för tunga jobb.

Agitator
2015-05-11, 13:00
Perfekt när man ska marka eller böja ju!