handdator

Visa fullständig version : Går inte upp i vikt längre


Blomblomman
2015-05-09, 13:14
Ohoj där people

Jag tränat i ett år nu ungefär, och gick upp från 68-75kg rätt fort men stannat på 75kg och svårt att fortsätta gå upp i vikt.

Tränar 4 dagar i veckan o kör igenom hela me fria vikter osv.

Äter de samma ungefär varje dag

Frukost: 1ägg, 3dl gröt, 150g kvarg, 1 glas mjölk
Frukost (4h senare) 2mackor me skinka o 1 gainer
Lunch: 1 kyckling file me 3dl ris elr pasta
Middag: Större porttion som lunchen
kvällsmat, 3dl gröt, 1 150g kvarg, elr ngt likanade.

Vill gärna ha tips på hur jag kan göra för öka i vikt då jag sitter fast på 75kg just nu.

Beställt Gainer med extra kolhydrater som kmr i veckan som kanske kmr hjälpa lite.

Tack i förhand friends :D

s7b
2015-05-09, 13:21
Ät mer.

tankoovich
2015-05-09, 13:24
Ät mer och roligare.

Aliaas
2015-05-09, 15:01
Du undrar alltså hur du kan få i dig mer kalorier när du trycker 1.3 kg kvarg om dan?

Ät kaloritätare livsmedel.

Blaine
2015-05-09, 15:02
Det är klart att du står still om du äter ungefär samma varje dag. Extra kilon kommer inte att komma till dig från ingenstans. Det är givet att du måste äta mer för att öka i vikt, alternativt röra på dig mindre, men det förutsätter jag att du inte vill.

Arminius08
2015-05-09, 15:03
Börja räkna kalorier och ligg på överskott.
Har själv haft samma problem så mitt tips är kcal överskott och kreatin

Sheogorath
2015-05-09, 15:09
Var är z_bumbis guide till viktuppgång? Den länken känns som att den skulle ha sin plats i den här tråden. Kvarg, gröt och kycklingfilé? Vad sägs om fullfet keso, flingor med sylt och mjölk och köttfärssås och spaghetti istället?

Fogel
2015-05-09, 15:16
Var är z_bumbis guide till viktuppgång? Den länken känns som att den skulle ha sin plats i den här tråden. Kvarg, gröt och kycklingfilé? Vad sägs om fullfet keso, flingor med sylt och mjölk och köttfärssås och spaghetti istället?

Finns det fetare än 4%?

Sheogorath
2015-05-09, 15:19
Nej, inte vad jag sett. Lidls har väl 4,6 eller något sådant om jag inte minns fel men det är skillnader inom felmarginalen. :)

Starvation
2015-05-09, 15:41
Våga äta lite mer skräp! Blir ju tråkigt att bulka på diet mat...

Latissimus Dorsi
2015-05-09, 15:44
Var är z_bumbis guide till viktuppgång? Den länken känns som att den skulle ha sin plats i den här tråden. Kvarg, gröt och kycklingfilé? Vad sägs om fullfet keso, flingor med sylt och mjölk och köttfärssås och spaghetti istället?

Var är z_bumbis guide till viktuppgång? Den länken känns som att den skulle ha sin plats i den här tråden. Kvarg, gröt och kycklingfilé? Vad sägs om fullfet keso, flingor med sylt och mjölk och köttfärssås och spaghetti istället?
Var är z_bumbis guide till viktuppgång? Den länken känns som att den skulle ha sin plats i den här tråden. Kvarg, gröt och kycklingfilé? Vad sägs om fullfet keso, flingor med sylt och mjölk och köttfärssås och spaghetti istället?
Var är z_bumbis guide till viktuppgång? Den länken känns som att den skulle ha sin plats i den här tråden. Kvarg, gröt och kycklingfilé? Vad sägs om fullfet keso, flingor med sylt och mjölk och köttfärssås och spaghetti istället?
Var är z_bumbis guide till viktuppgång? Den länken känns som att den skulle ha sin plats i den här tråden. Kvarg, gröt och kycklingfilé? Vad sägs om fullfet keso, flingor med sylt och mjölk och köttfärssås och spaghetti istället?
Ja, jag har citerat Sheo 6 stycken gånger med flit så poängen eventuellt går igenom.

R Scarpa27
2015-05-09, 20:08
Finns det fetare än 4%?

ja...
blanda ut med fullfet grädde.

ceejay
2015-05-09, 21:53
Du käkar den mest kalorifattiga maten. :)

Old Nick
2015-05-10, 06:35
Det här påminner mig lite grann om en tråd vi hade här på forumet för några år sedan när en snubbe förtvivlat ropade på hjälp för att han inte orkade längre. Han tryckte och tryckte kvarg och tonfisk tills han höll på att kräkas och kände att det inte gick längre. Det var så äckligt och hemskt. Vad skulle han ta sig till?

Man måste inte käka "byggarmat". Kvarg och kyckling är fina proteinkällor under deff och ger mycket bukfylla och mättnad under deff. Men det går ju faktiskt att äta annan mat också. Det finns fullfet kvarg på 10%. Köttfärssåsen kan tillagas på grädde eller creme fraiche. Mackor kan göras kaloritäta som bara den. Ät god mat för tusan. Det här måste väl vara det mest angenämna "problem" man kan ha?

Gunnersaurus
2015-05-10, 21:18
Ät nötter (kan läggas i kvargen tex), cirka 700 kcal extra per 100g :d