handdator

Visa fullständig version : mat efter träning


maximuscle
2004-04-06, 15:45
nån mer än jag som får kvälningar när jag skall käka efter träningen. brukar ta en gainer efter träningen sen en timme efter brukar jag käka men då kommer kvälningarna när jag käkar och det e omöjligt att få i sig all mat men om jag vänar en timme (alltså 2 timmar efter avslutat träning) till så e det lungt. så vad tycker ni skall man vänta en timme extra eller skall jag trycka i mig så mycket som möjligt 1 timme efter träningen..?

Kebab-Arne
2004-04-06, 16:16
Inte för det är nåt svar på din fråga men får nästan jämt kvälningar när jag ska äta frukost. Vad beror det på?

z_bumbi
2004-04-06, 16:18
Originally posted by maximuscle
så vad tycker ni skall man vänta en timme extra eller skall jag trycka i mig så mycket som möjligt 1 timme efter träningen..?

Tryck inte i dig så mycket som möjligt men ät så mycket som du får i dig utan att må illa.

Sen äter du igen när du känner att det går lättare.

Arnesson
2004-04-06, 16:35
Min polare har samma problem med frukosten.

Han löste det genom att pula in all sin gröt tok snabbt, och svälja lika snabbt. Sen spela det ju ingen roll om han mådde skit :D

Aki
2004-04-06, 17:56
Oxå samma probs med frukosten...inte skoj. Även ibland efter träning.

alias
2004-04-07, 08:36
Tjena.

Jag har alltid haft svårt att äta frukost men har nu lyckats börja äta ordentligt. mitt recept var att vakna lite tidigare, dricka lite vatten och vänta ca 20 minuter innan jag börjar äta.