handdator

Visa fullständig version : GYMMET Luleå


mrmister
2015-05-08, 08:20
Tja

Ska upp till Norrbotten nästa helg och tänkte träna på GYMMET i Luleå under tiden jag är där, har kollat på bilderna på deras sida men har ett par frågor till er som tränar/tränat där.

Mycket folk där regelbundet? Typiskt att man måste trängas får man släppa mer hantlar/skivstänger? Bra med parkering? Plattformar för marklyfT? Öppet under helgdagar? Tack

J.V
2015-05-08, 10:29
Öppet 06-24 om du är medlem med passerkort. Personal är officiellt där 17-22 måndag-torsdag och 15-19 på fredagar, men de brukar vara någon lördag eftermiddagar också. Annars kan du säkert skicka ett mail till dom och lösa det.

Kan vara en del folk "vanliga" rusningstiden, 16-19, men det blir sällan ett problem eftersom det finns 5 powerracks, 1 halfrack och 1 böj/bänkställning. 10-20kg hantlarna är däremot populära... Inga regelrätta marklyftsflak men man får marka var som helst. Parkering ska inte vara ett problem, det ligger precis vid ett lägenhetsområde så även om det ibland är fullt precis utanför dörren finns gott om gästparkeringar där du får stå 4 timmar och inte behöver gå mer än en minut.

edit: nu vet jag inte ens om du behöver ta till en lögn, men folk som funderar på att bli medlem får en vecka gratis. Då får åtkomst 06-24.

mrmister
2015-05-08, 12:57
Tack för svar. Får man en utskällning av personal om man släpper hantlar? Där jag tränat var det strängt med hantlarna

G.W
2015-05-08, 15:13
Tack för svar. Får man en utskällning av personal om man släpper hantlar? Där jag tränat var det strängt med hantlarna

Bara om de kommer på dig. Jag brukar släppa dem försiktigt och från riktigt låg höjd, då låter det inte så mycket och man klarar sig från skäll.

Brukade även skita i att spola på gymmets toalett förr (no pun intended) och gissa om jag fick jag skäll! Men sen jag började att spola har de inte varit på mig.

Frantic
2015-05-08, 15:18
Tack för svar. Får man en utskällning av personal om man släpper hantlar? Där jag tränat var det strängt med hantlarna

Varför ska du släppa hantlar?

Arne Persson
2015-05-08, 15:19
Eftersom jag har utrustat det gymet så är det självfallet ett toppengym! ;):)

Arne Persson
2015-05-08, 15:19
Bara om de kommer på dig. Jag brukar släppa dem försiktigt och från riktigt låg höjd, då låter det inte så mycket och man klarar sig från skäll.

Brukade även skita i att spola på gymmets toalett förr (no pun intended) och gissa om jag fick jag skäll! Men sen jag började att spola har de inte varit på mig.

Jag hade troligen slängt ut de som inte kan bete sig som folk.

Endast fjollor behöver kasta med hantlarna. Så här skall det se ut om det är lite karl i en... https://www.youtube.com/watch?v=9C1cZuj1-uE

G.W
2015-05-08, 16:31
Jag hade troligen slängt ut de som inte kan bete sig som folk.

Endast fjollor behöver kasta med hantlarna. Så här skall det se ut om det är lite karl i en... https://www.youtube.com/watch?v=9C1cZuj1-uE

Trodde det var empiriskt visat att det ger ökar trück att kasta vikterna. :cool:

Arne Persson
2015-05-08, 16:47
Trodde det var empiriskt visat att det ger ökar trück att kasta vikterna. :cool:

Då måste jag nog informera murarmästare Johan J. om detta...:)

Jorgen
2015-05-08, 18:20
Får man en utskällning av personal om man släpper hantlar? Där jag tränat var det strängt med hantlarna

Det hoppas jag.

Vi stänger av folk som gör så på mitt gym.

Frantic
2015-05-08, 21:57
Det hoppas jag.

Vi stänger av folk som gör så på mitt gym.

På riktigt? Jag gillar ditt gym. På mitt gym slängs det med hantlar till höger och vänster. Till och med efter stående hantelcurl.

J.V
2015-05-09, 01:47
Tack för svar. Får man en utskällning av personal om man släpper hantlar? Där jag tränat var det strängt med hantlarnaVet inte, då det inte är någon som kastar hantlar där.

Men förhoppningsvis får man en utskällning. :)


TapaTalk.

mrmister
2015-05-09, 11:37
Skrev aldrig någonsin slänga/kasta hantlarna läs bättre tack!

J.V
2015-05-09, 12:08
Skrev aldrig någonsin slänga/kasta hantlarna läs bättre tack!Släppa. Sak samma.