handdator

Visa fullständig version : Negativ effekt av Puryvat?

Forest
2002-04-04, 20:55
Jag testade puryvat men hade inte ett lågt kolhydratintag enligt instruktionerna. Jag märkte ingen effekt av det.

Nu till min fråga, kan det rent av vara negativt vid ett högt kolhydratintag. På burken står ju att "minskar användningen av kolhydrater" OK, så var tar de icke utnytjade kolisarna vägen?

The Dwag
2002-04-04, 20:57
Runt din midja ;) :D

Nja vet inte... men hela iden med ECA..Pyru..mmm ar ju att du skall ga pa diet ! Men det kanske du redan gor...

Dan
2002-04-04, 22:17
Pyruvat är en "restprodukt" från kolhydratförbränning som ingår i citronsyracykeln, i denna citronsyracykel förbränns fett.

Teorin är att man genom att öka koncentrationen av pyruvat ökar fettförbränningen och att förbränningen av kolhydrater minskar i motsvarande grad.

Om man däremot inte har nån energibrist så borde ju förbränningen avstanna och dina pyruvat-pengar är bortkastade. Men du borde absolut inte kunna bli fetare av det iaf.

Killroy
2002-04-05, 10:45
För er som vill prova puryvat kan jag bara ge ett råd köp kapslar istället för pulver, jag köpte en stor burk Puryvat från GG av märket STAR och det är i pulverfom jag trodde jag skulle dö när jag smakade på det har aldrig smakat något så äckligt förut inte ens något som varit i närheten och jag brukar kunna få i mig det mesta....

Någon annan som har smakat STAR Puryvate i pulverform???

adde
2002-04-05, 11:07
Jepp, det smakar röv helt enkelt. Tips är att blanda i lite fun light - och var noga med att röra när du blandar ner pyruvatet, annars bildas klumpar.

/adde

Danne
2002-04-05, 12:06
he he.. jo det smakar härsken iller :D kör numer med tablettform istället
en annan smaksensation är ALC smakar som spya med lite cironsyra i :cool:

Lalla
2002-04-05, 17:30
Tips, blanda 3g pulver med morgonkaffet o 3g med kvälls teet (grönt, givetvis :D ).
Känner ingen superäcklig smak då. Men visst, det är väl inte lika gott som.... choklad......mmm..

Inget var dock äckligare än Tonex... :eek:

Fredszky
2002-04-05, 19:43
det slår väl ändå inte rent vassleprotein+vatten

tror inte ens en viking dricker upp det utan en grimasch

Jugger
2002-04-05, 22:46
Lalla
kalla mig gärna galen, men jag tyckte faktiskt att tonex var riktigt gott tillsammans med 250ml vatten.:-)

Powerbear
2002-04-05, 23:10
...har testat pyruvate både off och vid deff och för mig fungerar det suveränt, speciellt under deffen...smaken är väl inte den bästa, men det är väl inte det man är ute efter, utan effekten...ibland är det väl så att ju värre det smakar desto bättre är det... :D

Lalla
2002-04-06, 09:40
Jugger > Du ÄR galen... :D :D
Men man blev mer eller mindre van efter ett tag i och för sig... ;)

Måste bara säga att Tonex funkade bra för mig.

Forest
2002-04-06, 19:20
Powerbear, hur yttrar sig effekten på dig i de två olika situationerna?

Powerbear
2002-04-07, 06:26
Min erfarenhet av pyruvate under offperioden var den att viktuppgång saktades ner och såg hårdare ut i kroppen vid högre vikt mot normalt.
Under deff så kunde jag gå ännu lägre med kolisintag utan att jag kände att det var så lågt och att jag fick behålla mer muskelmassa.
Jag är tvungen gå lågt med kolisintag för att få vattnet att släppa från ben inför tävling.
Med andra ord piggar vid träning med lågt intag av kolhydrater.
Kan nämna som ex. morgonpromenad kunde genomföras utan att jag då jag kom hem kände mig yr och tom i kroppen.
Höll oxå igång förbränning under kolistömning före tävling.
Detta är det jag upplevt med pyruvate. :)

Sverker
2002-04-07, 08:04
Intressant effekt Powerbear som du upplever.

Skulle aldrig göra det själv men någon kanske har provat pyruvat tillsammans med en ketogen diet.

Pyruvatet påverkar nog inte insulinnivåerna samtidigt som det underlättar förbränningen av fettsyror OCH ketoner.
Bara en teori, har någon prövat det praktiskt ?